SATURA RĀDĪTĀJS
KOPSAVILKUMS———————————————————-3
1. Nodaļa. UZŅĒMUMA APRAKSTS———————————-4
2. Nodaļa. PRODUKCIJA UN PAKALPOJUMI——————–6
3. Nodaļa. TIRGUS ANALĪZE——————————————8
3.1. Tirgus definīcija—————————————————8
3.2. Tirgus ietilpība—————————————————–9
3.3. Konkurenti———————————————————-10
3.4. Produkcijas salīdzinājums ar konkurentiem—————–10
4. Nodaļa. MĀRKETINGA STRATĒĢIJA—————————11
4.1. Reklāma————————————————————11
4.2. Cenu politika —————————————————–11
5. Nodaļa. UZŅĒMUMA FUNKCIONĒŠANA———————12
6. Nodaļa. UZŅĒMUMA VADĪBA UN PERSONĀLS————-14
7. Nodaļa. RISKS UN PROBLĒMAS ——————————–16
8. Nodaļa. FINANSU INFORMĀCIJA——————————17
KOPSAVILKUMS
Sabiedrības ar ierobežotu atbildību “I&J” dibināta 1998.g. 6. Novembrī ar mērķi atvērt pārtikas preču veikalu Pūres pagastā, Sabiedrības īpašumā esošā ēkā, kuru kā savu daļu sabiedrībā ir ieguldījis J.Jēkabsons.
Sabiedrības pamatkapitālu veido Ls 15 000.
Analizējot kopējo preču patēriņa konjuktūru, neapšaubāma prioritāte ir tirdzniecībai ar pārtikas produkiem, pēc kuriem salīdzinājumā ar citām precēm ir patstāvīgs pieprasījums. Tāpēc savu vietu pārtikas tirdzniecības tirgū SIA “I&J” plāno nodrošināt, piedāvājot lielu sortimenta dažādību un augstu kvalitāti.
Teritoriālā ziņā izdevīgā veikala atrašanās vieta blakus centram, Rīgas – Venspils šosejas malā ar samērā aktīvu ceļa posmu nodrošinās pietiekošu lielu pircēju skaitu.
Līdz veikala pilnvērtīgas darbības uzsākšanai nepieciešams veikt iekšējo un ārējo kosmētisko remontu, iekārtu iegāde un uzstādīšana Ls 3000.
Lai SIA “I&J” varētu pilnībā realizēt savas ieceres nepieciešams vēl bankas kredīts Ls 2000 uz divpadsmit mēnešiem ar 12% gada likmi. Mūsu aprēķini parāda, ka kredīta piešķiršana dos iespēju izdarīt nepieciešamos pirkumus atlikušās produkcijas iegādei, attīstīt tirdzniecību pietiekamā apjomā, lai iegūtu ienākumus un peļņu, no kuras savukārt varēsim segt ar tirdzniecību saistītos izdevumus, kā arī atdot bankai gan kredītu, gan procentus.
1. Nodaļa. Uzņēmuma apraksts.
1.1. Pamatinformācija par uzņēmumu.
1.1.1. Uzņēmuma pilns nosaukums – sabiedrība ar ierobežotu atbildību “I&J” (turpmāk tekstā Sabiedrība).
1.1.2. SIA ir kapitālsabiedrība, kura dibināta 1998.g. 6.novembrī saskaņā ar LR “likumu par uzņēmējdarbību” u.c. normatīvajiem aktiem.
1.1.3. Firmas reģistrācijas apliecības Nr.________________
SIA “I&J” juridiskā adrese:
Krasta 9
Pūre
Tukuma rajons
LV 3124
1.14. Uzņēmuma apkalpojošā banka:
Unibankas Tukuma filiāle
Lielā iela 5
Nr._________________
Kods _______________
1.1.5. Uzņēmuma pamatkapitāls uz 1998.g. 6.novembri sastāda Ls 15 000 (piecpadsmit tūkstoši latu), kas sadalās sīkāk 100 daļās; katras daļas nominālvērtība – Ls 150.
Daļu īpašnieki ir 4 fiziskas personas:
– 40 daļas, kopēja vērtība Ls 6000.
– 46,6 daļas, kopēja vērtība Ls 7000.
– 6,6 daļas, kopēja vērtība Ls 1000.
– 6,6 daļas, kopēja vērtība Ls 1000.
