SIA “Zemnieciņš” biznesa plāns

Saturs

Kopsavilkums 3

1. Dati par plānoto uzņēmumu 5

2. Uzņēmuma apraksts 6

3. Produkts apraksts 6

4. Klienti un tirgus situācija 7

5. Konkurenti 9

6. Virzība tirgū un mārketinga plāns 9

7. Projekta realizācija 10

8. Uzņēmuma vadība un personāls 11

9. Finanšu plāni 12

10. SVID ANALĪZE 16Kopsavilkums

SIA “Zemnieciņš” ir dibināta 200x. gada 1. maijs, un tās juridiskā adrese ir Valmiera, Rīgas iela...... Uzņēmuma dibinātāji ir Ilona Ziediņa un Jānis Akmentiņš

Šī biznesa plāna mērķis ir patreizējā tirgus situācijas izpēte, tas ir, bioloģiski tīrās produkcijas pieprasījumu un piedāvājumu, potenciālo klientu un konkurentu apzināšana, lai spētu izvirzīt mārketinga stratēģiju, plānot uzņēmuma finanses, uzņēmuma attīstību un kredītlīdzekļu piesaistīšana

Uzņēmums nodarbojas ar Latvijā ražotu – bioloģisku pā

ā
ārtikas preču tirdzniecību, kas veikalam tiks piegādātas tieši no ražotāja.

Ideja par šādu uzņēmējdarbību radās, saskatot problēmas veselīgas – bioloģiski tīras, ražotas Latvijā pārtikas produktu un preču piedāvājumā.

SIA “Zemnieciņš” potenciālie klienti ir veselīgas pārtikas piekritēji, kas vēlas uzlabot imūnsistēmu, uzņemot daudz vitamīnus no veselīgiem produktiem; cilvēki ar tieksme uz veselīgu dzīvesveidu.

90% no SIA “Zemnieciņš” klienti būs iedzīvotāji, kas slimo ar sirds un asinsvadu slimībām, aptaukošanos un cilvēki, kas vēlas uzturēt sevi fiziskā formā. 10% klientu būs iedzīvotāji, kas nelieto veselīgos produktus ik

k
kdienā un/vai nedzīvo pilsētā.

Pēc konkurentu izpētes tika secināts, ka neviens no uzņēmumiem nespecializējas tieši veselīgas, Latvijā ražotas – bioloģiskas pārtikas preces sniegšanā. Tie ir pārtikas veikali, kuros lielākā daļa pārtikas preču tik importētas. Respektīvi, augļi un dārzeņi tiek apstrādāti ar ķimikālijām, la

a
ai pārvešanas laikā tie nebojātos. Valmierā nav neviena pārtikas preču tirdzniecības vietas, kurās piedāvātu bioloģiski tīras pārtikas preces.

Lai panāktu pastāvīgo klientu piesaisti, izstrādāta mārketinga stratēģija, kas paredz klientu motivējošus pasākumus un reklāmu.

Galvenais SIA “Zemnieciņš” darbības pamatprincips ir ne tikai bioloģiskās preces piedāvājums, bet arī augstā klientu apkalpošanas kultūra. Laipnība, atvērtums, kompetence un atsaucība no darbinieku puses spodrinās šī veikala labo slavu, iepriecinās klientus un liks justies vienmēr gaidītiem.

Darba organizēšanu, darbinieku pieņemšanu un darba izpildes kontroli veiks SIA “Zemnieciņš” vadītāja Inese Mālniece. Par grāmatvedi tiks piesaistīta Ieva Podniece, kurai ir atbilstoša izglītība un pieredze grāmatvedībā līdzīga profila uzņēmumos. Tiks pieņemti arī 4 pārdevēji, viens krāvējs un apkopēja.

Projekta realizācijai nepieciešamas investīcijas Ls 37 000 apmērā, kas sevī ietver infrastruktūras uzlabošanas darbus Ls 3080, pamatlīdzekļu iegādi Ls 38

8
822,4, gatavās produkcijas iegādi Ls 30 000 un reklāmas izdevumus Ls 97,6. Projekta realizācijai nepieciešams aizdevums Ls 34 500, jo uzņēmuma līdzīpašnieki iegulda Ls 2500 no personīgajiem līdzekļiem.

