Pārdošanas meistarība

Šajā referātā vairāk būs runa par pārdošanas meistarību kā mācību, nevis tās praktisku pielietošanu dzīvē. Tikai pašā noslēgumā esmu pievienojusi materiālu – ieskatu tam, kā notiek bankas produktu pārdošana gan esošajiem, gan arī potenciālajiem tās klientiem.

PĀRDOŠANAS MEISTARĪBA.

Produkta vai pakalpojuma pārdošanā liela nozīme ir attieksmei. Iemesls, kādēļ pozitīva attieksme ir tik ļoti svarīga, ir tāds, ka tad, ja Jūs neredzat neko labu sevī, savā precē, ne arī savā kompānijā, negaidiet, ka Jums būs kādi panākumi. Turklāt cilvēki neko nepērk no negatīvi noskaņota pārdevēja. Tas ir pilnīgi skaidrs!
Pārdevēja paraugs.
Sabiedrībā valdošais uzskats par pārdevējiem nav īpaši labs. Par to nav jābrīnās. Vairums pārdevēju arī atbilst vispārpieņemtajam stereotipam. Sabiedrības acīs tipsisks pārdevējs ir tāds, kas:
 Ir sabiedrisks (pārāk uzbāzīgs – negatīvi);
 Runīgs (ja pārāk runātīgs = egoists, negatīvi);
 Manipulē ar citiem (uz jebkuru atbildi ir jautājums (arī negatīvi);
 Aizkaitinošs (uzspiež par daudz);
 Negodīgs (preces sliktās puses ir jāuzrāda, taču jāpievērš pozitīvā pārspēks);
 Neplāno uz priekšu (vienreizējā pārdošana = iesmērēšana).
Tomēr īsts pārdošanas speciālists ir pavisam savādāks:
 Tic savai profesijai
 Tic savai kompānijai, kā arī produktam
 Mīl cilvēkus
 Ir patiesi ieinteresēts (pārliecināts par preces nepieciešamību, pielietojamību)
 Ir atklāts un godprātīgs
 Tiek cienīts sabiedrībā
 Ir neparasts (ir jāatšķiras ar pieeju, lai klients pievērstu tam uzmanību)
 Saglabā iesācēja attieksmi (no sākuma līdz galam, īpaša attieksme, nedrīkst būt pieļaujama rutīna).
Taču, lai veiksmīgu pārdotu ir jāsaprot cilvēku uzvedība un jāsaprot, kāpēc cilvēki pērk. No tā izriet, ka:
1) pirkums tiek izdarīts pamatojoties uz emocijām, ko attaisno loģika (rezultātu ir jāpanāk tikšanās (prezentācijas) laikā);
2) cilvēki pērk savu iemeslu dēļ, nevis Jūsu iemeslu dēļ (klients redz savādāk kā pārdevējs – tāpēc ļoti svarīgi ir izskaidrot un izrādīt);
3) Bailes zaudēt un vēlēšanās iegūt – ir divi vadošie faktori, kuru dēļ cilvēks izvēlas kaut ko nopirkt (klienta vēlme ir dabūt vairāk par savu naudu);
4) Pirkumam ir jāapmierina pircēja patreizējā vajadzība (jāatrisina problēma).

VERBĀLĀ UN NEVERBĀLĀ KOMUNIKĀCIJA.

