(apsveikumu kartiņu bizness)
Darba autori
Lita Vlasova
Lianda Narunovska
Salaspils 1. vidusskola, 11. a klase
Salaspils, Rīgas iela 89.,
t: 7980028, m.t: 28325967
Darba vadītāja Iveta Pokromoviča
2007./2008.
Saturs.
Uzņēmuma apraksts 3.lpp.
Uzņēmuma vadība 4.lpp.
Preces un pakalpojumi 5.lpp.
Tirgus 6.lpp.
Konkurenti 7.lpp.
Uzņēmuma ražošanas plāns 8.lpp.
Stratēģiskā plānošana 9.lpp.
Iespējamās problēmas un risks 10.lpp.
Finanšu plāns 11.lpp.
1. Uzņēmuma apraksts.
Uzņēmuma nosaukums ir „*El*”, kas apkopo abu uzņēmuma īpašnieka vārda pirmos burtus. Nosaukums ir viegli iegaumējams un lieliski izskatītos uz kartiņām.
Uzņēmuma atrašanās vieta – Rīgas rajona, Salaspils, Rīgas iela 89., LV- 2169.
Priekšrocības- nav jāīrē telpas, jo prece tiek ražota kāda no vadītāja privātīpašumā. Pamatkapitālā ietaupa līdzekļus, jo nav jāīrē telpa un nav jāalgo darbaspēks.
Uzņēmums mērķi:
• Liek justies īpašam (nav 2 vienādu kartiņu).
• Kritiskā situācijā, kad esi aizmirsis kādu vari iegādāties kartiņu.
• Var pasūtīt kartiņas individuāli, nosakot tieši ko vēlas redzēt uz kartiņas un arī – ko vēlas ierakstīt iekšā.
Īstermiņa plāns (1,2 gadi), bet tas ir atkarīgs no pieprasījuma.
Mazs uzņēmums ar tendenci paplašināties.
Līdzekļu avoti- mēs nevaram prognozēt iesākuma kapitālu, jo sākumā izmantojam mājās atrodamos resursus. Firmas pamatlīdzekļi- telpa, papīrs, kartons, flomāsteri, krītiņi, akvareļi, guašas, otas, zīmuļi, pildspalvas, tinte, tuša, šķēres, velce, dekoratīvie materiāli, sausie ziedi, šķēres, līme, leikoplasts, marķieri, stieplītes, līmes pistole, krāsainie papīri, u.c.
Firmas apgrozījums ir Salaspils 1. vidusskolas ietvaros. Peļņa ir atkarīga kartiņas ieguldītajiem materiāliem un lielumiem. Parastā, klasiskā kartiņa bez īpaša pasūtījuma (2, 00 LVL – 3, 00 LVL), pēc pasūtījuma taisīta ( 3,00 LVL – 4, 00 LVL) un ar ierakstu iekšā (4,00 LVL – 6, 00 LVL). Cenas arī var būt atkarīgas no vienošanās, vai ļoti īpašiem pasūtījumiem, resp., izņēmuma gadījumiem.
Izejmateriālus var iegādāties uzņēmuma atrašanās vietas apkārtnē, Salaspils veikalos, reizēm – Rīgā.
Darba pamatus esam ieguvušas Salaspils 1. vidusskolas pamatskolā, vizuālās mākslas stundās un pašdarbībā, rokdarbos- mājturības stundās.
Pasūtījumus ir iespējams veikt pa telefonu, pastu, e-pastu, sameklējot mūs personīgi.
Esam šāda vienīgā pašdarbības firma Salaspilī, tāpēc konkurentu šajā jomā nav.
2. Uzņēmuma vadība.
Lianda Narunovska – uzņēmuma vadītāja, darba telpu īpašniece.
Raksturojums – praktiska, radoša iztēle, spilgta fantāzija, vispusīga, orgazinatoriskās spējas, vēlme un prieks strādāt.
Iegūtā izglītība: pamatizglītība (apgūst vidējo izglītību)
Bez darba pieredzes.
Lita Vlasova – uzņēmuma vadītāja.
Raksturojums – radoša, ar bagātu fantāziju un iztēli, veido skices.
pacietīga, daudz brīvā laika, rūpīga, veic apsveikuma kartiņu noformēšanu, labi kontrastē.
Iegūtā izglītība: pamatizglītība (apgūst vidējo izglītību)
Bez darba pieredzes.