Projekta termiņš – 5 gadi, kurā pilnībā tiks segts aizdevums, kā arī iegūti līdzekļi uzņēmuma tālākai attīstībai.1. Dati par plānoto uzņēmumu

Nosaukums

SIA “Zemnieciņš”

Dibināšanas gads, reģistrācijas numurs, bankas rekvizīti.

200x. gada 1.maijs

Reģ. Nr. XXXXXXXXX

A/S Hansabanka, Valmieras filiāle

Konts XXXX-XXXXXXX-XXX

Juridiskā adrese, telefons, fakss, e-pasts

Valmiera, Rīgas iela...

Tālr. 42xxxxx

Fakss 42xxxx

E-pasts zemniecins@inbox.lv

Plānotā uzņēmējdarbības vieta

Valmiera, Rīgas un ... ielas krustojums

Uzņēmuma īpašnieki un amatpersonas, personas kodi un dzīvesvietas adreses

Ilona Ziediņa SIA “Z
Z
Zemnieciņš” īpašniece un direktore

Personas kods: xxxxxx-xxxxx

Adrese: Valmiera, Ozolu iela 13, LV- 4200

Jānis Akmentiņš SIA “Zemnieciņš” līdzīpašnieks

Personas kods: xxxxxx-xxxxx

Adrese: Valmiera, Stacijas iela 31-6, LV-4202

Uzņēmuma darbības sfēra

Pārtikas preču tirdzniecība

Pamatkapitāla lielums un tā sadalījums starp dibinātājiem

Pamatkapitāla lielums: Ls 2500

Vārds, uzvārds Pamatkapitāla lielums

Ls Procentuālais sadalījums ,%

Inese Mālniece 1500 60

Jānis Akmentiņš 1000 40

Kopā 2500 100

Īpašumā esošs nekustamais īpašums, iekārtas vai tehnika

Īpašuma uzskaitījums

Iekārtas, tehnika, nekustamais īpašums Daudzums

Vienības, platība

Telpas īres tiesības uz 10 gadiem 150 m2

Finanšu rādītāji par iepriekšējiem gadiem – apgrozījums un peļņa

Jaundibināts uzņēmums2. Uzņēmuma apraksts

SIA “Zemnieciņš” dibināts ar mērķi sniegt fiziskām un juridiskām personām iespēju iegādāties Latvijā ražotus pārtikas produktus un preces, kas tiks piegādātas veikalam tieši no ražotāja. Uzņēmums piedāvās ne tikai bioloģiski tīras pārtikas preces, bet arī cita veida produktus, kas tiks ražoti Latvijā. Sākot ar Ogres trikotāžu un beidzot ar “Dzintara” produkciju. Tiks piedāvātas tikai Latvijā ražota prece.

Izvēli par šo komercdarbības veidu radās, saskatot problēmas veselīgas , ražotas Latvijā pārtikas produktu un preču piedāvājumā.

Veselības problēmu saasināšanās tuvākajā nākotnē noteiks pieprasījumu pēc šāda veida pārtikas precēm Valmierā.

Projekta iesniedzējas finansiālās iespējas un iepriekšējā pieredze ar pārtikas preču iegādi un tirdzniecību (pēdējā gadā strādājot par SIA “Maxima” iepirkumu/pārdošanas daļas vadītāja vietnieci, iegūtas zināšanas par šo komercdarbības veidu, izveidojušies kontakti ar piegādātājiem, iegūtas iemaņas darbu plānošanā un darbinieku veikto pienākumu izpildes kontrolē.)3. Produkts apraksts

Uzņēmuma pilnais nosaukums ir Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Zemnieciņš”.

Uzņēmums ir privātais īpašums un tā uzņēmējdarbības forma ir Sabiedrība ar ierobežotu atbildību.

SIA “Zemnieciņš” pamatdarbība būs veselīgas, Latvijā ražotas – bioloģiskas pārtikas preču tirdzniecība patērētājiem darbadienās no 7:30- 22:00, sestdienās, svētdienās no 9:00 – 21:00

Ar ko produkts/pakalpojums piesaistīs pircējus?

