Satura rādītājs
1. Plāna kopsavilkums 4
2. Uzņēmuma apraksts 5
2.1. Pamatinformācija par uzņēmumu 5
2.2. Nozares apraksts 6
2.3. Uzņēmuma biznesa koncepcija un mērķi 6
3. Produkcija un pakalpojumi 7
4. Tirgus analīze 9
4.1. Mērķa tirgus 9
4.2. Tirgus segmentācija 9
4.3. Konkurences analīze 10
4.4. Priekšrocības un trūkumi 11
5. Mārketinga stratēģija 12
5.1. Cenu politika 12
5.2. Tirgus iekarošana 13
5.3. Reklāma 13
6. Uzņēmuma funkcionēšana 15
6.1. Izvietojums 15
6.2. Telpas un iekārtas 15
7. Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas 16
8. Risks un problēmas 18
9. Finansu informācija 19
9.1. Bankas kredīts 19
9.2. Pamatlīdzekļu nolietojums 19
9.3. Ieņēmumi 21
9.4. Izmaksas 22
9.5. Peļņas un zaudējumu aprēķins 22
9.6. Bilance 23
1. Plāna kopsavilkums
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “3J foto” tika nodibināta 1996. gada 12. decembrī ar nolūku ieinteresēt klientus un, attīstot uzņēmuma darbību, gūt peļņu. Uzņēmums sastādījis šo Biznesa plānu ar mērķi kritiski novērtēt savas iespējas, noteikt uzņēmuma attīstīšanas un turpināšanas darbības spējas konkurences apstākļos, organizēt biznesa vadīšanu saskaņā ar biznesa plānu.
SIA “3J foto” veiks fotopakalpojumus, kā arī fotoprodukcijas tirdzniecību. Uzņēmums tika nodibināts, jo Iecavā un tās apkārtnē nebija izdevības saņemt pilnvērtīgus fotopakalpojumus.
Uzņēmuma vadītājs Jānis Bērziņš ir fotosalona idejas autors, tādēļ ir ieinteresēts fotosalona perspektīvā, attīstībā un pilnveidošanā.
Uzņēmuma mērķis ir apmierināt jebkura pircēja pieprasījumu, kas veicinātu uzņēmuma attīstību un paplašināšanos.
Uzņēmuma ilgtermiņa plāns ir – nākotnē izveidot pasūtījumu pieņemšanas punktus citur Iecavā, kā arī pasūtījumu pieņemšanu pa pastu.
Nav izslēgta dažādu grūtību iestāšanās uzņēmuma attīstības ceļā, tādēļ šo problēmu risināšanai jau priekšlaicīgi tiks gatavots rezerves fonds, veikta apdrošināšana un uzstādīta signalizācija.
Uzņēmuma stratēģija ir – ar maksimālu darba atdevi un pēc iespējas mazāku līdzekļu izlietojumu iekarot lielāku tirgus daļu, nodrošināt stabilitāti pakalpojumu sniegšanā un tirdzniecībā, un panākt vispārēju uzņēmuma attīstību.
2. Uzņēmuma apraksts
2.1. Pamatinformācija par uzņēmumu
2.1.1. Uzņēmējsabiedrības pilns nosaukums – Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “3J foto”.
2.1.2. SIA “3J foto” reģistrēta LR Uzņēmumu reģistrā 1996. gada 12. decembrī, reģistrācijas numurs – LV 40003217617.
2.1.3. SIA “3J foto” juridiskā adrese – Rīgas iela 27, Iecava. LV 3913, tālrunis 3941337, fax (371) 3941337.
2.1.4. Uzņēmējsabiedrības norēķinu konts bankā – Latvijas Zemes Bankas Iecavas filiāle, konts Nr. 004468808.
2.1.5. Uzņēmuma pamatkapitāls sastāda 20 000.- LVL (divdesmit tūkstoši latu) un sadalās 100 (simts) vienādās daļās. Vienas daļas nominālvērtība ir 200.- LVL (divi simti latu).
2.1.6. Starp dibinātājiem pastāv šāds pamatkapitāla sadalījums:
Dibinātāja vārds uzvārds Daļu skaits Daļu kopējā vērtība LVL
Jānis Bērziņš 60 (sešdesmit) 12 000.- (divpadsmit tūkstoši lati)
Jānis Esta 20 (divdesmit) 4 000.- (četri tūkstoši lati)
Juris Āboliņš 20 (divdesmit) 4 000.- (četri tūkstoši lati)
2.1.7. Uzņēmuma statūtos noteiktie galvenie darbības virzieni ir:
• foto dokumentiem izgatavošana
• mākslas foto izgatavošana
• fotofilmu attīstīšana
• visu veidu fotogrāfiju izgatavošana
• vizītkaršu izgatavošana
• fotoprodukcijas izplatīšana.