1.16. Sabiedrības darbības pamatvirzieni ir:
plaða sortimenta kvalitatīvu pārtikas produktu tirdzniecība;
rūpniecības preču tirdzniecība;
pasūtījumpakalpojumu veikšana un pasūtīto preču piegāde;
1.1.7. Sabiedrības saimnieciskā darbība tiks veikta Tukuma rajona Pūres pagastā. Sabiedrības īpašumā atrodas ēka, kura pilnībā nodrošinās uzņēmuma saimniecisko darbību, kurā paredzēts atvērt veikalu.
Tā kā uzņēmuma veikals atradīsies ļoti izdevīgā vietā, blakus pagasta centram, krustojuma malā, Rīgas – Venpils 88.kilometrā, tad uzņēmuma klienti būs ne tikai apkārtnē dzīvojošie iedzīvotāji, bet arī garāmbraucēji. Blakus veikalam atrodas laukums transporta novietošanai.
1.2. SIA “I&J” mērķi ir:
veicot līgumā paredzēto darbību, kļūt par ekonomiski dzīvotspējīgu un no esošajiem līdzekļiem peļņu gūstošu uzņēmumu;
nepārtraukti palielināt klientu loku, piesaistot klientu uzmanību un interesi;
nodrošināt savu preču un pakalpojumu kvalitāti;
divu gadu laikā iegūt vadošo lomu pārtikas tirdzniecībā Pūrē un gūt vadošo lomu pakalpojumu sniegšanā pārējiem klientiem – garāmbraucējiem, kuri nedzīvo Pūrē.
Līdz veikala pilnvērtīgas darbības uzsākšanai nepieciešams veikt:
• telpu iekšējo un ārējo kosmētisko remontu – Ls 2500;
• iekārtu iegāde un uzstādīšana – Ls 3000;
• reklāmas kampaņa – Ls 220.
1.2.3. Uzņēmuma personālu veidos Sabiedrības līdzīpašnieki un pēc darba līguma pieņemtie darbinieki, kuri optimistiski noskaņoti un kuriem ir arī vajadzīgās zināšanas un spējas attiecīgo darbu veikšanai, pilnīgai uzņēmuma attīstības sekmēšanai.
2. Nodaļa. Produkcija un pakalpojumi.
SIA “I&J” būs plaša patēriņa pārtikas preču veikals, kas piedāvās plaša sortimenta pārtikas patēriņa preces, kā arī pirmās nepieciešamības rūpniecības preces, kurām ir liels pieprasījums pircēju vidū.
SIA “I&J” produkcija atšķirsies no pārējiem konkurentiem ar:
• lielu sortimenta daţâdîbu;
• augstu kvalitāti;
• mērenām cenām;
• liela daļa produkcijas nāks tieši no ražotājiem, kas nodrošinās pārtikas preču svaigumu par salīdzinoši zemām cenām;
• ātra un laipna apkalpošana;
• preces iesaiņojumu un dizainu, kas veicinās preču pirkšanu, padarot iepirkšanos vieglāku un patīkamāku;
• atsevišķā pārdošanas nodaļā būs pašapkalpošanās sistēma;
• patīkama atmosfēra;
Veikala apkalpojošo personālu veidos divas pārdevējas, kurām ir vidējā speciālā izglītība un pieredze pārtikas preču tirgošanā.
Veikalâ iegâdâjamo preèu saraksts:
PREÈU GRUPAS PREÈU NOSAUKUMI
PIENA PRODUKTI Piens, kefīrs, krējums, biezpiens, sieri, sviests,
jogurti, margarīns, saldējums
GAĻA, GAĻAS IZSTRĀDĀJUMI, OLAS Svaiga gaļa, žāvēta gaļa, desas, gaļas konservi
ZIVIS, ZIVJU IZSTRĀDĀJUMU Svaigas zivis, kūpinātas zivis, zivju konservi
MAIZE, MILTU IZSTRĀDĀJUMI Baltmaize, rupjmaize, saldskābā maize u.c.,
makaroni, milti, cepumi
BAKALEJA Rīsi, auzu pārslas, griķi, pupiņas
CUKURS, KONDITORIJAS IZSTRĀDĀJUMI Vafeles, cepumi, cukurs, smalkmaizītes, kūkas,
tortes, kēksi
AUGĻI UN SULAS Apelsīni, mandarīni, banāni, āboli, citroni, kivi,
vīnogas, zemenes, arbūzi, sulas, augļu
koncentrāti
DĀRZEŅI Kartupeļi, bietes, tomāti, gurķi, loki, kāposti,
salāti, sīpoli, rieksti, dārzeņu konservi
BEZALHAKOLISKIE DZĒRIENI
Alus, dzērieni
ALHAKOLISKIE DZĒRIENI Vīni, degvīni, liķieri, konjaki, balzāmi
CITAS PĀRTIKAS
PRECES Tēja, kafija, šokolādes, konfektes, medus,
košļājamās gumijas, cigaretes
RŪPNIECĪBAS PRECES,
LAIKRAKSTI Mazgāšanas līdzekļi (ziepes, pulveri, pastas)