SIA “Zemnieciņš” nodrošinās patērētājus ar Latvijā ražotām pārtikas precēm tieši no ražotāja. Augļi, dārzeņi un augi tiks piegādāti no bioloģiskajām zemnieku saimniecībām. Veikals atradīsies ērti un viegli sasniedzamā attālumā no klientu dzīvesvietas un preces tiks pārdotas par iedzīvotāju vidusslānim pieņemamu cenu.

Cenu noteikšanas principi

Cenas tiks noteiktas katrai preču grupai atsevišķi. Aprēķinā tiks ņemti vērā konkurentu cenu analīzes rezultāti, piedāvājuma un pieprasījuma analīzes.

Cenu līmenis pārtikas precēm būs vienāds vai nedaudz augstāks ar tuvāko konkurentu piedāvātajām cenām.4. Klienti un tirgus situācija

Pieprasījums pēc produkta tirgū

Uz doto situāciju tirgū jau ir pieprasījums pēc veselīgas pārtikas, jo saasinās veselības problēmas, paaugstinās cilvēku tieksme uz veselīgu dzīvesveidu, paaugstinās ienākumu līmenis, kad par pārtiku var izdot aizvien vairāk. Nesen tika veikts pētījums par aptaukošanos darba vietās. Rezultāti liecina, ka patērētāji īpaši nepievērš uzmanību tam, ko apēd. Daļa no šiem cilvēkiem turpinās neko nedarīt, taču lielākā daļa centīsies atturēties no neveselīgām pārtikas precēm, ieturēs diētas, sāks vairāk kustēties. Tam visam ir nepieciešama enerģija un mundrums, ko sniegs dabīgi produkti bez ķimikālijām!

Tirgus attīstības tendences un pieprasījuma prognozes

Uzņēmuma sniegto preču pieprasījuma palielināšanos un uzņēmuma vērtības pieaugumu var veicināt šādas prognozes: iedzīvotāju ienākuma līmeņa palielināšanās tuvākajos gados izraisīs bioloģisku tīro, veselīgo preču pieprasījumu. Patērētāji vēlēsies iegādāties ar uzturvērtībām bagātus produktus, tā vietā atsakoties no ātrām uzkodām, kas satur daudz taukvielu, kas izraisa aptaukošanās un sirds un asinsvadu slimības.

Kas būs uzņēmuma klienti? (Raksturojums, atrašanās vieta, mērķa grupas, paradumi)

SIA “Zemnieciņš” potenciālie klienti ir veselīgas pārtikas piekritēji, kas vēlas uzlabot imūnsistēmu, uzņemot daudz vitamīnus no veselīgiem produktiem; cilvēki ar tieksme uz veselīgu dzīvesveidu.

90% no SIA “Zemnieciņš” klienti būs iedzīvotāji, kas slimo ar sirds un asinsvadu slimībām, aptaukošanos un cilvēki, kas vēlas uzturēt sevi fiziskā formā. 10% klientu būs iedzīvotāji, kas nelieto veselīgos produktus ikdienā un/ vai nedzīvo pilsētā.

Galvenokārt mēs pārdosim:

Mērķa grupas Procentuālais sadalījums, %

Ģimenes ar/bez bērniem 60

Slimnieki (ar sirds un asinsvadu slimībām, aptaukošanos) 30

Sportisti 10

Kopā 100

Cik daudz līdzekļu mūsu izvēlētā mērķa grupa iztērēs tieši par mūsu produkta/pakalpojuma veidu nākošā gada laikā?

Pastāvīgs klients mēnesī maksimāli samaksātu Ls 20; gadā Ls 240.

Kopējie ieņēmumi plānoti Ls 119000.

Kāpēc klienti izvēlēsies šo produktu/pakalpojumu?

Noteicošais faktors par labu veselīgas pārtikas preču izmantošanai ir:

 tendence palielināties aptaukošanās problēmām

 palielinās to cilvēku skaits, kas slimo ar sirds un asinsvadu slimībām

 sadārdzinās medicīnas pakalpojumi

Galvenie konkurētspēju noteicošie faktori

SIA “Zemnieciņš” konkurētspēju ietekmēs cena par pārtikas precēm un apkalpošanas augstā kultūra, kas nozīmē laipnību, atvērtumu, kompetenci un atsaucību no darbinieku puses.