“Panākumi = X + Y + Z, kur X – darbs, Y – patika, Z – spēja aizvērties ”
(Alberts Einšteins)
Klusēšana – zelts!
Spēja uzklausīt ļauj mums:
 Gūt zināšanas
 Iegūt uzticību
 Saglabāt uzmanību
 Virzīt sarunu
 Ievērot sīkumus
 Gūt popularitāti un cieņu
 Pierunāt klientu izkratīt sirdi.
Uzklausīt klientu nozīmē – 55% uzklausīt tā ķermeņa valodu, sejas izteiksmi
38% uzklausīt viņa balss tembru un intonācijas
7% vārdus un to nozīmi.
Neverbālās saziņas veidi un to izskaidrojumi:
Uzvedības izpausme Pārdevēja izpratnē Pārdevēja reakcija Klienta iespējamā reakcija
Smaids
Drūms skatiens nesaprot piedāvājumu jājautā pēc viņa viedokļa
Plecu raustīšana klients nezin vai nesaprot jāpārfrāzē iepriekš teiktais
Apkakles pielabošana melo izlikties, ka neko nav pamanījis apmierināts, ka pārdevējs nejūt, ka klients melo
Zoda berzēšana domā nogaidīt, noklusēt pateiks lēmumu
Delna zem zoda un pirksti nosedz vaigu garlaicība nomainīt tēmu iejutīsies sarunā
Roku berzēšana klients noslēdzis labu darījumu noslēdz darījumu iespējas noslēdz darījumu
Sažņaugta dūre dusmīgs palūgt piedošanu turpina procesu
Sakrustotas rokas aizvērta poza iedot kaut ko rokās
Skatās sāņus neinteresē uzdot jautājumu: ko Jūs domājat par šo tēmu u.t.t. pieslēgsies
Skatoties uz leju savāc putekļu daļiņas no sava apģērba pabeigt prezentāciju šķirties
Māj ar galvu piekrīt uzdot jautājumu, lai skaļi apstiprina ar vārdiem
Sarunas laikā noliecas uz priekšu grib kaut ko pateikt jāļauj izdevība viņam ko teikt
Aizliek rokas aiz galvas kontrolē situāciju aizliek rokas aiz galvas pārsēdīsies
Sēžot noliecies uz priekšu un rokas ir atbalstītas uz ceļgaliem grib beigt sarunu, jau ceļas augšā nobeigt sarunu
Acu zīlītes sašaurinās sadusmojies jāprasa iemesls
Acu zīlītes izplešas
priecīgs tuvināt sarunu nobeigumam pāries uz noslēgumu
Groza galvu no vienas puses uz otru nepiekrīt teiktajam jautāt, kāds ir viņa viedoklis

Pārdevējam ne tikai ir jāpievērš sev klienta uzmanība, bet arī tā jānotur. Klientam ir jākoncentrējas uz pārdevēja sacīto. Ir vairāki uzmanības novērsēji, no kuriem vajag izvairīties – apkārtējais troksnis, nelabvēlīga atrašanās vieta, žargona lietošana, kaitinoši žesti, izskats. Pārdevējam vajag parādīt klientam, ka tas tiek uzklausīts. To var panākt ar mutiskiem apstiprinājumiem, teiktā pierakstīšanu, ar acu kontaktu, galvas pamāšanu.
Vārdi, kuri pozitīvi un negatīvi ietekmē pārdošanas procesu.
Pētījumi rāda, ka cilvēki atsaucas pozitīvi uz noteiktiem vārdiem. Pirmais vārds, ko cilvēkiem patīk dzirdēt, ir viņu pašu vārds. Kad vien tas ir iespējams, izmantojiet klienta vārdu. Tas liks viņam justies svarīgākam un domāt, ka Jūs viņu uzskatāt par svarīgu. Ir vēl 30 vārdi, kurus klientiem patīk dzirdēt:
pierādīts saprast nauda jauns patiesība
rezultāti pelnīt laimīgs Jūs/Tu pozitīvs
veselība viegli drošība drošs komforts
mīlestība priekšrocības peļņa pareizi godīgi
vērtība lepnums garantija svarīgākais uzticība
ietaupīt ieguvums prieks atklāt labākais

Kopā ar labo nāk sliktais. Pētījumi rāda, ka ir vārdi, uz kuriem klienti reaģē negatīvi. Svarīgi ir atcerēties, ka pārdošanas process reizēm ir ļoti trausls un viens vārds var noteikt vai lēmums būs Jā vai Nē. Ir 24 vārdi, kas var izjaukt Jūsu darījumu:
darījums līgums uztraukties pirkt pārdot izlemt
atbildīgs grūti izmaksa parakstīt neizdošanās nāve
zaudēt smagi atbildība maksāt zaudējums mēģināt
ievainot slikts cena pārdots neizdoties neveiksme

