negodīga konkurence

Negodīga konkurence

Visā cilvēces pastāvēšanas vēsturē cilvēks vienmēr sacenties ar saviem sugas brāļiem (cilvēkiem),tas viss, lai uzlabotu savu mantisko stāvokli, lai būtu vairāk par citiem. Šī ir cīņa par izdzīvošanu, par labklājību un šādu cīņu sauc par konkurenci. Redzot masu mēdijos reklāmas vai cita rakstura informāciju, kur skaidri saskatāms negodīga konkurence, starp citu tirgus dalībnieku, ir nepieciešams izzināt kādas sekas rodas cietušajam tirgus dalībniekam, kāda ir institūciju rīcība un kāds soda veids piemērojams normatīvo aktu pārkāpuma gadījumā. Plānojot uzņēmuma ražošanas un mārketinga po

o
olitiku, ir ļoti svarīgi ņemt vērā Latvijas Republikas Konkurences likumu un citus saistītos normatīvos aktus, konkurences noteikumus, tādā veidā pasargājot sava uzņēmuma identitāti no negodīgas konkurences un citu uzņēmumu dominējoša stāvokļa izmantošanas .Skatoties internetā un lasot rakstus par negodīgu konkurenci man iepatikās kāds raksts. Tajā bija rakstīts kā Latvija ar Lietuvu strīdas par to, kurš ir negodīgi rīkojies un kā vēlāk atklājas vainīgais pēc Lietuvas domām arī ir interneta mājas lapa „google”. Citēšu raksta galveno daļu.

“flyLAL” paziņojumā teikts, ka tā ga
a
atavojas pieprasīt “airBaltic” kompensāciju par nodarītajiem zaudējumiem. Lietuvas aviokompānijas zaudējumi no nesaņemtās peļņas “airBaltic” nekorektas reklāmas dēļ esot aptuveni pieci miljoni litu (viens miljons latu). Lietuvas lidsabiedrības pārstāvji norādīja, ka “airBaltic” izmantojusi “flyLAL” nosaukumu, lai ievietotu reklāmas interneta meklēšanas sistēmā &#
#
#8220;Google”, tādejādi neievērojot ne tikai “flyLAL”, bet arī patērētāju intereses. “flyLAL” pārstāvji uzsver, ka kādu laiku lietotāji, ierakstot “Google” sistēmā Lietuvas aviokompānijas nosaukumu, nokļuvuši “airBaltic” mājas lapā.

“Tādejādi rīkojoties, “airBaltic” rupji pārkāpa godīgas uzņēmējdarbības principus, kā arī “flyLAL” ekskluzīvās tiesības izmantot kompānijas tirdzniecības zīmi un zīmolu.

“flyLAL” pārstāvji pauž cerību, ka “airBaltic” nekavējoties pārtrauks rīkoties negodīgi un nākotnē rīkosies korekti. Ņemot vērā “airBaltic” atteikšanos labprātīgi ieviest izmaiņas, kā arī kompensēt nodarītos zaudējumus, “flyLAL” draud ar attiecīgas prasības iesniegšanu tiesā. “Mēs neslēpjam savu ambiciozo nodomu atgūt līderpozīcijas tirgū, kuras tika zaudētas privatizācijas procesa gaitā, un šīs drauds varētu likt Latvijas aviokompānijai izmantot negodīgas līdzekļus cīņā ar konkurentiem,” Vienlaikus “flyLAL” neizslēdz iespēju izvirzīt pretenzijas un iesniegt tiesā prasību arī pret “Google”, kas pi
i
ieļāva negodīgu rīcību. Kā ziņots, “airBaltic” pārvadāto pasažieru skaita ziņā šā gada pirmajos sešos mēnešos ieņēmusi līderpozīcijas Lietuvas galvaspilsētas Viļņas lidostā, apkalpojot 36,13% no kopējā lidostā apkalpoto pasažieru skaita. Otrajā vietā ierindojās “flyLAL”, kas apkalpoja 27,81% pasažieru. AS “Air Baltic Corporation” jeb “airBaltic” dibināta 1995.gadā. Latvijai pieder 52,6% akciju, bet Skandināvijas aviokompānijai SAS – 47,2% akciju. Kompānija piedāvā lidojumus no Rīgas, Liepājas un Viļņas.

Un šādu rakstu internetā ir kā biezs. Tā vien liekas, ka visi dzīvo tikai no negodīgas konkurences. Vai tad tiešām ir tik gr
r
rūti pašiem virzīties tirgū ar kaut ko oriģinālu un savu izdomātu ideju, vai tad viss mums ir jāzog un jāšpiko no kāda? Neticu tam, ka visi ir tik tālu nolaidušies, ka nevar izgudrot ko patiešām labu un oriģinālu tādu, kā nebūtu nevienam citam?

Leave a Comment