kosmētika, parfimērija, zeķubikses, higēnas
preces, laikraksti
3. Nodaļa. Tirgus analīze.
Lai gūtu plānoto peļņu un sasniegtu augstu preču apgrozījuma apjomu, orientēsimies uz vidēja pircēja līmeni, tirgojoties ar precēm par mērenām – pircējiem pieņemamām cenām, pielāgojoties tirgus situācijai, tās elastīgi diferencējot.
3.1. Pēc statistikas datiem Pūrē pašlaik dzīvo 2500 iedzīvotāji. Jaunatveramais veikals paredz apkalpot apmēram 1/3 daļu no šī iedzīvotāju skaita t.i. apmēram 600 cilvēku. Vidējais cilvēku skaits dienā varētu svārstīties no 100-200. Tā kā veikals atrodas ļoti izdevīgā vietā – krustojuma malā, blakus veikalam atrodas Rīgas – Venspils šoseja, mēs paredzam, ka liela daļu no mūsu pircēja loka veidos arī garāmbraucēji.
Paredzamās klientu grupas:
1) apkārtnē dzīvojošie iedzīvotāji;
2) blakus esošajos uzņēmumos un cehā strādājošie, kuriem laika trūkuma un transporta dēļ ir grūtības apmeklēt tuvākās pilsētās veikalus un tirgu;
3) garāmbraucēji, kurus piesaistīs reklāma un kuriem nav iespējas to izdarīt vismaz 60 km diapazonā nenovirzoties no ceļa.
Tā kā Sabiedrības darbība ir orientēta uz plaša patēriņa pārtikas un pirmās nepieciešamības rūpniecības preču tirdzniecību, mūsu piedāvātās produkcijas realizācija būs orientēta uz visiem potenciālajiem pircējiem. Tas nozīmē, ka mūsu klientu loku neierobežos ne dzimums, ne vecums, ne arī ienākumu līmenis.
Klienti mūs izvēlēsies tāpēc, ka:
• cenas kopumā nebūs augstākās kā konkurentiem;
• preču augstā kvalitāte;
• daudzi izvēlās vietējo produkciju, mūsu plašo sortimentu veidos arī pašmāju ražojumi;
• patīkams dizains precēm;
• ātra un laipna apkalpošana;
• pie veikala esošais laukums ļaus pircējiem ērti piebraukt ar transporta līdzekli;
• mūsu piedāvātais plašais sortiments pilnībā spēs apmierināt pircēju vajadzības (iepērkoties pie mums, pircēji aiztaupīs laiku meklējot kādu citu preci atsevišķos veikalos).
Veikala darba laiks būs no pl. 800 – 2200 bez pārtraukuma. Veikals strādās katru dienu, arī sestdienās un svētdienās. Tas nozīmē, ka klientiem būs iespēja izvēlēties un iepirkties katru dienu. Daudzi ciema iedzīvotāji nespēdami apmierināt savas vajadzības dodas sestdienās uz tuvāko pilsētu Tukumu, lai iepirktos tur, taču izvēloties mūs, tas vairs nebūs jādara, jo kā jau tika minēts, mūsu plašais sortiments pilnībā spēs apmierināt pircēju vajadzības.
Lai uzņēmums gūtu lielāku peļņu, pārdodot preci par augstāku cenu, nezaudējot klientus, ir jāizvēlas precīza cenu veidošanas metode. Tā kā mūsu interesēs ir izveidot stabilu klientu loku, kuri izvēlēsies iepirkties tikai pie mums, savu cenu veidošanas metodi balstīsim uz pieprasījumu, gan uz konkurentiem. Mums ir svarīgi par kādu cenu attiecīgo preci pircējs ir gatavs iegādāties un par kādu cenu to var iegādāties pie konkurentiem. Rūpīgi ievāktā informācija par konkurentiem un to cenu izpēte palīdzēs mums noteikt savas cenas, kas nebūs augstākas kā konkurentiem. Taču atbilstoši augstajai kvalitātei, atsevišķām precēm tās var nebūt arī zemas.
