1
1. Uzņēmuma apraksts
1.1. Pamatinformācija par uzņēmumu
1.1.1. Uzņēmuma nosaukums
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “KRISTINE” (Tālāk tekstā SIA “KRISTINE”).
1.1.2. Uzņēmuma reģistrācija
SIA “KRISTINE” reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra Rīgas iestādē 2005. gada 14. janvārī. Reģistrācijas Nr. 684713388
Uzņēmums reģistrēts Nodokļu maksātāju reģistrā 2005.gada 14. janvārī ar kodu 32907781556
Uzņēmums reģistrēts Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) maksātāju reģistrā 2005. gada 14. janvārī ar PVN reģistrācijas kodu LV 32907781811
1.1.3. Uzņēmuma juridiskā adrese
SIA “KRISTINE” juridiskā adrese: Tērbatas iela 32, Rīga, LV-1087, Latvija, telefons 7456855, fakss 74564990
1.1.4. Uzņēmuma norēķinu konts
SIA “KRISTINE” norēķinu konts atrodas A/S Hansabanka Rīgas filiālē, Matīsa ielā 16, LV-1892. Kods 600320523, konts 74-548950661.
1.1.5. Uzņēmuma kapitāls
SIA “KRISTINE” pamatkapitāls sastāda 5000 LVL (pieci tūkstoši latu), kas sadalās 25 (divdesmitpiecās) daļās, katras daļas nominālvērtība ir 200 LVL (divi simti latu). Daļu īpašnieki – divas fiziskas personas.
1. tabula Dalībnieku saraksts un viņiem piederošo daļu vērtība
N. p. k. |
Uzvārds Vārds |
Pases dati |
Daļu skaits |
Kopējā vērtība (LVL) |
% no pamatkapitāla |
1. |
Ilze Vilcāne |
pers. kods 270274-11252; pases Nr. LF 0499445 |
13 (trīspa-dsmit) |
2600 |
52% |
2. |
Anete Pētersone |
pers. kods 180879-12007; pases Nr. LE 0198727 |
12 (divpa-dsmit) |
2400 |
48% |
Kopā |
25 |
5000 |
100% |
1.2. Uzņēmuma pamatdarbība
SIA “KRISTINE” statūtos noteiktie pamatdarbības virzieni:
Frizētavu un kosmētisko salonu pakalpojumi (NACE 1.1 – 93.02)
Kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība (NACE 1.1 – 52.33)
1.3. Uzņēmuma vēsture
Biznesa ideja radās 2005. gada jūnijā , kad dibinātāji, Ilze Vilcāne atgriezās no frizieru kursiem Francijā, un Anete Pētersone tikko bija pabeigusi apgūt kosmetologa profesiju. Ilze Vilcāne tika piedāvāta iespēja uz izdevīgu nosacījumu pamata importēt uz Latviju Francijā firmas matu un ādas kopšanas līdzekļu sēriju „ti amo”. Apspriežoties ar, Ilzi Vilcāni piedāvājums tika pieņemts, un, balstoties uz abu iegūtajām zināšanas un pieredzi, radās vēlme jauna skaistumkopšanas salona atvēršanai. Šobrīd matu un ādas kopšanas sērija „ti amo” ir vienīgā Latvijā, kas piedāvā ārēji lietojamus preperātus (šampūnus, krēmus u.tml.) lietot vienlaicīgi ar komplektā esošaiem iekšēji lietojamiem preperātiem (kapsulām), tādējādi veicinot vēlamo efektu gan ārēji gan iekšēji.
1.4. Uzņēmuma misija
Piedāvāt klientiem augstas kvalitātes pakalpojumus, izmantojot jaunus profesionālos matu un ādas kopšanas līdzekļus “ti amo” no Itālijas.
1.5. Uzņēmuma mērķi
1.5.1. Stratēģiskie mērķi tuvāko 5-10 gadu laikā ir:
kļūt par galveno, pieprasītāko skaistumkopšanas salonu Rīgas centra rajonā;
atvērt skaistumkopšanas salonus Siguldas un Ventspils centros;
SIA „KRISTINE” telpās atvērt masāžas un solārija kabinetu.
1.5.2. Taktiskie mērķi 3-5 gadu laikā ir:
atmaksāt tirdzniecības iekārtu iegādei paņemto kredītu (5000 LVL)
SIA „KRISTINE” telpās (Tērbatas ielā 32, Rīgā) piedāvāt stilista, konsultanta pakalpojumus.
1.5.3. Operatīvie mērķi 1 gada laikā ir:
izstrādāt reklāmas kampaņu matu un ādas kopšanas līdzekļu sētijai „ti amo”;
noslēgt līgumu ar, Rīgā, Tērbatas ielā 30 atrodošos, stāvvietu par tās izīrēšanu;
organizēt seminārus, kas iepazīstinātu cilvēkus galvenokārt ar matu un ādas kopšanas līdzekļu sētiju „ti amo” un SIA „KRISTINE” darbību.
1.6. Uzņēmumu finansu vajadzības
Uzņēmums 2005. gada 12. septembrī paņēma kredītu no A/S Hansabanka 5000 LVL apmērā, lai iepirktu tirdzniecības iekārtas. Pārējo pamatlīdzekļu iegādei, telpu remontam, nepieciešamo preču iegādei un citu izdevumu segšanai, nauda tika gūta no personīgajiem un ģimenes locekļu līdzekļiem.
2. Uzņēmuma produktu un pakalpojumu raksturojums.
2.1. Uzņēmuma preču un pakalpojumu raksturojums
Skaistumkopšanas salons „KRISTINE” darbojas divās savstarpēji saistītās jomās. Tās ir skaistumkopšana (frizētava, kosmētiskais kabinets, manikīrs) un tirdzniecība (matu kosmētika, kopjošā un dekoratīvā kosmētika, nagu kopšanas līdzekļi).