Kopā ar vārdu bieži vien tiek lietoti žesti. Žests akcentē, niansē, papildina vārdu, tādējādi padarot runu bagātāku. Žests, tāpat kā acu skatien, var atklāt slēptu informāciju. Situācijā, kad vārds nesaskan ar žestu, iesaka vairāk ticēt žestam. Žestu intensitāte ir atšķirīga ne tikai katram cilvēkam, bet arī tautām. Angļu psihologs Ārčils salīdzinoši ir pētījis 4 tautas, konstatēdams, ka vismazāk žestikulē somi – vidēji tikai 1 žests stundā, itāļiem – 60 žesti stundā, francužiem – 80, visbiežāk žestikulē meksikāņi – 120 žesti stundā.
Pie žestiem pieskaitāms arī viens no izplatītākajiem sasveicināšanās veidiem – rokasspiediens. Arī tas, kā roka sasveicināšanās brīdī tiek pasniegta, pauž cilvēku attieksmi vienam pret otru. Arī rokasspiediens dažādām tautām esot atšķirīgs, piemēram, britiem – īss un stingrs, pretēji francūžiem. Savukārt austrumu tautām ir smalki izstrādāts klanīšanās kā sasveicināšanās rituāls, kurā, atšķirībā no eiropiešiem, ilgstoša skatīšanās acīs tiek uzskatīta par bezkaunību. Tur augstais tonis prasa “īsu acu skatienu”. Šādu sīkumu ir ļoti daudz, un tie visi var ietekmēt pārdevēja un pircēja turpmāko sadarbību.

PROFESIONĀLĀ KOMUNIKĀCIJA.

Jāpārdod cilvēkam ir tā, kā viņam to gribētos!
1970-to gadu sākumā matemātiķis Ričards Bandlers un valodnieks Džons Grinders veica cilvēku komunikācijas pētījumus Santakrusas Universitātē. Viņu mērķis bija atklāt tos faktorus, kuri palīdzējuši dažiem cilvēkiem labāk kontaktēties nekā citiem. Pētījumu rezultātā tika atklāta sistēma, kura tika nosaukta par Neiro-Lingvistisko-Programmēšanu, jeb N.L.P. Pētnieki iedalīja cilvēkus trijās komunikācijas grupās, un tās ir vizuāļi (uztver ar redzi), auditori jeb audiāļi (uztver ar dzirdi) un kinestētiķi (uztver ar sajūtām). Šī sistēma palīdz cilvēkam ātri nodibināt attiecības, apbruņo pārdevēju ar elastību un palīdz konfliktu atrisināšanā.
Vizuālis.
Vizuāls cilvēks teiktos vārdus uztver attēlu veidā. Viņu interesē brošūras, un viņi redz tos attēlus, ko Jūs zīmējat viņiem priekšā sarunas laikā. Vārdi, kurus lieto vizuāļi – skaties, redzi, sadarbību es redzu, tā bilde, man priekšā paveras tāds skats u.t.t. Kā pārdot vizuālim? Jālieto diagrammas, tabulas un attēli, jālieto pareizs acu kontakts. Jāatceras, ka vizuālim ir ļoti svarīgs Jūsu izskats.
Auditors.
Auditors pērkot Jūsu preci pamatosies uz tiem apsvērumiem, ko viņš dzird. Viņu tik ļoti nesatrauc tas, ko Jūs sakāt, bet gan tas, kā Jūs to pasakāt. Vārdi, kurus lieto audiāļi ir – dzirdi, klausies, skan gan ļoti labi, izklausās pamatoti u.t.t. Kā pārdot auditoram? Jāizmanto rekomendācijas, nolasot tās, jālieto auditoru apgalvojumus, t.i. vārdi, kuri saistīti ar dzirdi, jāizmanto savas balss iespējas, labāk piezvanīt auditoriem pa telefonu.
Kinestētiķis.
Tas ir sajūtu cilvēks. Viņš nopirks Jūsu preci savas iekšējās izjūtas dēļ. Šāda veida cilvēkiem Jūs iepatiksieties vai neiepatiksieties jau sarunas pirmajās minūtēs. Vārdi, kurus lieto kinestētiķi ir – patīkams, ērts, neērts, nepatīkams, silts, auksts, skaists, jauns u.t.t. Kā pārdot kinestētiķim? Jāizmanto jūtu un emociju vārdi, jāpieskarās kinestētiķim, jāsatiekas ar viņu personīgi, pārdošanas procesā jāiesaista viņš pats, jāļauj viņam justies ērti.
Labu attiecību nodibināšana.
Lai sasniegtu rezultātus darbā ar cilvēkiem, vispirms ir nepieciešams nodibināt labas attiecības. Attiecības vienkārši ir stāvoklis, kad cilvēks ir atsaucīgs pret Jums. Attiecības var salīdzināt ar naudu… kad Jums attiecību nav, tad to vērtība pieaug, un kad Jums tās ir, tad parādās daudzas iespējas. Lai ar klientu nodibinātu labas attiecības ir:
 Jāatspoguļo klienta ķermeņa kustības, balsi un noskaņojumu
 Jālieto klienta valoda
 Aktīvi jāklausās un jāizrāda interese par klientu.