2.1.8. Īres līgums:
Uzņēmuma telpas atrodas Iecavā, Rīgas ielā 27. Par telpu izmantošanu ir parakstīts īres līgums, kurā ir noteikta īres maksa – 3 lati par kvadrātmetru mēnesī. Uzņēmums telpas īrē no SIA “SO-NIA”.
2.2. Nozares apraksts
Iecavā fotoindustrija nav plaši attīstīta. Ir iespējams nofotografēties dokumentiem, kā arī pasūtīt fotogrāfijas izgatavošanai, taču tās netiek gatavotas Iecavā, bet gan sūtītas uz fotosaloniem Rīgā. Iecavā nav speciāls fotosalons, tāpēc pasūtījumi tiek pieņemti atsevišķos veikalos. Nofotogrāfēties ir iespējams tikai vienu reizi nedēļā.
2.3. Uzņēmuma biznesa koncepcija un mērķi
SIA “3J foto” plāno veikt uzņēmējdarbību vadoties pēc sekojošiem principiem:
• nemainīt pēc būtības jau izveidoto uzņēmuma darbības struktūru;
• turpināt visu tradicionālo uzņēmuma darbības veidu pilnveidošanu;
• pieredzes uzkrāšanas gaitā organizēt jaunus darbības veidus pakalpojumu jomā.
Uzņēmums turpinās savu pamatdarbību, kā arī papildinās to ar jauniem darbības veidiem. SIA “3J foto” nodarbojas arī ar visāda veida fotopakalpojumiem, kā arī ar fotoprodukcijas izplatīšanu. Uzņēmums savā darbībā ir paredzējis iekļaut arī izbraukuma pakalpojumus (uz skolām, bērnudārziem, darbavietām). Lai piesaistītu pircējus, salons sniedz procentuālas atlaides atsevišķām klientu grupām.
Tuvākā laikā ir iecerēts uzlabot pakalpojumus, dodot iespēju klientiem saņemt pasūtīto produkciju mājās.
Uzņēmuma mērķis ir nodrošināt Iecavas un tās apkārtnes iedzīvotājus ar kvalitatīviem fotopakalpojumiem, kā arī dot iespēju iegādāties mūsdienīgu fotoprodukciju.
3. Produkcija un pakalpojumi
Fotosalons nodarbojas ar plaša spektra foto pakalpojumiem (foto dokumentiem, mākslas foto, vizītkaršu izgatavošana, filmu attīstīšana, utt.)
Firmas īpašumā esošā foto tehnika ļauj ātri un kvalitatīvi izpildīt jebkura veida pasūtījumus, krāsu foto dokumentiem ir iespējams dabūt uzreiz (5 minūšu laikā), kā arī krāsu un melnbalto foto (1 stundas laikā).
Augstas klases fotogrāfs izgatavo portretus, kāzu vai jubileju foto uz izsmalcināta salona fona.
Fotosalons pieņem arī filmas attīstīšanai 1 stundas laikā un izgatavo dažāda formāta fotogrāfijas.
Ar rīcībā esošās tehnikas palīdzību ir iespējama veco fotogrāfiju atjaunošana, fotomontāža, bilžu palielināšana un samazināšana.
Fotosalona projektā ir paredzēta arī 2 veidu vizītkaršu izgatavošana. Pirmais veids ir parastas vizītkartes, kurās ir atspoguļots vārds, uzvārds, adrese, telefona numurs un arī īpašnieka fotogrāfija. Otrais veids ir profesionālas krūšu kartes, kuras izmanto, galvenokārt, ārsti, konferenču dalībnieki, veikalu pārdevēji un citi.
Jaunākā un modernākā tehnika – fotoaparāti, kopētāji, printeri un dators, kā arī augsti kvalificēti speciālisti ļauj visu veidu pasūtījumus izpildīt fotosalonā. Tas nozīmē, ka nav jātērē papildus laiks un nauda jaunu firmu iesaistīšanā.