3.2. Kā liecina tirgus tendences, tieši pārtikas preču tirdzniecība ir un arī turpmāk paliek vienīgā tirdzniecības sfēra, kurā preču patēriņa līmenis nevar samazināties zem esošā līmeņa, kas nodrošina rentabilitāti vairumam pārtikas tirdzniecības uzņēmumiem.
Teritoriālā ziņā izdevīgā veikala atrašanās vieta dos iespēju sadarboties ar piegādātājiem no Rīgas, Kuldīgas, Jūrmalas, Tukuma u.c. vietām. Un pieaugošā aktivitāte uz blakus esošā – viena no galvenajiem tranzītceļiem Latvijā Rīga – Venspils dod mums pārliecību, ka būs pietiekošs pircēju skaits.
3.3. Lai labāk raksturotu savus konkurentus, ziņas par tiem esam apkopojoši sekojošā tabulā:
PRODUKCIJAS VEIDS KONKURENTU NOSAUKUMS ATRAÐANĀS VIETA DAĻA TIRGŪ KONKURENTU RAKSTUROJUMS
Pārtika, sabiedriskā ēdināša. SIA “ROZE” 30 m attālumā no mums (blakus) ¼ Sabiedriskā ēdināšana un klientu apkalpošana ir augsta, taču veikala piedāvāto preču sortiments ir nepietiekams, arī cenas ir visai augstas
Pārtika,
Pirmās nepieciešamības rūpn. Preces. IU “Smaidas” 100 m no mums (daudzstāvu dzīvojamo māju ielokā) 1/3 Piedāvāto preču kvalitāte ir augsta, arī cenas ir pieņemamas, laipna apkalpošana. Taču telpu šaurības dēļ nav iespējams paplašināt sortimentu
Pārtika IU “Pūre” 250 m 1/6 Piedāvāto preču sortiments ir plašs, taču visai augstās cenas neatbilst produkcijas kvalitātei. Preces bieži vien nav svaigas
Pārtika IU “Varkaļi” 250 m attālumā no mums, blakus IU “Pūre” ¼ IU “Varkaļi” ir specializējies vairāk uz gaļas un piena produktu, un dārzeņu tirdzniecību. Piedāvāto preču kvalitāte atbilst cenai, taču telpas ir par šauru, lai attīstītu tirdzniecību
3.4. SIA “I&J” galvenais konkurents ir SIA “Smaidas”. Tās priekšrocība ir, ka veikals atrodas daudzdzīvokļu māju ielokā, blakus pastam. Šī konkurentu priekšrocība uzskatāma kā trūkums mūsu veikalam. Taču pārējiem pircējiem mūsu novietojums ir izdevīgs. Minēto trūkumu iespējams novērst palielinot reklāmu, tādējādi piesaistot pircēju uzmanību un interesi.
SIA “I&J” priekšrocības:
• veikala ģeogrāfiskā atrašanās vieta;
• viegla piekļūšana ar transporta līdzekli, ir stāvvieta;
• svaiga un kvalitatīva produkcija;
• plašs sortiments;
• mērenas cenas;
• ātra un laipna apkalpošana.
4. Nodaļa. Mārketinga stratēģija.
Seviðķi liela nozīme tiks pievērsta reklāmai. Reklāmas vajadzībai uzņēmums paredz katru gadu izlietot vidēji Ls 200. Tai skaitā vienota stila apģērbi, izkārtnes, sludinājumi u.c. specifiski reklāmas veidi (cenu zīmes, iesaiņojuma maisiņi).
Galvenās tirgus iekarošanas metodes:
• reklāma laikrakstā;
• sabiedriskā viedokļa veidošana;
• pārdošanas stimulēšana (atlaides svētkos);
• personiska apkalpošana un informācijas sniegšana.
4.1. Reklāma:
• izkārtnes 3 (viena virs veikala, pārējās pie galvenā ceļa abos virzienos, apm. 50 km attālumā no veikala, tās savlaicīgi informēs par veikala atrašanās vietu);
• neona lampu izkārtne, kuru ieslēgs vakaros;
• piedalīšanās ar pārtikas preču tirdzniecību masu pasākumos;
• publicēšanās vietājā laikrakstā.