POTENCIĀLĀ KLIENTA NOVĒRTĒŠANA UN PIEEJAS STRATĒĢIJAS

Darījuma process pirmkārt sākas ar kontaktu. Daudzi pārdevēji baidās iet pie jauna klienta. Labākais līdzeklis pret bailēm tikt noraidītam ir sagatavoties tik labi, lai Jūs nebūtu iespējams noraidīt. Jāņem vērā pirmās tikšanās četrus uzdevumus:
1. Piesaistīt uzmanību (esiet pretstats stereotipam; dariet kaut ko negaidītu; iesaistiet klientu);
2. Kvalificēt klientu (kvalificēts klients it tas, kuram ir vajadzība, vēlēšanās, nauda un vara šo naudu tērēt) nozīmē vērot, nodibināt kontaktu ar lēmuma pieņēmēju, nespriest pirms laika;
3. Izskaidrot mērķi. Tas ir svarīgi, jo tas liecina par Jūsu profesionalitāti,noskaidro prasības, nostiprina uzticību, ietaupa laikum kvalificē klientu;
4. Radīt profesionālu iespaidu
Ko darīt? Ko nedarīt?
Smaidiet Glaimot klientam
Ģērbieties kārtīgi un saskaņā ar pārstāvēto industriju Atvainoties klientam par aizņemto laiku
Esiet labi kopts Runāt par sīkumiem
Esiet entuziasma pilns Izlikties, ka Jūs tikai gājāt garām
Spiediet roku kā profesionālis Jokot, izņemot gadījumu, ja tas Jums ir raksturīgi
Uzturiet acu kontaktu Lietot sarežģītus vārdus
Izstarojiet pārliecību Šauri domāt

Ir vairāki pieejas veidi potenciālajam klientam, kā piemēram:

 Izdevīguma pieeja
 Statistikas pieeja
 Ziņkāres pieeja
 Prēmijas pieeja
 Šoka pieeja
 Komplimenta pieeja
 Rekomendācijas pieeja
 Apsveikuma pieeja
Gadījumā, ja klients neizrāda pozitīvu reakciju uz Jūsu pieeju, tad Jums jāmēģina citu. Tad nākošo, kamēr Jūs atrodat abpusēji interesantu tēmu, uz kuras pamata Jūs varētu veidot iesāktās attiecības. Jāatceras vienīgi, ka Jums nav izdevīgi izmēģināt visas pieejas. Tas var aizkaitināt klientu. Vienmēr jāšķiras miermīlīgi!
PIECI GALVENIE IEBILDUMI PĀRDOŠANĀ

Iebildumi – mērķis saraut attiecības. Pieci vienīgie iebildumi ir šādi:
1. Nav uzticības – vājas attiecības ir nodibinātas;
2. Nav vajadzības – abi iebildumi saistīti pakārtoti; jāpierāda vajadzība;
3. Nav vēlēšanās –
4. Tas nav neatliekams – uzzināt, kas ir īstais iemesls; jāpārliecina, ka ir neatliekams;
5. Nav naudas – pārsvarā atruna; jāapliecina, ka šī vajadzība ir ļoti aktuāla tagad!
KONTAKTĒŠANĀS VEIDI AR KLIENTIEM

Pasts Telefons vai fakss Personīgs apmeklējums
Visas trīs metodes ir efektīvas.