Izvirzījām par uzņēmuma vadītājām abas, jo esam ar atbildības sajūtu, radošas, pieder uzņēmuma telpas, labi protam komunicēt.
Uzņēmuma darbinieki:
Izliksim sludinājumus ar darba piedāvājumiem, piedāvāsim darbu mazajiem skolēniem klasītēs, ģimenēm – vecākiem, māsām, brāļiem. Par atlīdzību vienosimies personiski.
Raksturojums- radoši, ar bagātu fantāziju un iztēli, veido skices.
Pacietīgi, daudz brīvā laika, rūpīgi, veic apsveikuma kartiņu noformēšanu, labi kontrastē.
Uzņēmuma īpašnieki ir tie paši darbinieki, kas uztur un veido firmu.
Uzņēmums pieder vienādi divās daļās, akciju apjoms arī ir līdzvērtīgs.
Uzņēmuma reklāma- vienādi T – krekli ar firmas logo „*El*”, plakātu izvietošana skolā, paraugu izstāde.
3. Preces un pakalpojumi.
Mūsu prece ir apsveikumu kartiņas. Akcentējot to sevišķās īpatnības – kartiņas liek justies īpaši gan saņēmējam, gan dāvinātājam. Kartiņas dizains un vēlējums bieži vien cilvēkus izraisa patīkamas atmiņas.
Pilda savas funkcijas un liek cilvēkam pasmaidīt, sevišķi atšķiras no konkurentu piedāvātās, jo tā tiek veltīta indivīdam, tās neatkārtojas, darbinieki iegulda darbā sirdi un dvēseli.
Ražošanas process: sākot ar fantāziju, tas viss tiek uzlikts uz papīra kā skice, pēc tam tiek vizualizēta interpretācija. Apjoms no mazās A6-A3 apjoma kartiņām vai arī atkarīgs no pasūtītāja vēlmes. Cena ir atkarīga no ieguldītā darba un ieguldītajiem materiāliem un pasūtījuma formas.
Šādas patērētāju vajadzības un vēlmes apmierina mūsu preces:
• Liek justies īpašam (nav 2 vienādu kartiņu).
• Kritiskā situācijā, kad esi aizmirsis kādu- vari momentā iegādāties kartiņu.
• Vari kolekcionēt neatkārtojamās koru darbu kartiņas
Mūsu prece ir sezonāla, jo pārdodam tikai mācību gada ietvaros.
Par kartiņas saturu, dizainu un kvalitāti neatbildam, jo tas ir roku darbs.
Preces pagatavošanai tiek izmantots roku darbs.
Izejvielas un materiāli: telpa, papīrs, kartons, flomāsteri, krītiņi, akvareļi, guašas, otas, zīmuļi, pildspalvas, tinte, tuša, šķēres, velce, dekoratīvie materiāli, sausie ziedi, šķēres, līme, leikoplasts, marķieri, stieplītes, līmes pistole, krāsainie papīri, u.c.
Vieta kur iegādājamies izejmateriālus: ārzemju veikalos, pašus labākos, kvalitatīvākos materiālus.
Izejmateriālu pārvietošanai neizmantojam transportu (vienīgi sabiedrisko autobusu vai vilcienu) un visu nepieciešamo iegādājamie pašas.
Ražošanas apjomi būs atkarīgi no pasūtītājiem un brīvā laika daudzuma.
4. Tirgus.
Mūsu ražotās preces un sniegtie pakalpojumi ir ļoti noderīgi klientiem, sagādā prieku otram cilvēkam.
Pircēju priekšstats par kvalitāti atbilst piedāvāto preču un pakalpojumu kvalitātei, jo esam ieguldījuši roku darbu, lai sasniegtu preces vērtību atbilstošu cenu un pircēji to noteikti nenožēlos.
Potenciālie pircēji būs skolēni, skolotāji, cilvēki, kas apgrozās skolā, paziņas un visi, kas zina par mūsu uzņēmumu un tā darbību un kam mūsu prece ir nepieciešama, un kuriem šķiet tā saistoša.
Pircēju skaits nav prognozējams, bet uzskatām, ka preces pieprasījums būs diezgan liels, jo strādāsim ar pilnu atdevi.
