Patstāvīgais darbs ražošanas ekonomikā

SVID analīze
S-stiprās puses.
Laba kvalitāte, neskatoties uz to ka A/s „Dzintars” Latvijā ir vienīgie kas ražo kosmētiskos līdzekļus. Preču sortimenta daudzveidība( Kredo Lux New, Antioksidanta kosmētika, Modo, Šarms, Fito, Natural Aroma, Hit, Jūrmala, Top, Art, Miss, Kristīne, Koķete, Laimes skaitlis, Misters, Mīts). Kad pasūta pa telefonu, piegāde nākošajā dienā. Ir iespējas par preci norēķināties pircējiem 30 dienu laikā.

V- vājās puses.
Izteikta konkurentu daudzveidība(Loreal, Rimmel, Avon, Oriflame, Evelina u.c.)

I- iespējas.
Paplašināt ražošanu, jo pieprasījums ir liels, piedāvājums varētu vēl paplašināties un šo produkciju veiksmīgi virzīt arī uz citām valstīm(neskaitot tās valstis, uz kurām eksportē Dzintars kosmētiku). Palielināt pašu kapitālu.

D- draudi.
Likumdošanas izmaiņas. Vienmēr jāseko līdzi speciālistam, kādas izejvielas drīkst izmantot ražojot kosmētiku, un kādas aizliegts. Katru gadu likumdošana mainās. Draudi varētu būt arī izejvielu pašizmaksu palielināšanās, līdz ar to sadārdzinātos prece.

