Reklāmas vieta Latvijas tautsaimniecībā

Eseja.
Reklāmas vieta Latvijas tautsaimniecībā.

Mans izvēlētais produkts ir biezpiena sieriņš, un uzņēmumi, kuri to ražo ir a/s Valmieras Piens un a/s Rīgas Piensaimnieks. Attiecīgi produktu nosaukumi ir ‘’Nakts sieriņš’’ un ‘’Kārums’’. Vai patērētājiem ir pieeja pietiekami daudz informācijas par produktu? Vai prece tiek reklamēta plašas saziņas līdzekļos? Vai varbūt preču reklamēšanai tiek pielietota netiešā reklāma?
Patērētājam par abiem produktiem informācija publiski ir pieejama uz produkta iepakojuma un internetā. Internetā attēlotā informācija labāk pārskatāma un iespējams labāk salīdzināt to starp dažādiem produktiem. Internetā ir pieejams arī visu produktu attēli, kas ļauj tos apskatīt.
Nevienai no precēm šobrīd nav aktuālas reklāmas, kas to reklamētu plašas saziņas līdzekļos. Taču produktam ‘’Kārums’’ ražotāja interneta lapā (www.piens.lv) ir pieejamas produkta reklāmas, kas bijušas aktuālas kādu laiku atpakaļ. Lai gan produktam ‘’ ’Nakts sieriņš’’ nekādas reklāmas nav pieejamas.
Abu preču reklamēšanai liela nozīme ir veikaliem, kas šo produkciju izplata, jo veikali netieši reklamē produktu. Piemēram, lielveikali rīko ziemassvētku akciju, attiecīgajiem produktiem cena tiek pazemināta un šo produktu attēli tiek ievietoti veikala skatlogā vai reklāmas lapā. Veikals reklamē produkta zemo cenu, bet tai pašā laikā tiek reklamēts tieši produkts pats.
Abiem produktiem šobrīd nav aktuālu reklāmu, kas popularizētu produktu. Ir pieejams neliels informācijas daudzums ražotāju interneta lapās. Tomēr liels abu produktu reklamētājs ir veikals, kas produktu popularizē un veido tā tēlu produktu daudzveidībā. Šobrīd sieriņš ‘’Kārums’’ ir ieguvis lielu popularitāti patērētāju vidū un ļoti daudzi to lieto savā uzturā. ‘’Kārums’’ ir ieguvis arī ‘’Zaļās Karotītes’’ simbolu uz sava iepakojuma, kas apliecina tā kvalitāti. Cerams, ka reiz arī a/s Valmieras Piens ražotais produkts ‘’Nakts sieriņš’’ reiz gūs tādus panākumus kā ‘’Kārums’’.