Mēs prognozējam, ka mūsu prece visbiežāk tiks pirkta svētkos (Mārtiņdienu, 18. novembri, Ziemassvētkiem, Jauno gadu, Valentīna dienu, Lieldienām, Mātes dienu un neaizmirsīsim dzimšanas dienas, vārda dienas)
Pieprasījums pēc mūsu kartiņām un plakātiem pieaug, jo mūsdienu cilvēkiem neatliek laiks, lai ieguldītu darbu un laiku apsveikumu iegādāšanai vai pagatavošanai.
Mūsu preci ietekmē sezonas svārstības. Pakalpojums pieaug svarīgāko svētku tuvošanās laikā, taču preci nevar iegādāties vasaras laikā.
Prece atmaksāsies jebkurā gadījumā, jo mums nav konkurentu un pakalpojums ir izdevīgās par iegādāto preci veikalā.
Tirgus cena pašlaik ir sākot no 1.50-3.00 Ls.
Ja preces pieprasījums palielinās, tad palielinās arī preces cena, ja tas samazinās- samazinās arī cena.
Ražotās preces tiek izmantots roku darbs un nepieciešamie materiāli.
Apkalpošana būs ērta un izdevīga, jo pircējiem nevajadzēs piepūlēties uz iet uz kādu konkrētu vietu.
Par reklāmas līdzekļiem mēs izmantosim afišas, izstādi (paraugam), mutvārdu informācijas nodošana, informāciju internetā visās vietās, kur tā būs daudziem pamanāma (piemēram – ss.lv, draugiem.lv un face.lv (dienasgrāmatās), blog.lv, u.tt. )
5. Konkurenti.
Mūsu konkurenti ir veikali un grāmatnīcas, kurā var iegādāties līdzīgas preces. Viņu darbs ir mehanizēts, bez īpašas piepūles vai ieguldītā darba, kartiņas visas, ko ražo mehanizēti, ir vienādas un nereti cilvēkiem nav iespēja iegūt tieši, precīzi tādu kartiņu, ko viņi vēlās.
Konkurentu preču kvalitāte ir laba, jo mašinizētais darbs izdara perfekti savu darbu.
Konkurentu plusi:
• spēj saražot daudz vairāk preci īslaicīgākā laika posmā
• izplata to pa lielāku teritoriju
• lielāka reklāmas iespēja
Konkurentu mīnusi:
• nevelta laiku preces izveidei
• preces saražotais daudzums ne vienmēr tiek izpirkts
• nav ļoti lielas nepieciešamās dažādības un individualitātes
Mēs neesam informētas par konkurentu preču reklamēšanu (vienīgi UNISCO pa TV).
Mūsu piedāvātajā precē ir ieguldīts darbs, ideja, tā nekad neatkārtojas, darbā ielikta sirds, līdz ar to kartiņas ir individuālas un iespējams arī personīgi pasūtīt.
6. Uzņēmumu ražošanas plāns.
Mūsu uzņēmums ražos apsveikumu kartiņas. Mūsu prece ir apsveikumu kartiņas un plakāti. Akcentējot to sevišķās īpatnības, liek justies īpašam.
Mūsu mācību firmai nepastāv konkurentu, kuras būtu skolēnu veidotas no dabīgiem materiāliem.
Mūsu darbības veids ir sezonāls (9 mēneši, tikai skolas laikā).
Firmas materiālie līdzekļi, kuri jāiegādājas- papīrs, kartons, flomāsteri, krītiņi, akvareļi, guašas, otas, zīmuļi, pildspalvas, tinte, tuša, šķēres, velce, dekoratīvie materiāli, sausie ziedi, šķēres, līme, skočs, marķieri, stieplītes, līmes pistole, krāsainie papīri, u.c.
Materiālus piegādāsim pašas.
Samaksa ir atkarīga no plakāta, kartiņas ieguldītajiem materiāliem, veiktā darba ilguma un lielumiem (0.45- 2.00 Ls).
Ražošanas process būs atkarīgs, no pieprasījuma. Tuvojoties svētku reizēm to palielināsim un atbilstoši laikam mainīsim kartiņu dizainu. Gan ražosim, gan pārdosim vienlaikus.
Izmantotās tehnikas ir mūsu privātīpašuma (galds, lampa).
Vienīgā jaunā tehnoloģija mūsu firmai, kuru izmantosim varētu būt dators kāda teksta ievadīšanai.