Pakalpojumu veids Informācija
Fotogrāfijas dokumentiem Sagatavošanas laiks 5 minūtes;
4 fotogrāfijas vienā komplektā.
Mākslas foto 3 fotogrāfijas vienā komplektā
Filmas attīstīšana Ja līdz ar filmas attīstīšanu tiek pasūtītas arī fotogrāfijas, tad šis pakalpojums ir bez maksas. Izgatavošanas laiks – 1 stunda.
Fotogrāfiju izgatavošana Ir iespējama pēc kārtas, kā arī izlases veidā. Izgatavošanas laiks 1 stunda.
Vizītkaršu izgatavošana Vienā komplektā ir 50 vizītkartes. Izgatavošanas laiks pēc parauga ir 1 diena.
Preces pārdošanai Fotofilmas, fotoaparāti, fotoalbūmi, rāmīši fotogrāfijām, baterijas.
Pakalpojuma izpilde :
vizītkartes mākslas foto neattīstītās
foto dokumentiem filmas
attīstītās filmas
4. Tirgus analīze
Par savu galveno uzdevumu firmas vadība uzskata Iecavas un tās apkārtnes iedzīvotāju vajadzību pēc ātras un kvalitatīvas fotogrāfiju izgatavošanas nodrošināšanu. Lai cilvēkiem paliktu jaukas atmiņas par bērnību, ekskursijām un svarīgiem notikumiem viņu dzīvē, ir nepieciešams šos notikumus iemūžināt ar fotoaparāta palīdzību. SIA “3J foto” ir apņēmusies palīdzēt šai jomā Iecavas un tās apkārtnes iedzīvotājiem ar saviem pakalpojumiem.
4.1. Mērķa tirgus
Mērķa Pakalpojumu izmantošana
grupas Bieža Vidēji bieža Reta Ļoti reta
Pieaugušie – + – –
Jaunieši + – – –
Bērni – – + –
Pensionāri – – – +
4.2. Tirgus segmentācija
Uzņēmums ir veicis aptauju un konstatējis:
Kādus pakalpojumus izmanto? Visus piedāvātos.
Kāpēc izmanto pakalpojumu? Labas cenas, ātra apkalpošana.
Kas izmanto pakalpojumus? Pieaugušie, jaunieši, bērni, pensionāri.
Cik izmanto pakalpojumu? Tirgus segments apmēram 7000 cilvēku.
Kur dzīvo? Iecavā, tās apkārtnē.
Pēc uzņēmuma veiktās aptaujas, uzņēmums ir secinājis, ka SIA “3J foto” galvenie divi apkalpojamie tirgus segmenti būs pieaugušie un jaunieši.
Uzņēmums prognozē, ka tirgus segments būs, galvenokārt, labi vai vidēji situētie iedzīvotāji, jo firmas produkcija – fotogrāfijas un citi, izņemot foto dokumentiem, – nav pirmās nepieciešamības preces. Taču mazāk turīgiem iedzīvotājiem (pensionāriem, skolniekiem un studentiem) ir paredzētas atlaides 20 procentu apmērā mākslas un foto dokumentu izgatavošanai.
Lielākais pieprasījums ir pilsētas un tuvākās apkārtnes iedzīvotāju vidū. Tā kā 150 metru attālumā no fotosalona atrodas namu pārvalde un arī pasu galds, ir vērojams liels pieprasījums pēc dokumentu fotogrāfijām.
4.3. Konkurences analīze
Pašreiz Iecavā nav neviena fotosalona. Ir divi veikali, kuros ir iespējams nodot fotofilmiņas to attīstīšanai un bilžu izgatavošanai, taču pakalpojumu izpilde ilgst vairākas dienas, jo fotoapstrāde nenotiek uz vietas, bet tiek veikta Rīgā.
Konkurējošās firmas nosaukums, adrese Apraksts
1. SIA R & Co
Virzas iela 35 Pieņem fotofilmas fotogrāfiju izgatavošanai. Filmas tiek vestas uz fotosalonu Rīgā 2 reizes nedēļā – otrdienās un piektdienās. Veikalā ir iespējams iegādāties fotoalbūmus un fotorāmīšus, kā arī fotofilmiņas.
2. SIA “Rise”
Tirgus iela 7 Pieņem fotofilmas fotogrāfiju izgatavošanai. Filmas tiek vestas uz fotosalonu Rīgā 1 reizi nedēļā (diena nenoteikta). Veikalā iespējama fotoalbūmu un fotofilmiņu iegāde.