Skaistumkopšanas salona „KRISTINE” apmeklētājiem tiek piedāvāti tādi frizieru pakalpojumi kā matu mazgāšana, griešana, veidošana, krāsošana, ilgviļņi, vakara frizūras veidošana, balināšana gan dāmām, gan kungiem, kā arī bērniem un kosmētiskā kabineta pakalpojumi – kosmētiskās procedūras, vaksācija, uzacu un skropstu ķīmiskā krāsošana, „Make-up”, ausu ļipiņu caurduršana.
SIA „KRISTINE” ir izveidots ar mērķi sniegt kvalitatīvus pakalpojumus Rīgas centra rajona iedzīvotājiem, apmeklētājiem. Skaistumkopšanas salona „KRISTINE” katram apmeklētājam tiek nodrošināta individuāla pieeja. Ikvienam ir iespēja saņemt bezmaksas konsultāciju par salonā sniegto pakalpojumu veidu, izmaksām, kosmētisko līdzekļu lietošanu.
SIA „KRISTINE” nodrošina:
laipnu un atsaucīgu apkalpošanu;
augstas kvalitātes pakalpojumus un profesionālus skaistumkopšanas līdzekļus;
pakalpojumu galarezultāta atbilstību klienta vēlmēm.
SIA „KRISTINE” savu darbību veic telpās Rīgā, Tērbatas ielā 32, LV-1087, kuras pieder vienai no uzņēmuma dibinātājiem Ilzei Vilcānei.
2.2. Preču un pakalpojumu sortimenta raksturojums
Preču sortimentu raksturo tādi rādītāji kā platums, garums, dziļums un blīvums.
SIA „KRISTINE” visi piedāvātie pakalpojumu veidi un preces ir redzamas 2. un 3. tabulā. Skaistumkopšanas salona „KRISTINE” personāls nepārtraukti paplašina savas zināšanas un pieredzi, lai sniegto pakalpojumu kvalitāte būtu perfekta.
2. tabula SIA “KRISTINE” sniegto pakalpojumu sortiments
Pakalpojumu grupa |
Pakalpojuma nosaukums |
Frizētavas pakalpojumi |
Matu mazgāšana; Matu griešana; Matu veidošana; Matu krāsošana; Matu balināšana; Ilgviļņi; Vakara frizūras veidošana. |
Kosmētiskā kabineta pakalpojumi |
Kosmētiskās procedūras: Higiēniskā tīrīšana sejai; Higiēniskā tīrīšana mugurai; Sejas, kakla, dekoltē kosmētiskā masāža (+maska); maska. Vaksācija: kājas līdz ceļiem; kājas visā garumā; bikini; rokas; paduses; seja; augšlūpa; uzacu korekcija. Ķīmiskā krāsošana: uzacu; skropstu. Ausu ļipiņu caurduršana Manikīrs Pedikīrs |
3. tabula SIA “KRISTINE” piedāvāto preču sortiments
Preces nosaukums |
|
„ti amo” parfimērija |
|
„Wellas” parfimērija |
Šampūns sausiem, bojātiem matiem; Šampūns normāliem matiem; Pretblaugznu šampūns; Balzams bojātiem matiem; Balzams normāliem matiem; Balzams-maska ilgviļņotiem matiem; Balzams-putas bojātiem matiem; Balzams-putas ilgviļņotiem matiem. |
„Londas” parfimērija |
Londeston; Blondoran Granulat; Londoxon 12%. |
„Cutrin” parfimērija |
Classics matu balzams – Hair Balance; Classics matu balzams – Omena/appel; Classics eļļas šampūns – Convital; Pappilon vaska gels – wax gel; Protect Antigreen. |
„Dzintars” parfimērija |
Barojošs krēms sausai sejas ādai; Barojošs krēms normālai sejas ādai Kredo; Mitrinošs krēms rokām Kredo; Gels rokām Kredo; Barojošs krēms sausai un normālai sejas; ādai Niveja; Krēms dekoratīvās kosmētikas noņemšanai; Parfimērijas dezodorants sievietēm; Balzams ķermenim; Balzams pret apdegumiem; Balzams pēc skūšanās Stratēģis; Balzams matu stiprināšanai un augšanas stimulēšanai; Šampūns taukainiem matiem ar alvejas ekstraktu; Šampūns normāliem matiem ar alvejas ekstraktu; „Alus” šampūns jebkuram matu tipam; Tualetes ūdens Līnija vīriešiem; Dabiska matu krāsa Henna; Lūpu krāsa Kredo; Lūpu krāsa Mis Rīga; Lūpu krāsa Balzams; Balzams lūpām; Balzams lūpām UNI; Balzams lūpām Sports; Maskējošais zīmulis. |
2.3. Pakalpojumu un preču kvalitāte
SIA „KRISTINE” piedāvā augstas kvalitātes pakalpojumus, kurus nodrošina augsti kvalificēti speciālisti, kuri ir ieguvuši savas zināšanas ne tikai Latvijā, bet arī ārpus tās, un nepārtraukti pilnveido un paplašina savas zināšanas dažādos kursos. Skaistumkopšanas salona „KRISTINE” meistari izmanto augstas kvalitātes, pazīstamu firmu WELLA, DZINTARS, LONDA, CUTRIN kosmētiku, kā arī nesen Latvijas tirgū parādījušos skaistumkopšanas sēriju „ti amo”, kuru piedāvā iegādāties SIA „ KRISTINE” veikalā. Pērn (t.i. 2003. gadā) skaistumkopšanas sērija „ti amo” Itālijā saņēma sudraba godalgu izstādē „Cosmetic of new generation”(jaunās paaudzes kosmētika), un augstāk minēto pazīstamo firmu kosmētika sevi jau ir pierādījusi un guvusi augstu novērtējumu speciālistu vidū.
SIA „KRISTINE” telpas ir iekārtotas un atbilst visiem Eiropas Savienības noteiktajiem standartiem.