Līdz šim esmu apskatījusi tēmu par pārdevēju, kas meklē klientu. Tagad jānoskaidro, ko darīt, lai klients nezaudētu Jūs. Četri aspekti, kas ir efektīvi jebkura pārdevēja darbā, jebkurā nozarē ir:
1. Reklāma – vēstules, vizītkartes, uzlīmes uz transporta, radio reklāmas (7x dienā 3 dienas – minimums);
2. Sabiedriskās attiecības – izstādes, apdrukāti sīki priekšmeti;
3. Pārdošanas sekmēšana – akcijas, degustācijas, konkursi, atlaižu kampaņas;
4. Publikācijas – reklāmas raksts, informācijas raksts, internetā mājas lapa.

KLIENTU APKALPOŠANAS NOZĪME
Dr. Antonijs Dž. Aleksandrs 1982.gada decembrī žurnālam PMA ADVISOR paziņo, ka
 68% klientu pārtrauca sadarboties ar noteiktu kompāniju, pārdevēju ieinteresētības trūkuma un vienaldzības dēļ;
 14% pārtrauca neizskatīto sūdzību dēļ;
 9% aizgāja, jo citur varēja nopirkt lētāk;
 5% aizgāja, lai pirktu no drauga vai radinieka;
 3% pārvācās dzīvot citur;
 1% tika zaudēti, jo nomira.
Tāpēc, apkalpojot klientus ir sešas lietas, kuras jāņem vērā:

1. Iepazīstiet viņus!
2. Runājiet ar viņiem!
3. Rūpējieties par viņiem!
4. Pierādiet viņiem sevi!
5. Cieniet viņus!
6. Kalpojiet viņiem!

Kā arī vēl
 Regulāri pābaudiet viņu vajadzības!
 Ja kādai precei ir īpaša cena, dariet to viņiem zināmu!
 Izstrādājiet plānu katram klientam!
 Padariet viņus par “īpašiem” klientiem!

BANKAS PRODUKTU UN PAKALPOJUMU IESPĒJAMIE PĀRDOŠANAS VEIDI

Klientu vairākuma piesaistīšanai banka var izmantot reklāmu, reklamējot attiecīgos produktus, jeb uzsverot, attiecīgās atlaides pašreiz bankā aktuālākajiem produktiem. Zem šī paša punkta gribētos pieminēt arī visus bukletus, kuri arī savā ziņā reklamē attiecīgo produktu, kā arī sniedz produkta paskaidrojumu vienkāršā, saprotamā valodā. Arī bankas terminoloģijā ir vairāki vārdi, kuriem būtu jāpievērš uzmanība, reklamējot produktus, jeb, protams, pašu banku. Kā piemēram, vārds ‘likviditāte’, cilvēkam, kas nezin šī vārda īsto nozīmi, liktos, ka tam ir slikta pieskaņa, un proti, kaut kas var ātri nolikvidēties. Tāpat neviens cilvēks negribētu, lai viņu bankā sauc par elektronisko klientu utt.
Reklāma varbūt daudzpusīga un dažāda, kā piemēram:
1) masu mēdijos (televīzijā, žurnālos, laikrakstos);
2) nosūtīta pa pastu;
3) ievietota internetā (atverot, gan bankas mājas lapu, gan arī savu reklāmu ievietojot citu kompāniju mājas lapās) utt.
Tieši pēdējai iespējai gribētu pievērsties sīkāk:
Interaktīvie pakalpojumi ir attīstījušies līdz ar tiešā mārketinga evolūciju. Tie dod iespēju savstarpējai mijiedarbībai ar esošo vai potenciālo klientu un piedāvā vairākus atbildes veidus un pat iespēju nekavējoties izdarīt konkrēta produkta vai pakalpojuma iegādi. Interaktīvie pakalpojumi ir dažādi – no vienkāršas mājas lapas līdz lielām mājas lapām, kuras veidotas uz datu bāzes pamata, kioskiem un CD-ROM prezentācijām. Pateicoties interaktīvajiem medijiem, ir iespējams aktivizēt, potenciālo mērķa auditoriju, dialogā ar to iepazīstoties un noskaidrojot vēlmes. Tādā veidā var iegūt iespēju ātri reaģēt uz izmaiņām klientu prasībās un padarīt efektīvākas klienta aktivitātes. Bankas mājas lapā banka var ievietot savu klientu prasībām atbilstošu informāciju. Informācija interneta lapās pieejama 7 dienas nedēļā un 24 stundas diennaktī, vēl vairāk – banka ieekonomē laiku, runājot ar klientu, jo internets runā tās vietā, protams neizslēdzot vispārīgo bankas darbinieku kontaktēšanos ar klientiem un ņemot vērā, ka neviena kompānija negribēs ar banku sarunāties tikai ar e-mail palīdzību. Bankas mājas lapā var tikt iekļauta informācija par banku, tās produktiem vai pakalpojumiem, dažādas prezentācijas, varbūt pat mācību (produktu/pakalpojumu) spēles, reklāmas kampaņas, produktu pasūtījuma formas utt.
Šāda pieeja bankām paver plašākas iespējas:
• izveidot dialogu ar saviem klientiem. Izmantojot WWW, var atbildēt uz savu klientu iespējamiem jautājumiem u.t.t.;
• iegūt labāku izpratni par klientu vajadzībām;
• ātrāk un veiksmīgāk paredzēt klientu tuvākās nākotnes izvēli; paredzēt, kas klientam būs drīz nepieciešams u.t.t.

