Apģērbu psiholoģija

Apģērbu psiholoģija

Pa ielu iet sieviete, kuras apģērbs uzreiz iekrīt acīs: viņa no papēžiem līdz matu galiņiem ir apģērbta pēc pēdējās modes. Izceļoties no pūļa viņa pievērš visu cilvēku uzmanību. Jūs apbrīnojat? Apskaužat?
Nevajag apskaust! Patiesībā šādas sievietes ārējais izskats ir liecinieks iekšējiem kompleksiem. Interesanti – pastāv “ apģērbu psiholoģija”, kur “modes upuris” ir klīniska diagnoze. Sievietes, kuras ir orientētas uz supermodīgām lietām, ir psiholoģiski atkarīgas no citu cilvēku viedokļa un viņām trūkst pašapziņas.
Pēc psihologu domām, cilvēks, kura apģērbs par pārāk rūpīgi pārdomāts (nav svarīgi kāds – kaut vai slēpošanas kombinzons), mēģina noslēpt iekšēju nepārliecinātību par sevi un ar apģērba palīdzību tas cenšas pievērst sev uzmanību.
Cilvēki, kuriem pašapziņa ir pietiekoši augsta, kuri sevi novērtē un ir garīgi līdzsvaroti, ar dažādām interesēm parasti ģērbjas diezgan vienkārši, bez īpaša mērķa izcelties, viņiem nav svarīgi nēsāt kādas slavenas firmas apģērbus. Viņi ļoti komfortabli jūtas pat vecās džinsās un mājas džemperī.

Turklāt izrādās, ka katram konkrētam stilam var noteikt tā nēsātāja pašnovērtējumu
Klasiskais stils. Cilvēki, kas iecienījuši klasisko stilu ir pārliecināti par sevi, kuri nejūt vajadzību ar apģērba palīdzību sevi izcelt pārējo vidū.
Sportiskais stils – Baņķieri, ekonomisti – vārdu sakot – bagātnieki, kuru stils parasti ir “uzvalks + kaklasaite” arī ir izdomājuši atslābt un savā garderobē ieviest kaut ko no sportiskā stila. Tiesa, ka mūsdienās ir modē veselīgs dzīves veids, bet ne jau visiem tāpēc vajadzētu ietērpties sportiskā stila apģērbā. Šāds apģērbs ir kļuvis par normu ne tikai sporta nodarbībām, bet arī atpūtai, atvaļinājumā un tml. Pēc psihologu domām, tiekšanās pēc apģērba vienkāršības ir vēlme atpūsties no ikdienas sasprindzinājuma un stresa.
”Bomža stiliņš. Jā, ir arī šāds stils – saplēstas, noskrandušas, bikses, plats džemperis, nevīžīgi uzlikta cepures u.tml. Arī dizaineri ievērojuši, ka šis stils ir atkal modē, tāpēc radīti ne mazums apģērbu šī apģērba cienītājiem. Tas ir izaicinājums elegancei, izsmalcinātībai, dārgiem audumiem un nevainojamām vīlēm. “Bomža stila” devīze ir “Mēs vienmēr valkājam vienu un to pašu!” Pat Levi’s ir radījis šāda stila ekskluzīvus džinsus, kas maksā vairāk kā 6 tūkstošs dolāru… Šī mode bieži vien atsauc atmiņā Bītlu hipiju laikus, kas demonstrēja bezrūpību pret apģērbu un izveidoja sociālo vienlīdzību. Taču psihologi par šiem cilvēkiem domā tā – viņi sevi zemu vērtē un tas var būt sauciens pēc palīdzības…
Eksotiskais (etniskais) stils. Indiešu, ķīniešu, arābu un līdzīgi orientēti motīvi vieniem var būt tikai modes elements, bet citiem – ikdienas sils, ģērbšanās maniere. Šāda izvēle, pēc psihologu domām, liecina par cilvēka vēlmi ceļot, pabūt eksotiskās valstīs, kur viss nav tik pelēcīgs. Ietērpjoties krāsainos tērpos, cilvēks it kā vēlas dzīvot kā pasakā, aiziet no realitātes un sapņu pasauli. Taču tas var liecināt arī par to, ka cilvēks vēlas būt piederīgs šai kultūrai.
“Militārais stils”. Haki krāsa, raibs zīmējums, smagi zābaki un dažādas sīkas detaļas, kas liecina par militāro stilu dažām sievietēm liekas ļoti pievilcīgs un interesants. Nav jābūt psihologam, lai saprastu, ka tā ir vēlme nebūt sievišķīgai, pierādīt, ka sieviete nav sliktāka ar vīrieti.
100% sievišķīgums. Šis stils ir mūžīgs – vēlme izskatīties iekārojamai. Augsti papēži, dziļš dekoltē, svārki ar šķēlumu, string biksītes un zeķes uz gumiju. Lai arī cik jocīgi tas neliktos – šī stila izvēle ne vienmēr liecina par paaugstinātu seksualitāti, šeit drīzāk vietā būtu runāt par to, ka sieviete sevī nesaskata citas īpašības, kuras varētu piesaistīt vīriešu uzmanību.