2.4. Skaistumkopšanas salonu pakalpojumu dzīves cikls
Pašlaik skaistumkopšanas pakalpojumi Latvijā atrodas augšanas fāzē, tomēr vērojama šo pakalpojumu pāriešana brieduma fāzē. Skaistumkopšanas bizness Latvijā nepārtraukti attīstās, tiek piedāvāti aizvien jauni pakalpojumi, un arī jau esošo pakalpojumu sniegšans tehnika pilnveidojas, tiek atrasti jauni risinājumi attiecīgo pakalpojumu sniegšanā u.tml. Galvenais nosacījums šobrīd ir kvalitāte.
1. attēls Skaistumkopšanas salonu pakalpojuma dzīves cikls
3. Tirgus analīze
3.1. Tirgus vispārējs raksturojums
Laikraksts „Dienas Bizness” apgalvo, ka precīzu datu par Latvijā pašreiz strādājošo frizētavu skaitu nav, tomēr to skaits ir ap 1000, par ko liecina arī ZL Hotline nozaru katalogā apzinātās, ierakstītās 1091 frizētavas. Frizētavu pakalpojuma tirgus Latvijā ir ļoti sadrumstalots un tikai nedaudz uzņēmumu attīsta šo biznesu, veidojot frizētavu tīklus. Latvijas lielāko frizētavu – Kolonna, Maija, Dzintreks, Ekselence R u.c – īpašnieki ir izveidojuši Latvijas skaistumkopšanas nozares asociāciju, kas apvieno frizētavas, kas aizņem aptuveni 60% nozares tirgus., un kuras galvenie uzdevumi ir aizstāvēt uzņēmēju intereses un ņemt dalību likumdošanas veidošanā. Latvijas skaistumkopšanas nozares asociācijas izveide liecina par to, ka uzņēmēji, kas darbojas frizētavu biznesā Latvijā, ir spējīgi sadarboties, kooperēties atsevišķos jautājumos vai atsevišķu mērķu sasniegšanai.
Latvijas frizētavu tirgū lielu daļu aizņem tā sauktais „melnais tirgus”, ko veido frizētavas, kuras algu darbiniekiem maksā „aploksnēs”, vai arī citādos veidos mēģina apiet likumdošanu. Šādas frizētavas nereti pārvilina darbiniekus no „godīgām” frizētavām, piedāvājot to pašu algu, tikai neatvelkot nodokļus. Pie frizētavu nozares apdraudošajiem faktoriem var pieskaitīt arī tā saucamos „aizvietotājproduktus” – piem. mājas apstākļos lietojamās krāsas. Liela daļa klientu matus apgriež frizētavās, bet krāso paši mājas apstākļos. Statistika liecina, ka apmēram 30% matus krāso mājās nevis frizētavā, kas pēdējā laikā negatīvi ietekmē nozari.
Vērojams, ka cilvēki kļūst arvien izglītotāki frizētavu pakalpojumu un meistaru izvēles ziņā – cilvēki cenšas izvēlētie kompetentus un izglītotus meistarus, tādēļ frizētavu biznesā ilgstoši strādāt nekvalitatīvi vienkārši nav iespējams. Pēdējos gados sevi vairāk kopt ir sākuši tieši vīrieši. Agrāk frizētavu biznesā bija vērojama izteikta sezonalitāte, bet šobrīd cilvēki skaistumkopšanas salonos iegriežas diezgan regulāri.
3.2. Mērķa tirgus raksturojums
Lai gūtu peļņu, SIA „KRISTINE” orientējas uz iedzīvotājiem ar vidējiem ienākumiem, piedāvājot savus pakalpojumus par mērenām cenām un izmantojot dažādas atlaides.
Klienti uz skaistumkopšanas salonu nāk galvenokārt tāpēc, ka cilvēka dabā vienmēr ir bijusi vēlme, vajadzība rūpēties par sevi, un tāpēc frizētavu un kosmētisko salonu pakalpojumi vienmēr būs pieprasīti.
Tirgus segmentācija balstās uz sekojošiem principiem – ģeogrāfiskais, grafiskais, sociāli ekonomiskais, personas un tās rīcības atraksturojums (sīkāk skatīt 4. tab.).
4. tab. Tirgus segmentācija
Ģeogrāfiskais (kur dzīvo klienti) |
46% SIA „KRISTINE” klienti ir Rīgas centra rajona iedzīvotāji, un pārējie 54% ir galvenokārt rīdzinieki, kuri nereti uzturas Rīgas centrā. |
Demogrāfiskais (vecums, dzimums) |
Skaistumkopšanas salonu apmeklē visu vecumu cilvēki, tomēr SIA „KRISTINE” klienti galvenokārt, t.i., 72%, ir vecumā no 24 līdz 54 gadi. Šobrīd 68% SIA „KRISTINE” klientes ir sievietes un 32% klientu ir vīrieši, tomēr vērojams ir klientu – vīriešu pakāpeniska skaita palielināšanās, un tuvāko 3 gadu laikā prognozējama klientu – vīriešu un sieviešu skaita proporciju līdzsvarošanās. |
Sociāli ekonomiskais (ienākumu līmenis, profesija) |
Tā kā Rīgas centrs ir mājvieta daudzu uzņēmumu ofisiem, kur strādā galvenokārt cilvēki ar vidējiem un augsta līmeņa ienākumiem, tad šī ir viena no galvenajā SIA „KRISTINE” mērķauditorijām, kas var atļauties skaistumkopšanas salonā atstāt sākot no 5 – 25 LVL. Ir padomāts arī par atlaidēm citām sociālajām grupām (pensionāri, bērni). 48% pašreizējo SIA „KRISTINE” klientu apmeklē salonu ne retāk kā reizi divās nedēļās. Pateicoties labajām SIA „KRISTINE” klientu atsauksmēm, tiek piesaistīti jauni apmeklētāji. |
Personas, kuras apmeklē skaistumkopšanas salonu „KRISTINE” galvenokārt zina savas vēlmes un vajadzības. Tie parasti ir lietišķi cilvēki, kuri nemēdz krasi un pēkšņi mainīt savu ārējo izskatu. Galvenais akcents tiek likts uz matu, nagu un ādas veselību un skaistumu.