3. i/u “Doniņš”
Grāfa laukums 2 Fotogrāfs. Reizi nedēļā – trešdienās – izgatavo fotogrāfijas dokumentiem. Izpildes laiks – viena nedēļa.
Šajos uzņēmumos piedāvātie pakalpojumi tiek veikti ar kvalitatīvas tehnikas palīdzību, taču trūkums ir tas, ka ļoti ilgs ir izpildes laiks. Mūsu salonā klienti ir ieinteresēti iegriezties pateicoties mērenām cenām, pakalpojumu kvalitātei un ātrajai apkalpošanai.
4.4. Priekšrocības un trūkumi
Priekšrocības un trūkumi, salīdzinājumā ar esošajiem konkurentiem:
Patērētāja pieprasījums SIA “R & Co” SIA “Rise” i/u “Doniņš” SIA “3J foto”
Kvalitāte + + + +
Cena – – + +
Atrašanās vieta + + – +
Reklāma – + – +
Sortiments – – – +
Izpildes ātrums – – – +
Mūsu salonā ir plaši piedāvāts pakalpojumu klāsts. Iedzīvotāji par mērenām cenām var saņemt visus fotopakalpojumus uz vietas Iecavā, nav jādodas uz Rīgu vai rajona centru, lai apmierinātu savas vajadzības, kas saistītas ar fotopakalpojumiem, tādējādi klients ieekonomē savu naudu un laiku, kas bieži ir izšķirošie faktori klienta izvēlē.
5. Mārketinga stratēģija
Konkurentu piedāvātais pakalpojumu loks ir niecīgs salīdzinājumā ar SIA “3J foto” piedāvāto pakalpojumu klāstu. Cenas konkurentiem ir salīdzinoši augstākas nekā SIA “3J foto” , jo fotosalonā visi fotodarbi tiek veikti uz vietas salonā, arī fotopreces tiek iepirktas tieši no piegādātājiem.
Viens no galvenajiem fotosalona uzdevumiem ir klientu uzticības iegūšana ar noteiktā laikā un atbilstošā kvalitātē izpildītiem pasūtījumiem. Šim nolūkam ir paredzēta augsta līmeņa apkalpošanas nodrošināšana. Klientu vienmēr salonā gaidīs karsta kafijas vai tējas tase, jaunākās avīzes un žurnāli, fotoprodukcijas “Kodak” reklāmas katalogi. Sadarbojoties ar firmu “Kodak”, fotosalons garantē vispasaules slavenās firmas “kodak” kvalitāti plus SIA “3J foto” augsta līmeņa un ātru apkalpošanu. Pieprasījumu mēģināsim stimulēt ar šādām metodēm:
• atlaides vairumpircējiem;
• atlaides pastāvīgiem klientiem;
• izstāžu rīkošana;
• konkursu rīkošana (par interesantākajiem, mākslinieciskākajiem fotokadriem, u.c.)
• fotofilmiņu attīstīšana bez maksas, ja uzreiz salonā tik pasūtītas fotogrāfijas.
5.1. Cenu politika
Plānotās produkcijas cenas esam pieņēmuši vadoties no pašlaik pastāvošajām zemākajām cenām šajā nozarē. Kaut gan pēdējā pusgada laikā vērojama šīs produkcijas cenu pieaugšanas tendence, turpmāko gadu plānojam noturēt esošās cenas.
Cenu veidošana:
Nr Cenu veidošanas elementi Cenu veidošanas programmas sastāvdaļas
1. Cenu veids Mazumtirdzniecības cena
2. Cenu veidošanas mērķis Sasniegt ieplānoto ienākumu līmeni, apmierinot pircēju pieprasījumu
3. Cena un izmaksas Ievērojot plānoto pakalpojumu pieprasījumu, vidējās viena pakalpojuma izmaksas dod iespēju veidot vidējās cenas tādā līmenī, lai būtu iespējams gūt peļņu
4. Cenu veidošanas metode Uzcenojums tiešajām izmaksām, darba algas un citas izmaksas
5. Cenu modifikācijas paņēmieni Diferencētas cenu atlaides dažādu pircēju ienākuma līmeņu dēļ, cenu atlaides citos gadījumos, uzcenojums par papildus pakalpojumiem
5.2. Tirgus iekarošana
SIA “3J foto” galvenās tirgus iekarošanas metodes ir sekojošas:
• reklāma;
• pārdošanas stimulēšana.