4.2. Cenu politika:
N.p.k. CENU VEIDOÐANAS ELEMENTI CENU VEIDOÐANAS PROGRAMMAS SASTĀVDAĻAS
1 Cenu veids Mazumtirdzniecības
2 Cenu veidošanas mērķis Maksimāli palielināt peļņu, apmierinot pircēju pieprasījumu; iegūt stabilas pozīcijas tirgū
3 Cenu un pieprasījuma elastība Vidēja, stabila
4 Cena un izmaksas Ievērojot plānoto preču apgrozījuma apjomu, vidējās preces vienības izmaksas dos iespēju veidot vidējās cenas tādā līmenī, lai būtu iespējams gūt peļņu.
5 Cenu veidošanas metode Uzcenojums uz iepirkuma cenām 10 – 30%. Tiks izmantota cenu veidošanas metode, kas balstīsies gan uz konkurentiem, gan uz pieprasījumu
6 Cenu modifikācijas paņēmieni Diferencētas cenu atlaides dažādu svētku dienās
5. Nodaļa. Uzņēmuma funkcionēšana.
5.1. SIA “I&J” veikala ģeogrāfiski izdevīgā atrāšanās vieta dod iespēju pircējiem piekļūt no dažādām pusēm, jo tas atrodas krustojuma malā. Pretī veikalam atrodas Rīgas-Venspils šoseja, kuru savukārt šķērso ceļs uz centru, kas atrodas 100 m attālumā no veikala. Šis novietojums ļaus pircējiem ērti piekļūt ar automašīnu, jo blakus atrodas laukums trasporta novietošanai. Reklāmas izvietojums 50 m pirms krustojuma informēs par veikala atrašanās vietu. Veikala labā redzamība un izvietojums ļaus bez problēmām piekļūt gan pircējiem, gan piegādātājiem. Blakus veikalam – 30 m attālumā atrodas autobusu pieturas. Aiz veikala 50 m attālumā atrodas kultūras nams. Tas nozīmē, ka galvenais uzsvars mūsu produkcijas realizācijas stimulēšanai tiks likts uz pircēju piesaistīšanu ar reklāmas palīdzību.
Veikala darba laiks paredzams no pl. 800- 2200 katru dienu.
5.2.Vienstāva ēka, kurā tiks ierīkots veikals, un zeme, uz kuras tā atrodas, ir Sabiedrības īpašums, kuru kā savu daļu ir ieguldījis SIA “I&J” līdzīpašnieks J.Jēkabsons.
Veikala rīcībā izmantojamo telpu platība ir 210 m2, kura sastāv no:
185 m2 tirdzniecības daļas;
birojs 7 m2;
0palīgtelpas 18 m2.
Tirdzniecības daļas un noliktavas platība sakotnēji paredz nodrošināt vajadzīgo vietu preču novietošanai, taču vajadzības gadījumā tā tiks paplašinātas uz palīgtelpu rēķina.
Otra ieeja no sāniem nodrošinās piekļūšanu noliktavai, neizmantojot galveno ieeju. Griestu augstums pilnībā atbilst veikala prasībām. Arī telpu izvietojums nodrošinās veikala funkciju pildīšanu, taču vispirms nepieciešams veikt telpu iekšējo un ārējo kosmētisko remontu.
Nepieciešamās iekārtas ( pamatlīdzekļi), kuras nodrošinās veikala funkcionēšanu:
Nr.p.k. NOSAUKUMS SKAITS SUMMA (Ls)
1 Elektriskie svari 2 99
2 Ledusskapji 2 480
3 Saldējamās kameras 2 300
4 Saldējamās vitrīnas 2 470
5 Iekārtas 3 870
6 Neona lampas 1 119
7 Stikla vitrīnas 1 98
8
Kases aparāti 2 400
2000.gadâ plānots ieviest veikalā svītru kodu sistēmu – EAN 13. Paplašinot veikala telpas, tiek plānots izveidot veikala piebūvi.
Sadarbībā ar piegādātājiem SIA “I&J” plāno pievērst uzmanību sekojošiem virzieniem:
paplašināt piegādātāju skaitu;
veikt piegādātāju atlasi atbilsoši zināmiem kritērijiem;
slēgt līgumus ar stabiliem un uzticamiem piegādātājiem;
slēgt līgumus ar ārzemju partneriem.