3.3. Konkurentu analīze
3.3.1. Konkurenti un to sniegtie pakalpojumi
Viennozīmīgi Rīgas Centra rajonā pastāv konkurence skaistumkopšanas salonu starpā. Tur atrodas vairāki uzņēmumi, kas piedāvā skaistumkopšanas pakalpojumus, tomēr par lielākajiem konkurentiem jāuzskata Aspazijas bulvārī 30 atrodošā Dzintreks frizētava, un Lāčplēša ielā 25 atrodošā Kolonna frizētava. SIA „KRISTINE” galvenās priekšrocības atšķirībā ar konkurentiem ir pilnīgi jaunas kosmētiskās sērijas „ti amo”pielietošana savā darbā un izdevīgā atrašanās vieta centrā, kas nodrošina klientus ar bezmaksas autostāvvietu. Dzintreks frizētava atrodas otrajā stāvā, tādējādi radot zināmas grūtības piekļūšanā un frizētavas atrašanā. Gan Dzintreks, gan Kolonna Latvijā ir izveidojusi frizētavu tīklus, un Latvijā šie uzņēmumi veic savu darbību jau diezgan ilgu laiku. Tā ir šo divu frizētavu lielākā priekšrocība, bet cilvēki vēlas pamēģināt kaut ko jaunu, savādāku, un nesen atvēries skaistumkopšanas salons „KRISTINE” ir to pierādījis. Dzintreks un Kolonna sniegto pakalpojumu saraksts daudz neatšķiras no SIA „KRISTINE” sniegtajiem pakalpojumiem, bet SIA „KRISTINE” piedāvā daudz plašāku profesionālā kosmētikas klāstu.
5. tabula Konkurentu sniegtie pakalpojumi, ko nesniedz SIA “KRISTINE”
Konkurenta nosaukums |
Konkurenta atrašanās vieta |
Pakalpojumi, kas atšķiras no SIA „KRISTINE” sniegtajiem |
Dzintreks |
Aspazijas bulvāris 30 |
• masāža |
Kolonna |
Lāčplēša iela 25 |
• bārdas noformēšana • ārstnieciska programma ar masāžu matu struktūras uzlabošanai |
3.3.2. Konkrentu cenu politika
6. tabula Dažu pakalpojumu cenu salīdzinājums
Pakalpojuma vaids |
Dzintreks (LVL) |
Kolonna (LVL) |
SIA „KRISTINE” (LVL) |
Griezums: Sievietēm Vīriešiem Bērniem, indvalīdiem,pensionāriem |
4 – 8 4 – 8 no 4 |
5 – 10 5 – 10 – |
no 2,50 no 2,30 no 1,50 |
Veidošanas: Sievietēm Pensionārēm |
4 – 10 – |
3 – 7 |
no 2,00 1,50 |
Ilgviļņi Pensionārēm |
12 – 20 – |
13 – 18 |
no 7,70 5,90 |
Krāsošana Ar klienta rāsu Pensionāriem Vīriešiem |
10 – 18 – – 6 – 10 |
10 – 20 – – 5 – 7 |
no 5,50 no 3,00 4,00 no 4,00 |
Balināšana |
no 7 |
8 – 10 |
no 4,80 |
Higēniskā tīīšana sejai Bērniem (līdz 15 gadu vecumam) |
12 – 15 |
no15 |
no 6,00 no 5,00 |
Ķīmiskā krāsošana Uzacu Skropsu |
2 – 4 2 – 4 |
2 – 3 2 – 3 |
0,50 0,50 |
Manikīrs |
4 – 10 |
5 – 12 |
2,00 – 5,00 |
Pedikīrs |
9 – 18 |
8 – 15 |
3,00 – 6,00 |
5. tabulā ir redzmas dažu pakalpojumu cenu atšķirības sarpminētajiem uzņēmumiem. Skadri redzams, ka SIA „KRISTINE” cenas ir ievērojami zemākas, kas ir iespējams tāpēc, ka nav nepiecieši līdzekļi telpu nomai, apgrozāmie līdzekļi tiek iepirkti vairumā kooperējoties ar vairākiem citiem frizētavu biznesā strādājošiem uzņēmumiem, un uzcenojums av pārspīlēts.
3.4. Uzņēmuma gaidāmās pozīcijas tirgū
SIA „KRISTINE” izdevīgā atrašanās vieta, piedāvāto pakalpojumu un preču daudzums, laipnā apkalpošana, dažāda veida atlaides, labās esošo klientu atsauksmes un reklāma spēja piesaistīt daudz klientu. Piesaistot aizvien jaunus klientus un noturot „vecos” paredzams vēl vairāk nostabilizēt pozīcijas tirgū.