Tirgus iekarošanas metodes Tirgus iekarošanas formas uzņēmumā
Reklāma Laikraksti: “Iecavas ziņas”; “Bauskas dzīve”
Salona skatlogā
Iecavas radio “Mik’s”
Iecavas televīzija
Maisiņi ar firmas emblēmu
Citi suvenīri ar firmas emblēmu
Pārdošanas stimulēšana Cenu atlaides svētkos
Katram 10 klientam – suvenīrs ar firmas emblēmu
Izstādes
Konkursi
Preču piegāde uz mājām
5.3. Reklāma
Tā kā SIA “3J foto” darbība ir orientēta, galvenokārt, uz Iecavas un tās apkārtnes iedzīvotājiem, tad arī reklāma tiks vērsta tikai uz šo reģionu.
Iecavas iedzīvotājiem ir labi pieejama vietējā prese – “Iecavas ziņas”, kā arī rajona avīze “Bauskas dzīve”, tādēļ uzņēmums ievietos savu reklāmu šajos laikrakstos.
Iecavā ir arī savs radio un sava televīzija, tādēļ SIA “3J foto” izmantos izdevību informēt Iecavas iedzīvotājus par fotosalona piedāvātajiem pakalpojumiem ar šā informācijas līdzekļa palīdzību.
Lai varētu plašāk reklamēt savu firmu, tiks pasūtīti maisiņi ar SIA “3J foto” emblēmu, kā arī adresi un telefona numuru. Klientiem, kuri mūsu salonā būs iegriezušies pirmo reizi, kā suvenīru pasniegs pildspalvas ar firmas nosaukumu un telefona numuru.
SIA “3J foto”, protams, neiztiks bez reklamējošiem plakātiem salona skatlogos, kā arī informējošām zīmēm pie ieejas salonā.
Reklāmas izcenojumi.
CenaLVL Daudzums Summa/gadā LVL
Laikrakstā “Iecavas Ziņas”
3.00/sludinājums
1reizi/mēnesī
36.00
Laikrakstā “Bauskas Dzīve”
4.00/sludinājums
1reizi/mēnesī
48.00
Iecavas radio “Miks’s”
2.50/0,5minūtes
2reizes/mēnesī
60.00
Iecavas TV 5.00/0,5minūtes 1reizi/mēnesī 60.00
Reklāmas maisiņi
2.00/100gb.
700gb./gadā
14.00
Pildspalvas 8.00/100gb. 500gb./gadā 40.00
Reklāmas izveide skatlogā
42.00
Kopā 300.00
6. Uzņēmuma funkcionēšana
6.1. Izvietojums
SIA “3J foto” salonam ir izdevīgs izvietojums, kas neapšaubāmi sekmē salona attīstību. Salons atrodas pašā Iecavas centrā, blakus ir izvietota autoosta, vairāki tirdzniecības centri, vietējais tirgus, apkārt atrodas daudzstāvu dzīvojamie nami. Netālu no salona atrodas namu pārvalde, kā arī pasu galds. Salons atrodas starptautiskās nozīmes ceļa VIA BALTICA malā, tādēļ iespējams iegriezīsies arī tūristi, lai iegādātos fotofilmiņas.
6.2. Telpas un iekārtas
Fotosalonam nepieciešamās telpas tiek īrētas no SIA “SO-NIA”, to aptuvenā kopējā platība ir 45 kvadrātmetri. Šajās telpās atrodas uzņemšanas zāle, laboratorija, administrācijas istaba, kā arī mazas noliktavas. Visi pamatlīdzekļi pieder SIA “Eva foto”, – tie netiek ne no viena nomāti.
Darbam tiek izmantoti šādi pamatlīdzekļi:
Skaits Cena LVL
1. Kompjūters IBM 1 1200.00
2. Fotoaparāts “Kodak -2000” 1 350.00
3. Fotoaparāts “Minolta-312 A” 1 300.00
4. Operāciju sistēma “MS-DOS 6.0” 1 50.00
5. Printeris “Kodak-FM” filmu attīstīšanai 1 7500.00
6. Printeris “Kodak-FT” bilžu izgatavošanai 1 8000.00
7. Ofisa mēbeles – 600.00
8. Pārējais inventārs – 400.00
9. Signalizācija “Alarm-Super” 1 800.00
Kopā : 19200.00
7. Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas
SIA “3J foto” vadībā ir divas personas:
• Direktors
• Galvenā grāmatvede
Uzņēmuma vadības organizācijas struktūra:
Šīs personas ir kompetentas katra savā nozarē. Visām personām ir laba darba pieredze. Uzņēmuma vadošās personas ar uzņēmuma darbību gūs peļņu un nākotnē ieplānots nodarbināt vēl papildus darbiniekus.