Eseja
Kompānijas A/s Dzintars pamatus 1849. gadā ielicis vācu uzņēmējs A. Brigers. Nelielā Rīgas fabrikā sāka ražot ziepes un sveces, liet flakonos smaržas un odekolonus, kuru gatavās kompozīcijas ieveda no Francijas. Šodien, izstaigājusi ilgus attīstības un pārveidošanās ceļus, firma Dzintars ir kļuvusi par Baltijas valstīs lielāko biokosmētikas un parfimērijas ražotāju (vairāk par 350 nosaukumiem uzņēmuma asortimentā) un uzskatāma par vienu no stabilākajiem uzņēmumiem Latvijā, kurā strādā vairāk par 600 cilvēkiem.
Kompānijai ļauj attīstīties tas, ka izejvielas ir dabīgas, pieprasījums Baltijas valstīs ir liels, tieši Latvijā otras tik pat spēcīgas kosmētikas ražošanas firmas nav, līdz ar to vienīgie konkurenti ir ārzemēs izstrādātā produkcija. Bet galvenais, ka produkti ir par pieņemamām cenām, un nebūt sliktāki par ārzemēs ražotajiem produktiem. Analītiskā grupa veic regulāru parfimērijas, kosmētikas un dekoratīvās kosmētikas izstrādājumu starptautiskā tirgus izpēti, izdara secinājumus un piedāvājumus.
A/s „Dzintars” , lai veiksmīgi tiktu realizētas ražošanas procesi tiek izmantots centrs, kur ietilpst- parfimērijas, kosmētikas un dekoratīvās kosmētikas izstrādājumu, augu ekstraktu, parfimērijas kompozīciju (dažādu produktu parfimēsanai) patstāvīgs izstrādāšanas un izpētes centrs. Centrā ietilpst dažādas laboratorijas, kuras izvietotas 1,8 tūkst. km2 .
Ražošanai attīstīties traucē lielā konkurence, un nelielā reklāma. Lai veiksmīgi realizētu visu produkciju ir vajadzīga sekmīga reklāma, kas veicinātu pirkt šo preci. Reklāma nedrīkst maldināt. Traucēt sekmīgu realizēšanu var arī nepatiesās baumas, ko nereti izplata konkurenti. Protams, ir jāskatās katram pircējam sava atbilstošā āda tipa kosmētika. Ja tev ir taukainas ādas tips, cilvēks nelietos sausajam ādas tipam paredzēto kosmētiku. A/s „Dzintars” stingri ievērojam kvalitātes vadības sistēmas principus saskaņā ar starptautisko standartu KOSMETIK-GMP – un ISO 9001 :2000 prasībām, kurās iekļauts viss process no produkta izstrādes līdz tā ražošanai un pārdošanai. Izejvielu izvēli un kvalitātes pārbaudi firmas Dzintars speciālisti kontrolē saskaņā ar Eiropas Direktīvu par Kosmētiku un Starptautiskās Parfimērijas Asociācijas (IFRA) noteikumiem.
A/s “Dzintars” tirdzniecības organizācijas politika – būt tuvāk tieši produkcijas lietotājiem. Tas ir iespējams, pateicoties firmas veikalu tīkla izveidošanai un paplašināšanai. Pašreiz Latvijā ir 43 veikali, kuros strādā īsti profesionāļi – lieliski sagatavoti un apmācīti pārdevēji. Viņu uzdevums ir ne tikai pārdot preci, bet arī sniegt izsmeļošu informāciju par katru produktu, konsultēt pircēju un palīdzēt pareizi izvēlēties.
Pilsētās un reģionos, kuros nav mūsu firmas veikala vai to daudzums ir nepietiekošs, strādā vairumtirdzniecības nodaļa. Pateicoties labi sakārtotai preču piegādes sistēmai, gan supermārketi un nelielie veikaliņi, gan pasts un aptiekas, gan skaistumkopšanas saloni priecē savus pircējus ar “Dzintars” produkciju.
A/s „”Dzintars” ir plašs realizācijas tirgus un produkcija tiek eksportēta uz 21 valsti visā pasaulē: Baltijas un NVS valstīm, Vāciju, Zviedriju, Itāliju, Austrāliju, Bulgāriju, Izraēlu, ASV u. c.
Visiem A/s „Dzintars” izstrādājumiem tiek veikta testēšana, kas novērtē izstrādājuma kvalitāti izstrādāšanas stadijā. Testēšana tiek veikta vairākos etapos: fiziko-ķīmiskā un mikrobioloģiskā testēšana, ekspress-izmēģinājumi „stingros” režīmos (kritiskās temteratūras no -20 oC līdz +50 oC), toksikoloģiskais novērtējums un klīniskā aprobācija specialistu – mediķu vadībā ne mazāk par 33 dalībniekiem. Jaunos produktus testē dermatologs, līdzekļu ādas kopšanai ap acīm un skropstu tušas pārbaudi veic oftalmologs. Augsti kvalificēts eksperts – toksikologs veic izstrādājamo izstrādājumu drošuma novērtējumu. Viens no svarīgākajiem testēšanas etapiem ir paterētāju vēlmju apstiprinājums. Visu produktu patērētāju vēlmes mēs nosakām pēc pašu izstrādātas metodikas potenciālu pircēju trīs vecuma grupās (no 14 līdz 18 gadiem, no 19 līdz 35 gadiem, no 36 gadiem un vecāki).
A/s „Dzintars” produkcijas augsta kvalitāte, kā arī cenas un kvalitātes optimāla sasaiste tiek nodrošināta pateicoties jaunākām tehnoloģijām, precīzi sakārtotam ražošanas procesam un stingrai kvalitātes kontroles sistēmai katrā ražošanas posmā. A/s „Dzintars” ir liela prakse un ilgstoša pieredze sarežģītas kosmētikas produkcijas ražošanas jomā.
Šī kompānija ir spējīga ražot produktus lielos daudzumos, tos realizējot. Ja ir pieprasījums, būs arī piedāvājums.

Ar kosmētikas ražošanu saistītos likumus regulē Latvijas Republikas Ministru kabinets: 05.06.2001. Noteikumi Nr. 226 ; 01.05.2004. Noteikumi Nr. 354 .