3.5. IEKŠĒJĀ un ĀRĒJĀ analīze
7. tab. IEKŠĒJĀ un ĀRĒJĀ analīze
Iekšējā vide |
Ārējā vide |
Stiprās puses bezmaksas autostāvvieta; laipnā apkalpošana; individuāla pieeja katram klientam; izdevīgā atrašanās vieta; bezmaksas konsultācijas ar SIA „KRISTINE” darbiniekiem – speciālistiem; pakalpojumu augstā kvalitāte; konkurētspējīga cena. |
Iespējas izveidot veiksmīgu reklāmas kampaņu kosmētisko līdzekļu sērijai „ti amo”; nākotnē plānots SIA „KRISTINE” telpās piedāvāt klientiem stilista pakalpojumus, solārija un masāžas pakalpojumus; izglītot personālu, dot iespēju tiem turpināt savu profesionālo pieredzi; labi pārdomāti skaistumkopšanas salona reklāmas pasākumi |
. |
4. Mārketinga stratēģija
4.1. Uzņēmuma cenu politika
SIA „KRISTINE” mērķis ir piesaistīt maksimāli daudz klientu un nodrošināt stabilu stāvokli tirgū, tādējādi paaugstinot apgrozījumu. Lai to sasniegtu SIA „KRISTINE” sniegto pakalpojumu cenu politika tiek balstīta uz cenu veidošanas metodi, kura ir orientēta uz izmaksām, t.i. vidējās izmaksas plus peļņa (uzcenojums). SIA „KRISTINE” veikalā piedāvātajām precēm (izņemot matu un ādas kopšanas līdzekļu sērijai „ti amo”) tiek noteikta cena pamatojoties uz konkurentu cenām un mazumtirdzniecības tirgus cenām. Vienīgi matu un ādas kopšanas līdzekļu sērijai „ti amo”tiek noteikta tā saucamā „krējuma nosmelšanas” cena, jo šis ir pilnīgi jauns, Latvijas tirgū tikko parādījies produkts, par ko pircēji ir gatavi maksāt dārgāk.
8. tabula SIA “KRISTINE” sniegto pakalpojumu cenu veidošanas politika
Cenu veidošanas elementi |
Cenu veidošanas programmas sastāvdaļas |
Cenu veids |
Vidējās pakalpojuma izmaksas, vidējās mainīgās un pastāvīgās izmaksas plus 20% uzcenojums. |
Cenu veidošanas mērķis |
Paaugstināt apgrozījumu, piesaistīt maksimāli daudz klientu. |
Cenu un pieprasījuma elastība |
Cenu un pieprasījuma elastība ir vidēja. Tas nozīmē to, ka, ja cena tiek pazemināta par 10%, tad pieprasījums viennozīmīgi palielināsies, bet ne pārāk izteikti.
|
Cena un izmaksas |
Neskatoties uz salīdzinoši zemo pakalpojumu cenu, klientu pieprasījums pēc pakalpojumiem ir tik liels, lai samaksa par tiem spētu segt izmaksas un nodrošināt uzņēmumam peļņu. |
Cenu konkurētspējas |
SIA „KRISTINE” cenas ir izteikti konkurētspējīgākas (t.i. zemākas) nekā citiem tuvākesošajiem, līdzīgu pakalpojumu sniedzējiem. |
Cenu veidošanas metodes |
SIA „KRISTINE” cenu veidošanas metode ir vidējās izmaksas plus peļņa (uzcenojums), kuras pamatā ir vidējās izmaksas un standarta peļņas (uzcenojuma) pieskaitījums. |
9. tabula Pakalpojumu cenu piemēri
Pakalpojuma vaids |
Cena ar PVN (Ls) |
Griezums: Sievietēm Vīriešiem Bērniem, indvalīdiem,pensionāriem |
no 2,50 no 2,30 no 1,50 |
Veidošanas: Sievietēm Pensionārēm |
no 2,00 1,50 |
Ilgviļņi Pensionārēm |
no 7,70 5,90 |
Krāsošana Ar klienta rāsu Pensionāriem Vīriešiem |
no 5,50 no 3,00 4,00 no 4,00 |
Balināšana |
no 4,80 |
Higēniskā tīīšana sejai Bērniem (līdz 15 gadu vecumam) |
no 6,00 no 5,00 |
Ķīmiskā krāsošana Uzacu Skropsu |
1,00 |
Manikīrs |
no 2,00 |
Pedikīrs |
no 4,00 |
4.2. Preču un pakalpojumu tirdzniecības veicināšanas pasākumi
Ļoti liels uzsvars pakalpojumu veicināšanai tiek likts uz pakalpojumu kvalitāti, personisko pieeju kliemtam un konkurētspējīgo pakalpojumu cenu.
Pirmos darbības mēnešus uzņēmums rīkoja seminārus, kuru galvenais mērķis bija sniegt ieskatu par to, kas ir skaistumkopšanas sērija „ti amo”, kā arī šie semināri papildus kalpoja kā sava veida reklāma uzņēmumam.
Internetā ir atrodama SIA „KRISTINE” mājas lapa (www.kristine.lv).
4.3. Reklāma
10. tabula Reklāmas veidi
Reklāmas veids |
Biežums/skaits |
Izmaksas Ls/gab |
Summa, Ls (gadā) |
Reklāmas bukleti |
8000 |
0,20 |
1600 |
Video reklāma televīzijā (LNT) |
1 mēnesi ik pa 1 reizi 3 dienās |
– |
„ti amo” reklāmu atmaksā tās ražotājfirma „TTT” |
Vizītkartes |
10 000 |
0,04 |
400 |
Reklāma sieviešu žurnālā „Santa” un vīriešu žurnālā „Klubs” |
Pirmo pusgadu reklāma tiks ievietota katru mēnesi, pēc tam reizi 3 mēnešos |
60 |
960 |
Kopā |
1960 |
8. tabulā parādīti reklāmas pasākumi, kurus SIA „KRISTINE” paredzējis veikt klientu piesaistīšanai 2006. gadā. Reklāmas bukleti un vizītkartes paredzēti izplatīt SIA „KRISTINE” rīkoto semināru laikā, kā arī tās būs pieejamas SIA „KRISTINE” telpās. Matu un ādas kopšanas līdzekļu sērijas „ti amo” popularizēšanai tiks izmantota reklāma televīzijā, kas vienlaikus kalpos arī kā līdzeklis skaistumsalona popularizēšanai. Ar uzņēmuma reklāmas ievietošanu žurnālos iespējams piesaistīt jaunus klientu, informēt par uzņēmuma eksistenci, tā darbības virzieniem. Pie katras žurnālos ievietotās skaistumkopšanas salona „KRISTINE” reklāmas būs pievienots kupons ar 5% atlaidi jebkuram uzņēmuma pakalpojumam.