6. Nodaļa. Uzņēmuma vadība un personāls.
SIA “I&J” direktors – Ivars Tarasovs
Direktora vietniece – Juris Jçkabsons
Uzņēmuma vadības un organizēšanas struktūra:
Paredzamās darbinieku algas:
Attīstoties un paplašinoties sekmīgai uzņēmējdarbībai, darbinieku algas tiks palielinātas atbilsoši peļņai – vidēji par 15-30 Ls. Vajadzības gadījumā arī darbinieku skaits tiks palielināts.
Tā kā pārsvarā visi uzņēmuma darbinieki ir arī SIA “I&J” līdzīpašnieki, tad uzņēmuma darbinieki jebkurā gadījumā ir ieinteresēti ieguldīt maksimālu darba atdevi, un balstoties uz ciešu savstarpēju uzticību un godīgumu, veidot stipru un stabilu uzņēmumu.
7. Risks un problēmas.
Nr.
p.k. RISKA VEIDS NOTIKUMS
IESTĀŠANĀS VARBŪTĪBA PASĀKUMI RISKA MAZINĀŠANAI
1 Stihiska nelaime Ugunsgrēks 30% Īpašuma apdrošināšna
2 Telpu remonts Veikala slēgšana uz laiku 60% Alternatīvu saimniecisko variantu izstrādāšana
3 Ekonomiskā situācija sabiedrībā Inflācija, tarifu maiņa 75% Rezerves fonda veidošana un tā izmantošanas plānošana
4
Sabiedrības atticības Izmaiņas politikā, likumdošanā
Zādzība
80%
50% Juridiskās darbības nostiprināšana.
Apsardzes ieviešana, pastiprināta durvju un logu aizsardzība(signalizācijas sistēmas ieviešana)
5 Plānotais bizness Slimības, darbinieku zaudējums 50% Uzņēmuma personāla apdrošināšana
Varbūtība, ka pircēji neizmantotu veikalā piedāvātos pakalpojumus, vai arī veikalu izkonkurētu citi netālu esošie veikali, ir niecīga.
8. Nodaļa. Finansu informācija.
SIA “I&J” galvenie finansu rādītāji un darbības prognoze parādīti biznesa plānam pievienotajos aprēķinos (skatīt 1., 2. tab.).
Lai realizētu minētās biznesa plāna ieceres, nepieciešams vēl Ls 2000 bankas kredīta uz divpadsmit mēnešiem ar 12% gada likmi.
Kredīta izlietošana paredzēta produkcijas iegādei. Mūsu aprēķini parāda, ka kredīta piešķiršana un pašas sabiedrības līdzekļi Ls 3000 dos iespēju iepirkt produkciju nepieciešamā daudzumā, kā arī attīstīt tirdzniecību, lai gūtu ienākumus un peļņu, no kuras savukārt varēsim segt tirdzniecības izdevumus un atdot kredītu ar procentiem.
Kredīta atdošanas grafiks (Ls):
KREDĪTA SĀKOTNĒJĀ SUMMA 1.cet.
2000 2.cet.
2000 3.cet.
2000 4.cet.
2000 1.g. kopā
PROCENTU ATMAKSĀŠANA
(12% GADĀ)
60
60
60
60
240
KREDĪTA ATDOŠANA
__ __ __ __
2000
KREDĪTA ATLIKUMS
2000 2000 2000 2000 0
1. tabula.
PEĻŅAS UN ZAUDĒJUMU PĀRSKATS
RĀDĪTĀJI GADĀ (Ls)
REALIZĀCIJAS IEŅĒMUMI 108 000
TIEÐĀS IZMAKSAS:
• PREČU IEPIRKĐANA (AR PVN) 86 400
BRUTO PEĻŅA 21 600
NETIEÐIE IZDEVUMI:
• DARBA ALGAS UN SOC. NOD.
6600
• TRANSPORTA IZDEVUMI 600
• APKURE, ELEKTRĪBA, TELEFONS 930
• APDROÐINĀŠANA 100
• BANKAS PROCENTI 240
• REKLĀMA 300
• AMORTIZĀCIJA 1000
• ĒKU UZTURĒŠANAS IZDEVUMI 120
• CITAS IZMAKSAS 500
TĪRĀ PEĻŅA AR NODOKLI 11 210
TĪRĀ PEĻŅA BEZ NODOKLI 8407,5
2. tabula.
SĀKUMA BILANCE.
AKTĪVI PASĪVI
PAMATLĪDZEKĻI 9 000 PAMATKAPITĀLS 15 000
BANKAS KONTS 6 000
KOPĀ 15 000 KOPĀ 15 000