Cēsu alus

Cēsu alus

Uzņēmuma vēsture

Pirmo reizi tiek pieminēta alus gatavošana ir 1590. gads. Cēsu pils revīzijas protokolā, kurā atrodamas ziņas par iesala žāvētavu un apiņu dārziem. Pirmā alus darītava atrodas tieši pilī. 1590. gads tiek uzskatīts par alus darītavas dibināšanas gadu.

1621.gadā zviedru-poļu karā uzvaru svin zviedri. Lai apmierinātu zviedru lielās slāpes, ar iepriekšējo darītavas jaudu vairs nepietiek un tā tiek pārcelta uz trešo priekšpili. Ap to tiek ierīkoti plaši apiņu dārzi.

1785.gadā Cēsis tiek pasludinātas par apriņķa pilsētu. Vērojama ekonomiska augšupeja. Pieprasījums pēc Cēsu al

l
lus ir tik liels, ka pilsētas krogos visiem gribētājiem nepietiek vietas, un ārpus Cēsīm uzbūvē Ruckas, Duvinckas un Jurģu krogu.

1878.gadā tiek uzbūvētas vēsturiskās alus darītavas ēkas un izveidota Cēsu alus darītava, kuras īpašnieks ir grāfs Emanuels Zīverss.

1922.gadā vairāki Cēsu uzņēmēji atpērk darītavu no Zīversa un dibina a/s Augļu dārzs. Šajā laikā darītavā tiek ražots arī vīns, sulas un minerālūdens. Augļu dārza filiāles tiek atvērtas Rīgā, Jelgavā un Valmierā.

1950. gadā uzņēmumu rekonstruē un uzstāda jaunas iekārtas. Ražošanas apjomi četrkāršojas.

1976. gadā tiek izveidota alus rū
ū
ūpnieciskā r/a Cēsu alus, kurā ietilpst arī Naukšēnu un Gulbenes alus darītavas.

1988. gadā apvienība sadalījās.

1995. gadā Cēsu alus tiek privatizēts un atkal pārtop par akciju sabiedrību.

1999. gadā Norvēģijas-Latvijas uzņēmējdarbības attīstības fonds pārdod akcijas Somijas alus un bezalkoholisko dzērienu ražotāju Olvi Oyj uzņēmumam A.Le Co
o
oq. Sākas jauns posms Cēsu alus vēsturē ar plašām iespējām modernizēties, kooperēties ražošanā, celt darbinieku kvalifikāciju un nostiprināt savas pozīcijas Latvijas un Baltijas tirgū, nezaudējot Cēsu alus zīmolam raksturīgo. Arī turpmāk ik gadu apbalvojamo personu izvēlas Cēsu alus sadarbībā ar Cēsu pašvaldību, ieklausoties Cēsu sabiedrības viedoklī.

2000. gadā 16. maijā Cēsīs svinīgi tiek uzsākta modernas alus darītavas celtniecība. Jaunās ražotnes pamatos iemūrē akmeni no senās Cēsu pils alus darītavas mūriem.

2001.gadā Cēsīs, Palmu ielā 13, svinīgi atklāj jauno ražotni. Tās pildīšanas kapacitāte ir 20 miljoni litri alus. Vēlāk tiek pieņemts lēmums par juridiskās adreses pārdēvēšanu. Jaunā adrese ir Cēsis, Aldaru laukums 1, LV – 4101, Latvijas Republika.

2003. gadā Cēsu alus kļūst par otro lielāko alus ražotāju Latvijā. Investīcijas ražotnē sasniedz 7 miljonus latu. Tiek plānotas 2 miljonu latu investīcijas jaunas vārītavas ce
e
eltniecībā. Darītavu apmeklē Latvijas premjerministrs Einars Repše un Igaunijas premjerministrs Juhans Parts. Cēsu alus uzsāk Heineken produktu izplatīšanu Latvijā.