5. Uzņēmuma funkcionēšanas jeb ražošanas plāns
5.1. Uzņēmuma atrašanās vietas raksturojums
SIA „KRISTINE” savu darbību veic telpās Rīgā, Tērbatas ielā 32, kuras pieder vienai no uzņēmuma dibinātājiem Dacei Lāmei. Uzņēmums atrodas ļoti tuvu Rīgas centram. Netālu atradīsies arī bezmaksas autostāvvieta klientu vajadzībām. SIA „KRISTINE” darbinieki ēkas pagalmā var novietot savas automašīnas.
2. attēls SIA “KRISTINE” atrašanās vieta
Uzņēmuma izdevīgā atrašanās vieta – tuvu Rīgas centram, kur nepārtraukti uzturas daudz cilvēku, ļauj tiem izmantot SIA „KRISTINE” sniegtos pakalpojumus izdevīgā laikā un vietā.
Uzņēmums ir izvietots vienā ēkā tās pirmajā stāvā (skat. 3. attēlu). Nākotnē ir plānota paplašināšanās.
Ienākot pa parādes durvīm, apmeklētājus sagaida mājīga, gaišos toņos iekārtota telpa. No parādes durvīm uzreiz pa kreisi var atstāt virsdrēbes. Uzņemšanas telpā atrodas kase, kosmētikas stendi, kā arī ērts uzgaidāmais, atpūtas stūrītis ar ērtu stūra dīvānu un avīžu galdiņu.
3. attēls Uzņēmuma telpu plānojums
1 – priekštelpa; 2 – atpūtas, uzgaidāmais stūrītis klientiem; 3 – kase; 4 – preču stendi; 5 – frizētavas zāle; 6 – Manikīra galdiņš; 7 – kosmētiskais kabinets; 8 – direktora kabinets; 9 – WC; 10 – Saimniecības telpa; 11 – Telpa personālam; 12 – Pedikīra kabinets.
.
5.2 Uzņēmuma pamatlīdzekļi un apgrozāmie līdzekļi.
12. tabula SIA „KRISTINE” pamatlīdzekļi
Pamatlīdzekļa nosaukums |
Marka |
Skaits |
Vērtība, Ls |
|
Gab. |
Kopā |
|||
Zeme |
29 750 |
|||
Ēka Tērbatas ielā 32, Rīgā |
1 |
115 000 |
||
Automašīna |
Citroen Berlingo |
1 |
3690 |
3690 |
Dators |
IBM |
2 |
243 |
486 |
Aparatūra kosmētiskajam kabinetam |
BLC |
1 |
1376 |
1376 |
Veļas mazgājamā mašīna |
Philips |
1 |
265 |
265 |
Muzikālais centrs |
Pioneer |
1 |
279 |
279 |
Kases aparāts |
Canon |
1 |
102 |
102 |
Matu žāvētājs |
KLIMAZON |
1 |
156 |
156 |
Mazgājamais krēsls ar izlietni |
WET |
1 |
299 |
299 |
Mobilais tefefons |
Nokia |
2 |
125 |
250 |
Tirdzniecības iekārta |
KATE |
1 |
537 |
537 |
Stūra dīvāns |
KATE |
1 |
165 |
165 |
Kopā |
152375 |
6. Pienākumu izpilde
6.1.pienākumos ietilpst:
plānot un vadīt uzņēmuma darbu;
pieņemt darbā jaunus darbiniekus vai atlaist kādu no darba;
organizēt darbinieku darbu un dot vadošus norādījumus saviem padotajiem;
risināt uzņēmuma komerciālos un stratēģiskos jautājumus;
analizēt darbības kļūdas un sasniegtos rezultātus, lai pilnveidotu uzņēmuma turpmāko attīstību;
sastādīt un realizēt mārketinga plānu, rīkot reklāmas un uzņēmuma popularizēšanas kampaņas, seminārus;
būt atbildīgam par uzņēmuma naudas līdzekļiem;
risināt saimnieciskā rakstura jautājumus;
nodrošināt preču piegādi veikalam;
dalīties profesionālajā pieredzē ar uzņēmuma darbiniekiem.
Administratora pienākumos ietilpst:
klientu uzņemšana un reģistrēšana;
pieteikumu pieņemšana un reģistrēšana;
atbildēšana uz telefona zvaniem;
kasiera pienākumu izpilde;
darbinieku informēšana par dienas plānu;
zināt visa veida informāciju par veikalā atrodošajām precēm;
veikala klientu apkalpošana.
Tuvākā pusotra gada laikā tiek plānota jauna darbinieka – administratora palīga, pieņemšana darbā.
Visam vadības personālam ir vai nu augstākā izglītība vai arī tā pašlaik tiek gūta. Ikvienam no vadības personāla ir pieredze un iemaņas attiecīgajā amatā..
SIA „KRISTINE” dibinātāji ir izstrādājuši iekšējās kārtības noteikumus, kas atbilst visiem standartiem. Visi darbinieki ir iepazinušies ar tiem.
SIA „KRISTINE” personāls, uzklausot klientu atzinības vai arī gluži pretēji – sūdzības vai ieteikumus, rīkojas iespēju robežās atbilstoši situācijai. Klientu vēlmes tiek stādītas pirmajā vietā.
6.2. Uzņēmumā nodarbinātais personāls
SIA „KRISTINE” strādā profesionāli, augsti kvalificēti darbinieki, kuriem ir arī atbilstošas iemaņas saskarsmē ar cilvēkiem.
6.2.1. Darbinieku štatu saraksts atalgojums un motivācija
Tā kā uzņēmums organizē darbību pēc lineārās vadības struktūras, tad direktora (arī viena no īpašnieku) padoto vidū ir visi pādējie uzņēmuma darbinieki (skat.2. shēmu).