Vārds, uzvārds Amats Izglītība Darba pieredze
Jānis Bērziņš direktors augstākā 3 gadi
Eva Berdigane galvenā grāmatvede augstākā 3 gadi
Jānis Esta salona vadītājs augstākā 2 gadi
Mārtiņš Tillers fotogrāfs augstākā 2 gadi
Juris Āboliņš operators augstākā 2 gadi
Papildus prasības: grāmatvedei – ir jāpapildina zināšanas datortehnikā, operatoram ir jāapgūst jaunās tehnoloģijas izmantošana pēc iespējas īsākā laikā.
Algas uzņēmuma darbiniekiem tiek maksātas katra mēneša 10. datumā. Prēmiju iespējamība, kā arī to lielums, būs atkarīgs no uzņēmuma darbības rezultātiem. Ja uzņēmums gūs pietiekami lielu peļņu, tad katram strādājošam gada beigās tiks izmaksāta prēmija, ņemot vērā katra konkrētā darbinieka ieguldīto darbu un attieksmi pret saviem pienākumiem. Savukārt pārējo peļņu sadalīs uzņēmuma dibinātāji, kā arī tiks atlicināti papildus līdzekļi uzņēmuma paplašināšanai un jaunu iekārtu iegādei. Tāpēc uzņēmuma darbinieki ir ieinteresēti, lai uzņēmums savā darbībā iegūtu pēc iespējas lielāku peļņu.
Kopumā uzņēmuma vadība ir jau sastrādājusies un turpmāk kopēja darbība sagaidāma vēl labāka. Uzņēmuma darbinieku vidū ir daudzi jauni cilvēki, kuri ātri spēj pielāgoties jauniem apstākļiem un sekot līdzi visam jaunajam, kas saistīts ar uzņēmuma pamatdarbību, kā arī papildfunkcijām.
Visus lēmumus, kas saistīti ar uzņēmuma darbību, pieņem direktors, savukārt lēmumus, kas saistīti ar uzņēmuma statūtu grozīšanu, īrējamo telpu izmantošanu un maiņu, darba algu palielināšanu vadošajam personālam, kā arī štata darbinieku skaita mainīšanu, var pieņemt tikai SIA “3J foto” pilnsapulcē. Uzņēmuma direktors vienpersoniski var mainīt nodarbināto personu algas fonda sadalījumu.
Nepieciešamības gadījumā ir iespējami vēl daži ārštata darbinieki uz līguma pamata. Visu uzņēmuma darbu vada un kontrolē direktors, kas ir arī uzņēmuma līdzīpašnieks.
8. Risks un problēmas
Kā jebkuram uzņēmuma, arī SIA “3J foto” var būt problēmas, kuru atrisināšanai jau priekšlaicīgi tiek gatavots rezerves fonds, veikta apdrošināšana, uzstādīta signalizācija.
Katram riska veidam tiek paredzēta vismaz viena iespējamība.
Riska veids Notikums Iespējamība gadā Pasākums riska novēršanai
Finansiālais risks Apzagšana
Inflācija
Izejmateriālu
nepietiekamība
Skaidrās naudas trūkums 1
1
1
1
Signalizācijas uzstādīšana
Rezerves fonda izveide
Materiālu rezerves
Rezerves fonda izveide
Tirgus risks Izmaiņas preču tirgū 1 Rezerves fonda izveide
Dabas parādības Ugusgrēks 1 Apdrošināšana, ugunsdrošibas pasākumi
Cits Rekets 1 Rezerves fonda izveide
9. Finansu informācija
9.1. Bankas kredīts
Darbības sākšanai janvārī ir paņemts no bankas īstermiņa kredīts 5000.00 latu ar 18 procentu likmi. Pirmā atmaksa sākas aprīlī un tiek pabeigta decembrī.