Internetā ir izplatīts sauklis “e-commerce transforms your Web site into a profit center”. Turpat tiek paziņots, ka iespēja piedāvāt preces un pakalpojumus Interneta tīklā ir ļoti iedarbīgi. Pagājušajā gadā lidmašīnu biļetes Interneta tīklā tika nopārdotas par summu USD 750 milj. Tāpat tiek reklamēts, ka uz pagājušajiem Ziemassvētkiem un Jauno gadu trīs nedēļu laikā ir konstatēts, ka pasaulē ir tikušas pasūtītas dāvanas (preces un pakalpojumi) caur Internetu USD 12 miljd. vērtībā. Protams, jāņem vērā, ka 70% no visiem šiem darījumiem ir notikuši ASV. Jāpiemin, ka ASV ir visplašākais interneta lietotāju skaits.

E-komercijas process sevī ietver:
• elektroniska veida prezentāciju par produktiem/precēm un pakalpojumiem;
• on-line maksājumu aprakstus un produktu (preču)/pakalpojumu aprakstus;
• automātisku klienta konta stāvokli;
• maksājumu veikšanas funkcijas on-line sistēmā, ieskaitot norēķināšanos ar kredītkarti un izmantojot elektroniskās norēķinu sistēmas u.t.t.
Bankai attīstot e-komerciju ir iespējams:
1) palielināt savu peļņu, lietojot on-line kanālu internetā;
2) pazemināt savas izmaksas pirmkārt jau uz papīra rēķina, tad pasta izdevumiem, printēšanas darbiem un tā aprīkojumam;
3) uzņēmumiem, kompānijām u.t.t. – samazināt debitoru parādus, jo par precēm un pakalpojumiem internetā norēķini tiek veikti automātiski on-line režīmā;
4) sniegt klientiem ātrāk pakalpojumus;
5) izveidot iekšienē labu informācijas apmaiņu (ķēdi).
E-biznesu (gan firmai, gan bankai) uzsākt ir samērā vienkārši, toties augt un attīstīties ir iespējams ļoti ātri.
Šobrīd internets vairs nevar tikt uzskatīts par atsevišķu jomu, kurā brīvi darbojas tikai interneta speciālisti un eksperti. Jaunajā gadu tūkstotī internets kļuvis par ļoti nozīmīgu, visaptverošu mediju, kas ienācis cilvēku dzīvē kā neatraujama tās sastāvdaļa un sniedz fantastiski daudz iespēju.

