Problēmas audzināšanā un izglītībā

Problēmas izglītībā un audzināšanā

Problēmas: bezatbildība, paškontroles trūkums, audzina viens no vecākiem, vecākiem trūkst zināšanu audzināšanā.
Piemēram, ja vecāki šķīrušies un mātei ir nepieciešams strādāt finansiālo apstākļu dēļ, var rasties problēmas bērna audzināšanā. Tādas pašas problēmas izveidojas arī ģimenēs, kurās vecāki nav šķīrušies, ja tēvs ilgi uzturas ārpus mājas un bērna audzināšanai veltī maz laika. Tēvs no visas sirds atdod sevi darbam, aizmirstot bērna audzināšanu, ģimene paliek otrajā vietā.
Jāizvairās konfliktēt bērnu klātbūtnē. Protamas, vecāki nevar vienmēr viens otram piekrist. Bērni mācās no vecākiem, kā risināt domstarpības. Viņi var dzīvot konfliktsituācijās, ja apzinās, ka vecāki sevi pilnībā atdod ģimenei un ka nesekos šķiršanās. Taču bērna nervu sistēma ir jūtīga, un, ja viņš dzīvo bailēs, ka pēc ilgiem konfliktiem var sekot šķiršanās, tad tas ir slikti. Šķiršanās nekad nenāk par labu bērnam. Problēmas ir jārisina labvēlīgi.
Vecāki neesot atbildīgi par bērna problēmām, pieļautās kļūdas var radīt bērnā problēmas, taču katrs cilvēks pats izdara izvēli, kā no tām izvairīties. Veselīgs bērns aug ar personīgās atbildības sajūtu par savu dzīvi, savās kļūdās nevainojot citus. Teiksim, bērnu nevēlēšanās mācīties, klaiņošana. Tāpēc būtiski, ja prot sarunāt ar bērnu, ar vecākiem tā, lai nenosodītu, bet gan iedrošinātu pārvērtēt savu darbību, kā strādāt ar tiem bērniem, kuriem ir uzvedības traucējumi.
Nopietna problēma ir vecāku nevēlēšanās apmeklēt skolā rīkotās vecāku sapulces, neatbildēt uz klases audzinātāju aicinājumiem atnākt uz skolu, lai aprunātos par to, kas notiek ar bērnu. Jo vecākiem ir jāzina tas, kā viņu bērni uzvedas skolā un kādus padomus vai kompromisus var piedāvāt pedagogs attiecībā uz bērna izglītošanu un audzināšanu.

Izmantotā literatūra

1. www.adventisti.lv
2. www.lip.lv
3. www.kurzemes-vards.lv