Atmaksas grafiks:
Pamatsumma: Procenti:
1. – 5000.00 90.00
2. – 5000.00 90.00
3. – 5000.00 90.00
4. 550.00 4450.00 80.00
5. 550.00 3900.00 70.00
6. 550.00 3350.00 60.00
7. 550.00 2800.00 50.00
8. 550.00 2250.00 40.00
9. 550.00 1700.00 30.00
10. 550.00 1150.00 20.00
11. 550.00 600.00 10.00
12. 600.00 0.00 0.00
760.00
9.2 Pamatlīdzekļu nolietojums
1. gads 2. gads 3. gads
Tehnoloģiskās iekārtas
Sākotnējā vērtība 17200 17200 17200
Nolietojums 3400 6800 10200
Atlikusī vērtība 13600 10400 7000
Dators
Sākotnējā vērtība 1200 1200 1200
Nolietojums 300 600 900
Atlikusī vērtība 900 600 300
Kopā sākotnējā vērtība 18200 18200 18200
Kopā nolietojums 3700 7400 11100
Kopā atlikusī vērtība 14500 10800 7100
9.3. Ieņēmumi
1.gads
1. Foto dokumentiem
Apjoms ( 4 gabali) 7000
Cena ( LVL/4 gab.) 1.00
Ieņēmumi 7000.00
Ar 20 % atlaidi
Apjoms ( 4 gabali) 500
Cena ( LVL/4 gab.) 0.80
Ieņēmumi 400.00
2. Mākslas foto
Apjoms ( 3 gabali) 4000
Cena ( LVL/3 gab.) 3.00
Ieņēmumi 12000.00
Ar 20 % atlaidi
Apjoms ( 3 gabali) 200
Cena ( LVL/3 gab.) 2.40
Ieņēmumi 480.00
3. Filmas attīstīšana
Apjoms 5000
Cena ( LVL/1 gab.) 1.00
Ieņēmumi 5000.00
4. Fotogrāfiju izgatavošana
Apjoms 7200
Cena ( LVL/1 gab.) 0.25
Ieņēmumi 18000.00
5.Vizītkartes
Apjoms (50 gabali) 200
Cena ( LVL/50 gab.) 10.00
Ieņēmumi 2000.00
Pārējie ieņēmumi 1000.00
Kopā ieņēmumi 45880.00
9.4. Izmaksas
Mainīgās izmaksas
1. Foto dokumentiem 3570.00
+ar 20% atlaidi 255.00
2. Mākslas foto 4720.00
+ar 20 % atlaidi 236.00
3. Fotofilmas attīstīšana 3150.00
4. Fotogrāfiju izgatavošana 10080.00
5. Vizītkartes 1266.00
6. Brāķis 3 % gadījumā 1189.00
7. Pārējās izmaksas 4787.00
Kopā 29253.00
Nemainīgās izmaksas
1. Darba alga 5880.00
2. Sociālie pieskaitījumi 1640.00
3. Komunālie pakalpojumi 800.00
4. Telpu īre 1620.00
5. Amortizācija 3700.00
6. Administratīvie izdevumi 600.00
7. Mazvērtīgā inventāra norakstījumi 440.00
8. Bankas īstermīna kredīta atmaksa 760.00
Kopā 15440.00
Tiešās realizācijas izmaksas 300.00
Kopā izmaksas 44993.00
9.5. Peļņas un zaudējumu aprēķins
Realizācijas ieņēmumi 45880.00
Mainīgās izmaksas 29253.00
Tiešās realizācijas izmaksas 300.00
Bruto peļņa 16327.00
Nemainīgās izmaksas 15440.00
Ar ienākuma nodokli apliekamais ienākums 887.00
Ienākuma nodoklis 222.00
Tīrā (neto) peļņa 665.00
9.6. Bilance
Pārskata perioda sākumā
Aktīvs Pasīvs
Pamatlīdzekļi 20 000 Pamatkapitāls 20 000
Tai skaitā:
Tehnoloģiskās iekārtas
un mašīnas
17 000
Pārējie pamatlīdzekļi
un inventārs
3 000
20 000 20 000
Pārskata perioda beigās
Aktīvs Pasīvs
Tehnoloģiskās iekārtas un mašīnas
13 600
Pamatkapitāls
20 000
Pārējie pamatlīdzekļi un inventārs
2 700
Rezerves
33
Izejvielas, pamatmateriāli
3 278 Pārskata gada nesadalītā peļņa
632
Gatavie ražojumi un preces pārdošanai
1 200 Uzņēmuma ienākuma nodoklis
222
Naudas līdzekļi
780 Pārējie kreditori, ieskaitot nodokļus
671
21 558 21 558