Turpmāk tiks paskaidrota A/S “Hansabanka” internetbankas Hansa Link būtība.
Hansa Link ir internetbanka, kura nodrošina klientiem iespēju saņemt informāciju par viņa bankas kontu atlikumiem, par izdarītajām bankas operācijām un veikt pārskaitījumus no saviem bankas kontiem, kā arī sekot
veikto darījumu vēsturei. Internetbankai ir divi režīmi:
1) skatīšanās režīms;
2) pilnais režīms.
Hansa Link skatīšanās režīms nodrošina klientiem iespēju tikai apskatīt tekošos kontu atlikumus un veiktās operācijas.
Hansa Link pilnais režīms nodrošina klientiem gan iespēju apskatīt tekošos kontu atlikumus un veiktās operācijas, gan arī veikt maksājumus.
Hansa Link pakalpojums ir pieejams Internet tīklā.
Tā adrese ir – https:// wbank.hbl.lv
1. Pieslēgšana Hansa Link
• Līgums par Hansa Link lietošanu var tikt noslēgts ar klientu, kuram bankā ir atvērts konts.
• Banka reģistrē klientu internetbankā Hansa Link, izsniedz tam slēgtā aploksnē lietotāja vārdu internetbankā, paroli un testa kodu tabulu, kas saskaņā ar līgumu ir uzskatāma par konfidenciālu informāciju. Saņemot aploksni, klientam ir jāuzrāda personu apliecinošs dokuments.
2. Konfidenciālās informācijas atjaunošana
• Pilnīgas vai daļējas konfidenciālās informācijas aizmiršanas, pazaudēšanas vai arī izpaušanas gadījumos klients var bloķēt pieeju savam Hansa Link pieslēgumam un paziņot par tās atjaunošanas nepieciešamību, izmantojot līgumā norādīto personisko paroli vai iesniedzot rakstisku iesniegumu bankā.
• Banka konfidenciālo informāciju atjauno divu darba dienu laikā.
3. Klienta maksājuma uzdevums/rīkojums
• Par katru konkrētu pārskaitījumu no kontā(-os) esošajiem līdzekļiem klients dod bankai atsevišķu rīkojumu.
Klientam ir jāizmanto Hansa Link elektroniskā forma, kas arī ir pieejama turpat – interneta tīklā zem augstāk minētās adreses.
• Klienta rīkojuma identificēšanai kalpo lietotāja vārds internetbankā, parole un testa kodu tabulā noteiktie testa kodi. Katru testa kodu drīkst izmantot vienu reizi.
• Banka nosaka viena maksājuma maksimālo limitu Hansa Link:
privātpersonām – LVL 100,00 (viens simts latu)
juridiskām personām – LVL 2000,00 (divi tūkstoši latu)
Augstāk minētie limiti ir spēkā, ja līgumā nav atrunāts citādi.
• Rīkojuma formā ir izmantota S.W.I.F.T. MT100 standarta rindu numerācija un formāts. Jāievēro, ka informācijas lauku garumi ir ierobežoti, tādēļ, aizpildot maksājumu, jānorāda tikai pati nepieciešamākā informācija (izceltie lauki jāaizpilda obligāti). Tātad viss maksājuma uzdevums ir sadalīts rindās, un katrai rindai ir sava numerācija. Zemāk minētajās rindās ir jāieraksta sekojoša informācija:
32 rindā jānorāda maksājuma valūta un summa
57 rindā jānorāda saņēmējbanka
59A rindā saņēmēja konta numurs saņēmējbankā
59 rindā pārveduma saņēmējs jeb konta nosaukums
71 rindā jānorāda, kura puse (maksātājs vai saņēmējs) sedz pārveduma izmaksas bankā, ievērojot, ka, norādot saņēmēju kā izmaksu sedzēju, komisija par pārvedumu bankā tiks ieturēta no pārveduma summas.
72 rindā jānorāda informācija, kas attiecas uz maksājuma informācijas saņēmēju – banku. Šajā laukā iespējams dot papildus instrukcijas bankai. Instrukcijas, kas norādītas šajā laukā, banka veic iespēju robežās.

• Bankai ir tiesības neizpildīt rīkojumu, kurā norādītā informācija ir nepilnīga, neprecīza un nekorekta. Saņemot klienta rīkojumu, Hansa Link nosūta klientam atbildi par tā akceptu vai atteikumu to akceptēt.
Gadījumā, ja saņemts kļūdains vai nepilnīgs rīkojums, Hansa Link nosūta klientam paziņojumu par kļūdainu rīkojumu divu darba stundu laikā, un līdz ar to paziņo, ka attiecīgais maksājums nav noticis.