Kā Jūs novērtēsiet savas darbības efektivitāti un klientu apmierinātību?

Par veikala darbības efektivitāti un klientu apmierinātību raksturojošiem lielumiem izvēlēti:

 klientu skaits

 ikmēneša apgrozījums5. Konkurenti

Nozīmīgākie konkurenti, viņu produktu/pakalpojumu cenas un darbības metodes

Nosaukums Stiprās puses Vājās puses

“Maxima” Liels preču klāsts. Vidēji lētas preces, jo tiek importētas. Salīdzinoši plaša izvēle. Ērts darba laiks. Viegli piekļūt gan gājējiem, gan ar autotransportu. Salīdzinoši tālu no centra.

“Superneto” Salīdzinoši liels preču klāsts. Vidēji lētas preces. Ērts darba laiks. Viegli piekļūt gan gājējiem, gan ar autotransportu. Atrodas tālu no centra.

“Mego” Atrodas centrā. Ērts darba laiks. Salīdzinoši plaša izvēle. Grūti piekļūt ar transportu.

Pēc konkurenta salīdzinošā pārskata var secināt, ka neviens no šiem uzņēmumiem nespecializējas tieši veselīgas, Latvijā ražotas – bioloģiskas pārtikas preces sniegšanā. Tie ir pārtikas veikali, kuros lielākā daļa pārtikas preču tik importētas. Respektīvi, augļi un dārzeņi tiek apstrādāti ar ķimikālijām, lai pārvešanas laikā tie nebojātos. Valmierā nav neviena pārtikas preču tirdzniecības vietas, kurās piedāvātu bioloģiski tīras pārtikas preces.

Produkta/pakalpojuma atšķirība no konkurentiem

Kā galvenā “Zemnieciņš” atšķirība no konkurentiem ir tas, ka veikalā tiks piedāvātas tikai Latvijā ražotas – bioloģiskas preces, kas netiks importētas.6. Virzība tirgū un mārketinga plāns

Kā galvenais “Zemnieciņš” tēla veidošanā tiks uzsvērta ne tikai bioloģiskās preces piedāvājums, kas ir galvenais darbības pamatprincips, bet arī augstā klientu apkalpošanas kultūra. Laipnība, atvērtums, kompetence un atsaucība no darbinieku puses spodrinās šī veikala labo slavu, iepriecinās klientus un liks justies vienmēr gaidītiem.

Reklāma

Uzsākot darbību, tiks ievietota informatīvā reklāma vietējā laikrakstā “Liesma” un vietējā televīzijā “VTV”. Tās galvenais mērķis – informēt potenciālos klientus par “Zemnieciņš” atrašanās vietu, iepazīstināt klientus ar piedāvātām precēm, kā arī informēt par uzņēmuma atvēršanas akciju sistēmu.

Katru otro nedēļu tiks izveidota informatīva reklāmas avīzīte, kurā tiks reklamētas preces ar īpašu atlaidi.

“Zemnieciņš” atvēršanas akcija

Galvenais šīs akcijas mērķis ir potenciālo klientu piesaiste. Šīs akcijas ietvaros atvēršanas nedēļā visiem klientiem kas būs iepirkušies par Ls 10, tiks piedāvāta 15 % atlaide.7. Projekta realizācija

Projekta realizācijai nepieciešamie resursi:

esošie: vieta –telpas (150 m2, īres tiesības uz 10 gadiem); darbinieki –vadītāja (uzņēmuma īpašniece Ilona Ziediņa)

nepieciešamie: infrastruktūras uzlabošana (kosmētiskais remonts, telpu piemērošana);

pamatlīdzekļi:

Pamatlīdzekļi Daudzums Cena, Ls PVN Summa, Ls

Plaukti 7 1260 226,8 1486

Saldētava 3 840 151,2 991,2

Kases aparāts 2 600 108 708

Svari 3 540 97,2 637,2

Kopā 3240 583,2 3822,4

Darbinieki – 4 pārdevējas, krāvējs, apkopēja

Gatavā produkcija pārdošanai Ls 30 000.

Projekta realizācijas laika grafiks

Infrastruktūras uzlabošanas darbus paredzēts veikt 3 nedēļu laikā, pēc tam plānoti veikala iekārtošanas darbi un plauktu, saldētavu uzstādīšana. Darbinieku atlase, kā arī apmācība tiks uzsākta paralēli infrastruktūras uzlabošanai un veikala iekārtošanas darbiem.