2. shēma Uzņēmuma darbinieki
13. tab. Darbinieku skaits
Ieņemamā amata nosaukums |
Skaits |
Kosmetalogs |
1 |
Frizieris |
4 |
Manikīra&pedriīra speciālists |
1 |
Apkopējs |
1 |
Kopā |
7 |
Visam apkalpojošam personālam ir attiecīgas darba iemaņas atbilstošā darba sfērā:
Kosmetoloģe:
Kosmetologa pienākumus uzņēmumā veic viena no uzņēmuma dibinātājiem -Ilze Vilcāne, kura ir ieguvusi augstāko profesionālo izglītību kosmetoloģijā, LU. Viņas pienākumos ietilpst veik visus ar kosmetoloģiju saistītus pakalpojumus uzņēmumā, kā arī rūpēties par kosmētiskā kabineta iekārtu darbību, sastādīt darbībā nepieciešmo preču sarakstu, iesniegt to direktoram. Kosmētiķe Anete Pētersone ir SIA „KRISTINE” Dalībnieku sapulces locekle.
Frizieri:
Visi frizieri ir apguvuši friziera profesiju, tiem ir iepriekšēja pieredze friziera darbā. Iemaņu papildināšanas nolūkos frizieri apmeklē dažādus kursus. Bez klientu apkalpošanas frizieru pienākums ir arī frizētavas zāles uzturēšana darbam perfektā stāvoklī, kā arī sniegt jebkuras nepieciešamās (atbilstošas) konsultācijas klientiem.
Manikīra&Pedikīra speciāliste:
Darbiniece ir pabeigusi Starptautisko manikīra skolu, ir iepriekšēja darba pieredze, piedalījusies vairākos starptautiskos konkursos.
Apkopēja:
Pieņemot darbā apkopēju kvalifikācijas prasības netika izvirzītas, nepieciešamā apmācība tika veikta darba procesā. Viņas pienākumos ietilpst visu uzņēmuma telpu uzturēšana kārtība.
6.2.2. Darbinieku atalgojums un motivācija
Visiem SIA „KRISTINE” darbiniekiem tiek maksāta fiksēta mēnešalga. Apkalpojošā personāla katram darbiniekam (t.i. kosmetoloģei, frizieriem, manikīra&pedikīra speciālistam) tiek maksāti plus fiksētajai mēnešalgai 6% no apgrozījuma.
14. tabula Darbinieku atalgojums
Amats |
Vienību skaits |
Neto alga (mēnesī) (Ls) |
Alga kopā ar Valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu (t.i. +26,09%) (Ls) |
Direktors |
1 |
170 |
214,35 |
Grāmatvede |
1 |
110 |
138,7 |
Administratore |
1 |
90 |
113,5 |
Kosmetoloģe |
1 |
160 |
201,74 |
Frizieri |
4 |
120 |
151,31 |
Manikīra&Pedikīra speciāliste |
1 |
110 |
138,7 |
Apkopēja |
1 |
71 |
89,52 |
Viens no darbinieku motivēšanas veidiem ir bez fiksētās darba algas maksātie procenti no apgrozījuma. Darbinieki tiek motivēti strādāt pēc iespējas kvalitatīvāk, tādējādi piesaistot un paturot arvienvairāk klientu, kas nodrošina lielāku apgrozījumu un līdz ar to arī apkalpojuošā personāla darba algas lielumu.
Darba apstākļi uzņēmumā ir ļoti labi – un šis ir viens no iemesliem, kāpēc darbinieki būtu ieinteresēti saglabāt savas pozīcijas.
7. Problēmas un risks
Uzņēmējdarbība vienmēr ir saistīta ar risku, tāpēc pastāv varbūtība, ka uzņēmumam var rasties zaudējumi gadījumā, ja kāds paredzēts pasākums neīstenosies vai, ja būs pieļautaskļūdas vadības lēmumu pieņemšanā.
Galvenie riska veidi, kas var ietekmēt SIA „KRISTINE” darbību ir:
komercrisks – tas var rasties preču un pakalpojumu pārdošanas procesā, kā arī preču iepirkšanas un sagādes procesā. Komercriska iemesli var būt vairāki:
• pārdošanas apjomu pazemināšanās;
• preču iepirkšanas cenu paaugstinājums;
• neparedzēts iepirkšanas apjomu pazeminājums;
• preču zudumi apgrozības procesā;
Izpildoties kādam no šiem riskiem uzņēmums cietīs zaudējumus vai arī uzņēmuma darbībā būs jāievieš kādas izmaiņas, kas protams var radīt izmaiņas apgrozījumā.
neparedzēti izdevumi;
patērētāju pirktspējas pazemināšanās;
nodokļu likmju celšanās;
izejvielu un citu resursu cenu celšanās – piemēram,pēc iestāšanās Eiropas Savienībā (t.i. pēc 1. maija) var palielināties cenas, kas līdz ar to iespaidos arī uzņēmuma izmaksas;
jaudas rezervju trūkums – tas varētu rasties pēkšņa pieprasījuma palielināšanās gadījumā, kad uzņēmums var nespēt reaģēt uz tām nekavējoties, bet gan zināmā laika periodā.
Uzņēmumam jārēķinās arī ar tādiem faktoriem, kas ietekmē risku kā:
stihiskie faktori (piem. vētras, ugunsgrēki u.c.);
noziedzība (zādzības, terorisms).
Lai izvairītos no šāda veida zaudējumiem, SIA „KRISTINE” vadība paredz riska mazināšanas pasākumus (skat. 13. tab.).