Nepieciešami resursi mūsu firmas patstāvīgajai darbībai ir materiālie un cilvēku resursi (dominējušie) kā arī informācijas resursi.
Gatavā produkcija glabāsies ražošanas telpās.
Esam telpas īpašnieki, tāpēc tās nav jānomā.
Darbaspēku nealgosim, jo strādāsim tikai pašas.
Ražošanas izmaksas ir neprognozējamas, jo tās ir atkarīgas no pieprasījuma.
7. Stratēģiskā plānošana.
Mūsu nākotnes plāni pēc iespējas vairāk ieinteresēt potenciālos pircējus mūsu preces iegādei. Firmas ilgtermiņa mērķis ir kļūt par konkurētspējīgu uzņēmumu starp daudzajām apkārt pastāvošajām uzņēmuma darbībām.
Īstermiņa mērķis ir popularizēt dāvināšanas prieku sabiedrībā, līdz ar to nodrošināt stabilu finansējumu firmas darbībai.
Mērķu realizēšanai paredzēts 1.2 gadi.
Mēs prognozējam, ka mūsu prece visbiežāk tiks pirkta uz svētkiem (Mārtiņdienu, 18. novembri, Ziemassvētkiem, Jauno gadu, Valentīna dienu, Lieldienām, Mātes dienu un neaizmirsīsim dzimšanas dienas, vārda dienas). Ienākumus ir grūti aprēķināt.
Visas mūsu piedāvājamās preces ir jaunas un neatkārtojamas, jo katra kartiņa domāta konkrētai, individuālai personai.
Mums nepiederēs vadošā pozīcija industrijā, jo esam neliela (skolas ietvaros) veidota un eksistējoša firma, bet mēs virzīsimies pamazām, pamazām uz priekšu un ceram kļūt pazīstami Salaspilī, Rīgā, un, varbūt, arī Latvijā.
8. iespējamās problēmas un risks.
Problēmas ar darbiniekiem, nav nosakāms no patstāvīgums un spējas strādāt attiecīgajos laika periodos.
Izejmateriālu nepietiekamība (papīrs, kartons, flomāsteri, krītiņi, akvareļi, guašas, otas, zīmuļi, pildspalvas, tinte, tuša, šķēres, velce, dekoratīvie materiāli, sausie ziedi, šķēres, līme, skočs, marķieri, stieplītes, līmes pistole, krāsainie papīri, u.c.). Tirgus izmaiņas- nepieciešamo izejmateriālu cenu kāpums. Iespējams inflācijas pieaugums, ja paaugstinās cena izejmateriāliem, tad paaugstinās arī mūsu ražotajai precei.
Nākotnē iespējamās problēmas: tirgus izmaiņas, tehnoloģijas problēmas, inflācija, nodokļu, muitas un valodu kursu izmaiņas, ekoloģija.
Uzņēmuma vara ir neitrāla, tāpēc nespēj iespaidot inflācijas pieaugumu un valsts politikas nodokļus.
Problēmas ar darbiniekiem, nav nosakāms no patstāvīgums un spējas strādāt attiecīgajos laika periodos.
9. finanšu plāns.
Lai realizētu mūsu konkrēto projektu būtu iesākumam nepieciešami apmēram 100Ls un varbūt pat mazāk.
Iesākuma pamatkapitāls ir mūsu mājās atrodamās rezerves, materiāli, kurus varētu izmantot nepieciešamajā darbā.
Nākotnes ienākumi nav prognozējumi, jo tas atkarīgs no klientu pieprasījuma, patikas, svētku reizēm un firmas reklāmas popularizēšanas.
Prognozējamie izdevumi būs atkarīgi no kartiņas darba ieguldījuma tās izveidei un tapšanai.
Uzņēmuma pamat iekārtas ir mūsu un strādātāju roku, iztēles darbs.
Uzņēmuma finansējums tiks organizēts pakāpeniski, raugoties uz preces pieprasījumu.
Paredzētie ienākumi ir neprognozējami.
Apgrozījuma izmaksas- nav telpu nomas, nav darba algu fonda pamatpersonālam, nav līgumstrādnieku, materiālu izmaksas paredzētas no pieprasījuma, reklāmai (mutiski un plakāta variantā ar paraugu).
Pilna atdeve mūsu darbam būs vienmēr, jo lielāka peļņa, jo lielāka atdeve.