Aizdevuma atmaksa plānota 5 gados.

Aizdevuma mērķis

Projekta pilna realizācija

Kopējā projekta summa

Ls 37 000

Aizdevuma summas pamatojums un pašu līdzfinansējums

Projekta realizācijai nepieciešamas investīcijas Ls 37 000 apmērā, kas sevī ietver infrastruktūras uzlabošanas darbus Ls 3080, pamatlīdzekļu iegādi Ls 3822,4, gatavās produkcijas iegādi Ls 30 000 un reklāmas izdevumus Ls 97,6. Projekta realizācijai nepieciešams aizdevums Ls 34 500, jo uzņēmuma līdzīpašnieki iegulda Ls 2500 no personīgajiem līdzekļiem.8. Uzņēmuma vadība un personāls

Organizācijas struktūra un personāls

Darba organizēšanu, darbinieku pieņemšanu un darba izpildes kontroli veiks “Zemnieciņš” vadītāja Ilona Ziediņa.

Par grāmatvedi tiks piesaistīta Ieva Podniece, kurai ir atbilstoša izglītība ieņemamajam amatam un kura jau vairākus gadus strādā par grāmatvedi vairākos līdzīga profila uzņēmumos. Tiks izsludināta vakance uz 3 pārdevēja vietām, vienai krāvēja vietai. Tiks veikta darbinieku atlase, izvērtējot atbilstību piedāvātajam amatam, darba pieredzi un veicot pārrunas.

Darba samaksas noteikšana

Vadītājai un apkalpojošam personālam tiks noteikta pastāvīga darba alga, grāmatvedei tiks maksāta līgumā noteiktā samaksa par pakalpojumu, kas ir plānota Ls 70 mēnesī.

Amats Darbinieku skaits Darba alga (Ls) Darba algu summa Sociālais nodoklis (24,09%) Summa mēnesī Summa gadā

Vadītāja 1 250 250 66,23 310,23 3722,7

Grāmatvedis 1 70 70 16,86 86,86 955,46

Pārdevēja 4 115,75 463 111,54 574,54 6894,44

Krāvējs 1 180 180 43,36 223,36 2456,96

Apkopēja 1 120 120 28,91 148,91 1638,01

Kopā 8 735,75 1083 260,89 1343,9 16126,89. Finanšu plāni

Prognozes pamatojums

Naudas plūsmas prognoze un kredīta atmaksas grafiks

Pirmajā uzņēmuma darbības mēnesī plānots pabeigt infrastruktūras darbus un inventāra uzstādīšanu, tādēļ pirmie ieņēmumi plānoti tikai otrā mēnesī.

Personāla darba algas (t.sk. sociālo nodokli) balstītas uz noteiktām pastāvīgām algām un prēmijām. Kredīta atmaksas uzsākšana tiek plānota sākot ar 5.mēnesi pēc veikala darbības uzsākšanas.

Naudas plūsmas pārskats komercdarbībai “Zemnieciņš”

Periods janvāris februāris marts aprīlis maijs jūnija jūlijs augusts septembris oktobris novembris decembris Kopā

Naudas atlikums gada sākumā 2247,67 6423,7 5636,63 4886,46 4173,2 5515,73 7094,26 6709,69 8362,02 10051,3 12777,4 73878

Ieņēmumi

no pamatdarbības – 15000 9000 9000 7000 10000 9000 7000 9000 10000 14000 20000 119000

Saņemtais PVN 0 2700 1620 1620 1260 1800 1620 1260 1620 1800 2520 3600 21420

Kopā 17700 10620 10620 8260 11800 10620 8260 10620 11800 16520 23600 140420

Izdevumi

Par precēm 30000 10000 9000 9000 7000 7000 6000 6000 6000 7000 10000 10000 117000

Darba algas(t.sk. sociālais nod.) – 1343,9 1343,9 1343,9 1343,9 1543 1343,9 1343,9 1343,9 1343,9 1343,9 1943 15581

Administrācijas izmaksas 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 10 120

