Kāpēc pirms Ziemassvētkiem, kad pieprasījums aug, veikalu īpašnieki vēl rīko akcijas?

Kāpēc pirms Ziemassvētkiem, kad pieprasījums aug, veikalu īpašnieki vēl rīko akcijas?

Tuvojas Ziemassvētki. Daudziem no mums tie ir mīļākie svētki, kas saistās ar ģimeni, mājīgu noskaņu, eglīti un dāvanām zem tās, taču kas ir Ziemassvētku laiks veikalu īpašniekiem un biznesmeņiem? Šo laiku pirms Kristus dzimšanas varam saukt arī par dāvanu laiku, kad veikalu īpašnieki var sākt „berzēt rokas,” jo beidzot pienācis gada raženākais laiks.
Es uzskatu, ka Ziemassvētki ir ļoti svarīgi kā pircējiem, tā pārdevējiem, jo šie svētki ir pieprasījuma veicinātājs. Tā kā pircējos parādās liela vēlme apdāvināt savus tuviniekus un draugus, iezīmējas pieprasījuma likums, ko veicina dažādās akcijas dažādām precēm, bet tā kā tas ir ļoti izdevīgi pārdevējam, varam saskatīt arī piedāvājuma likumu.
Akcijas ir dažādas, dažādām precēm gan elektroprecēm, gan dažādiem suvenīriem, grāmatām, utt., ar ko pārdevēji ļoti veiksmīgi spēj sev pievilināt pircējus. Pieprasījums pieaug elastīgām precēm, jo tikai šajā laikā mēs pērkam, piemēram, eglītes rotājumus vai eņģeļu figūriņas.
„Ziemassvētku laiks – atlaižu laiks” – nereti dzirdam šādus, vai līdzīgus saukļus. Lielākoties atlaides tiek piešķirtas sekundārajām precēm – proti, sadzīves tehnikai, pakalpojumiem bankā. Šo preču atlaides palīdz maskēt neelastīgo preču inflāciju, jo Ikviens taču piekritīs, ka cena pārtikas produktiem tiek paaugstināta. Pavērojiet, cik šodien maksā sviests un cik tas maksās dažas dienas pirms Ziemassvētkiem? Bieži vien tie ir tikai daži santīmi, tomēr skaidri redzams, kādu peļņu gūst uzņēmējs šajā laikā.
Pakonsultējusies ar savu onkuli, kurš jau 6. gadu strādā elektropreču veikalā „Tehnoland,” uzzināju, ka ne vienmēr uz Ziemassvētku atlaidēm var „uzķerties”. Sākot no novembra pārdoto preču daudzums strauji paaugstinās. Izrādās, ka veikalu īpašnieki izmanto pircēju lētticību, ļaujot domāt, ka Ziemassvētku atlaides ir vislielākās un tikai reizi gadā – ap Ziemassvētkiem, bet tā nemaz neesot. Tiesa, ir preces, kurām tiešām ir akcijas, bet to neesot daudz. Parasti, apmēram mēnesi pirms „trakā iepirkšanās laika” cenas precēm tiek paaugstinātas, bet kad pienāk svētki, tiek rīkotas „akcijas,” kad precēm ir „nebijuši zemas” cenas. Vai to var uzskatīt par nosodāmu? Zināmā mērā jā, ja mēs uz to skatāmies no pircēja skatu punkta, bet, ja mēs esam pārdevējs, tad šeit saredzam tikai skaidru piedāvājuma likumu.
Šādā atmosfērā ziemassvētki zaudē savu būtību un noskaņu. Svētki tiek pārvērsti par „Lielo izēšanās un nevajadzīgo mantu pirkšanas laiku”. Uzņēmēji, protams, to izmanto, un tas ir saprotams. Manā ģimenē Ziemassvētki tiek svinēti savādāk – dāvinām simboliskas dāvanas, ēdam saprātīgi un baudām svētku noskaņu!