Par uzņēmumu

Kopš 1590. gada Cēsīs ir darīts latviešu nacionālais dzēriens alus. Vairāk nekā četrus gadu simtus šeit, lielā noslēpumā glabājot seno alus recepti un nododot alus gatavošanas tradīciju no paaudzes paaudzē, darbojušies daudzi alus darītāji. Šo gadsimtu laikā mainījušās varas un politiskās sistēmas, bet alus nemainīgi palicis labākais slāpju veldzētājs gan tālajā pagātnē, gan šodien, kad alus darīšana ir kļuvusi par perspektīvu nozari. Da

a
arboties tajā ik katram ir liels gods un atbildība. aunā akciju sabiedrības “Cēsu alus” darītava ir lielākais investīciju objekts Vidzemes reģionā. Mēs esam uzbūvējuši vienu no modernākajām alus darītavām Baltijā un kļuvuši par vienu no Latvijas alus tirgus līderiem. Mūsu veiksmes galvenais stūrakmens ir mūsu klienti. Tieši sadarbībai ar saviem partneriem mēs veltām un veltīsim vislielāko uzmanību. Mūsu mērķis ir pasniegt savus produktus ar radošu un netradicionālu pieeju, kas patērētājos palielina mūsu produktu atpazīstamību. Mūsu stratēģijas rezultāts ir redzams pastāvīgi pieaugošajā tirgus daļā. Veiksmīga sadarbība nozīmē abpusēju apgrozījuma un peļņas pieaugumu, tāpēc mēs esam gatavi dalīties savās zināšanās par alus un dzērienu tirgu, kā arī esam vienmēr atvērti kopēju projektu realizācijai.

Uzņēmuma misija : Sagādāt prieku un radīt pozitīvas izjūtas patērētājiem, veldzējot viņu slāpes ar augstvērtīgu alu, sidru, kokteiļiem, sulām un citiem bezalkoholiskajiem dzērieniem .Būt par uzticamu partneri klientiem, īstenojot efektīvu mārketinga politiku, tādejādi nodrošinot tiem pieaugošu peļņu. Ļaut justies labi darbiniekiem, motivēt viņus dinamiskam darbam radošā un profesionālā kolektīvā un nodrošināt ekonomisku stabilitāti un izaugsmes iespējas. Rūpēties par sabiedrību, atbalstot kultūras, sporta un dabas aizsardzības projektus. Mūsu prioritāte – Cēsu pilsētas un Vidzemes reģiona attīstība. Attaisnot īpašnieku uzticēšanos, godprātīgi strādāt, veiksmīgi sasniegt izvirzītos mērķus un būt vadošajam uzņēmumam Latvijas dzērienu tirgū.

Produkcija

Cēsu alus piedāvā lielu produkcijas klāstu. Pirmkārt tas ir alus. Tiek piedāvāti 18 dažādi alus veidi , t.sk. Cēsu Premium, Cēsu Dry , Cuba, Garais, Bocmanis un ļoti daudzi citi alus veidi. Otrkārt, Cēsu alus piedāvā vieglos alkoholiskos dzērienus, sidrus un alkoholiskos kokteiļus. Treškārt, minerālūdeni- Near water. Ceturtkārt, enerģijas dzērienu Dynamit. Piektkārt limonādes un visbeidzot sulas.

Uzņēmuma piedāvātās produkcijas klāsts ir ļoti liels, lai Cēsu alus varētu konkurēt ar citām alus darītavām.

Uzņēmuma stiprās puses

Uzņēmuma stiprās puses galvenokārt ir tā darbinieki. . Cēsu alus vēlas – ļaut justies labi darbiniekiem. Motivēt viņus dinamiskam darbam radošā un profesionālā kolektīvā un nodrošināt ekonomisku stabilitāti un izaugsmes iespējas.Cēsu alus personāla politika ietver, darbinieku motivācijas un darba samaksas politiku – atbilstoši darbinieka ieguldījumam. Uzņēmumā darbojas prēmiju un citu labumu sistēma. Liela nozīme Cēsu alus personāla politikas mērķu sasniegšanā ir uzņēmumā realizētajai sociālajai politikai, kas paredz pabalstus, sociālās garantijas, darbinieku veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanu Cēsu alus stiprās puses ir arī atrašanās vieta, jo alus darītava, salīdzinājumā ar saviem konkurentiem, atrodās ļoti izdevīgā vietā. Līdz ar to Cēsu alum ir zemāka zemes izmaksas un šis uzņēmums atrodās izdevīgākā situācijā, kā tā galvenais konkurents Aldaris, kas atrodās Rīgā. Kā nākošo stipro pusi varētu minēt produkcijas nepārtraukto papildināšanos. Kā piemēru varētu minēt, sidra Fizz straujo augšupeju. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šī sidra pārdošanas apjomi ir palielinājušies 5 reizes.

Uzņēmuma vājās puses

Kā vienu un galveno no uzņēmuma vājajām pusēm varētu nosaukt tā konkurentus Aldara alu ,lai gan Cēsu alus ir otrā lielākā alus darītava Latvijā.

Leave a Comment