Sakari 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 240

Komunālie maksājumi 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 600

Noma 60 60 60 60 60 60 60 60 60 60 60 60 720

Apdrošināšana 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 15 180

Reklāma 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 50 600

Samaksātais PVN priekšnodoklis 36,9 36,9 36,9 36,9 36,9 36,9 36,9 36,9 36,9 36,9 36,9 36,9 442,8

Kopā 30241,9 11585,8 10585,8 10585,8 8585,8 8784,9 7585,8 7585,8 7585,8 8585,8 11585,8 12184,9 135484

Ieņēmumi ( +/- ) no saimnieciskās darbības -30242 6114,2 34,2 34,2 -325,8 3015,1 3034,2 674,2 3034,2 3214,2 4934,2 11415,1 4936,1

Finanšu darbība

Izmaiņas pašu kapitālā (+/- ) 2500 2500

Kredīts (+) 34500 34500

Kredīta atmaksa ( – ) 575 575 575 575 575 575 575 4025

Procentu maksājumi ( – ) 207 207 207 207 207 207 207 1449

Kopā no finanšu darbības 37000 0 0 0 0 -782 -782 -782 -782 -782 -782 -782 31526

Investīciju darbība

Pamatlīdzekļu pārdošana

Pamatlīdzekļu iegāde ( – ) 3822,4 3822,4

Saņemtais PVN 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

Samaksātais PVN priekšnodoklis 688,032 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 688,03

Kopā -4510,4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -4510,4

Kopā naudas ieņēmumi ( +/- ) pirms nodokļiem 2247,67 6114,2 34,2 34,2 -325,8 2233,1 2252,2 -107,8 2252,2 2432,2 4152,2 10633,1 31952

Nodokļu maksājumi

Uzkrātais parāds budžetam (saņemtais PVN) 0 2700 1620 1620 1260 1800 1620 1260 1620 1800 2520 3600 21420

Uzkrātais PVN priekšnodoklis(samaksātais) 724,932 761,832 798,732 835,632 872,532 909,432 946,332 983,232 1020,13 1057,03 1093,93 1130,83 11135

PVN maksājums budžetā 0 1938,17 821,268 784,368 387,468 890,568 673,668 276,768 599,868 742,968 1426,07 2469,17 11010

Nekustamā īpašuma nodoklis

Pārējie nodokļi

Ienākuma nodoklis

Kopā maksājamie nodokļi 0 1938,17 821,268 784,368 387,468 890,568 673,668 276,768 599,868 742,968 1426,07 2469,17 11010

Naudas ieņēmumi (+/- )pēc nodokļu maksājumiem 2247,67 4176,03 -787,07 -750,17 -713,27 1342,53 1578,53 -384,57 1652,33 1689,23 2726,13 8163,93 20941

Uzkrātās naudas atlikums perioda beigās 2247,67 6423,7 5636,63 4886,46 4173,2 5515,73 7094,26 6709,69 8362,02 10051,3 12777,4 20941,3 9481910. SVID ANALĪZE

1. Stiprās puses:

 plašs piedāvāto produktu klāsts;

 atrašanās vieta pilsētas centrā;

 liela telpu platība.

2. Vājās puses:

 salīdzinoši daudz konkurentu;

3. Iespējas:

 paplašināšanās iespējas

 veikalu tīkla izveide.

4. Draudi:

 vispārējās ekonomiskās situācijas pasliktināšanās

11. Iespējamie riski un to novēršanas vai ierobežošanas iespējas

Klientu loka sašaurināšanās vispārējas ekonomiskās situācijas pasliktināšanās vai konkurences rezultātā klientu vēlmju izzināšana, papildus pakalpojumu

ieviešana, elastīga cenu politika, atklāto trūkumu savlaicīga novēršana.

Ugunsgrēks stingra ugunsdrošības noteikumu ievērošanas

kontrole, apdrošināšana.

Zādzība, laupīšana, vandālisms Signalizācijas ierīkošana, stingra drošības noteikumu ievērošana, apdrošināšana.

Iespējamie zibens radītie bojājumi elektroierīcēs zibens novadītāja uzstādīšana, stingra elektrodrošības

noteikumu ievērošanas kontrole, apdrošināšana.

Dabas stihijas Apdrošināšana

Leave a Comment