13. tabula Plānotās riska mazināšanas izmaksas 2004. gadam
Pasākums |
Izmaksas |
Telpu apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem |
218 Ls (0,15% no zemes un ēkas vērtības) |
Apsardzes firma |
300 Ls (t.i. 25 Ls mēnesī) |
SIA „KRISTINE” regulāri veido uzkrājumus pārējo risku mazināšanai – katru mēnesi 5% no peļņas. Uzņēmums izmanto Parex apdrošināšanas kompānijas un apsardzes firmas Evor sniegtos pakalpojumus.
8. Finansu informācija
8.1. Neto apgrozījums
8.1.1. Pakalpojumu cenu un neto apgrozījuma plānojums
Uzņēmuma sniegtie pakalpojumi tiek iedalīti 3 grupās:
frizētavas pakalpojumi;
kosmētiskā kabineta pakalpojumi;
manikīra&pedikīra pakalpojumi.
14. tabulā var redzēt visu SIA „KRISTINE” sniegto pakalpojumu cenas.
14. tab. Sniegto pakalpojumu cenas
Pakalpojumu grupa |
Pakalpojuma nosaukums |
Cena ar PVN (Ls) |
PVN (Ls) |
Frizētavas pakalpojumi |
matu griešana sievietēm vīriešiem bērniem, indvalīdiem, pensionāriem |
no 2,50 no 2,30 no 1,50 |
no 0,45 no 0,414 no 0,27 |
matu veidošana sievietēm pensionārēm |
no 2,00 1,50 |
no 0.36 0,27 |
|
matu krāsošana ar klienta krāsu pensionāriem vīriešiem |
no 5,50 no 3,00 4,00 no 4,00 |
no 0,99 no 0,54 0,72 n0 0,72 |
|
matu balināšana |
no 4,80 |
no 0,864 |
|
Ilgviļņi pensionārēm |
no 7,70 5,90 |
no 1,386 1,062 |
|
vakara frizūras veidošana |
no 8,00 |
no 1,44 |
|
Kosmētiskā kabineta pakalpojumi |
Kosmētiskās procedūras: |
||
higiēniskā tīrīšana sejai Bērniem (līdz 15 gadu vecumam) |
no 6,00 no 5,00 |
no 1,08 no 0,9 |
|
higiēniskā tīrīšana mugurai |
no 8,00 |
no 1,44 |
|
sejas, kakla, dekoltē kosmētiskā masāža (+maska) |
12,00 |
2,16 |
|
maska |
no 10,00 |
no 1,80 |
|
Vaksācija: |
|||
kājas līdz ceļiem |
5,00 |
0,9 |
|
kājas visā garumā |
7,00-9,00 |
1,26-1,62 |
|
bikini |
4,00-8,00 |
0,72-1,44 |
|
rokas |
4,00 |
0,72 |
|
paduses |
2,50 |
0,45 |
|
seja |
6,00 |
1,08 |
|
augšlūpa |
2,60 |
0,468 |
|
zods |
1,70 |
0,306 |
|
uzacu korekcija |
2,00 |
0,36 |
|
Ķīmiskā krāsošana: (uzacu; skropstu) |
1,00 |
0,18 |
|
Ausu ļipiņu caurduršana |
10,00 |
1,80 |
|
Manikīra&Pedikīra pakalpojumi |
Manikīrs |
no 2,00 |
no 0,36 |
Pedikīrs |
no 4,00 |
no 0,72 |
Plānotie ieņēmumi no frizētavas sniegtajiem pakalpojumiem aplūkojami 15. tabulā (pieņemot, ka mēnesī ir 30 dienas, nedēļā ir 5 darba dienas, un, ka katrs klients par pakalpojumu samaksā 4,50 Ls).
15. tab. Plānotie ieņēmumi no frizētavas sniegtajiem pakalpojumiem
Mēnesis |
Klientu skaits (mēnesī) |
Ieņēmumi (Ls) |
Janvāris |
465 |
2092,5 |
Februāris |
480 |
2160 |
Marts |
470 |
2115 |
Aprīlis |
465 |
2092,5 |
Maijs |
490 |
2205 |
Jūnijs |
480 |
2160 |
Jūlijs |
465 |
2092,5 |
Augusts |
465 |
2092,5 |
Septembris |
490 |
2205 |
Oktobris |
480 |
2160 |
Novembris |
480 |
2160 |
Decembris |
490 |
2205 |
Kopā |
5720 |
25740 |
Pamatvērtība |
21106,8 |
|
PVN |
4633,2 |
Plānotie ieņēmumi no kosmētiskā kabineta sniegtajiem pakalpojumiem aplūkojami 16. tabulā (pieņemot, ka mēnesī ir 30 dienas, nedēļā ir 5 darba dienas, un, ka katrs klients par pakalpojumu maksās 6,00 Ls).
16. tabula. Plānotie ieņēmumi no kosmētiskā kab. sniegtajiem pakalpojumiem
Mēnesis |
Klientu skaits (mēnesī) |
Ieņēmumi (Ls) |
Janvāris |
100 |
600 |
Februāris |
105 |
630 |
Marts |
100 |
600 |
Aprīlis |
95 |
570 |
Maijs |
105 |
630 |
Jūnijs |
100 |
600 |
Jūlijs |
95 |
570 |
Augusts |
105 |
630 |
Septembris |
110 |
660 |
Oktobris |
100 |
600 |
Novembris |
100 |
600 |
Decembris |
110 |
660 |
Kopā |
1225 |
7350 |
Pamatvērtība |
6027 |
|
PVN |
1323 |
Plānotie ieņēmumi no manikīra&pedikīra pakalpojumiem aplūkojami 17. tabulā (pieņemot, ka mēnesī ir 30 dienas, nedēļā – 5 darba dienas, un, ka katrs klients par pakalpojumu maksās vidēji 4,00 Ls).
17. tabula. Plānotie ieņēmumi no pedikīra&manikīra pakalpojumiem
Mēnesis |
Klientu skaits (mēnesī) |
Ieņēmumi (Ls) |
Janvāris |
105 |
420 |
Februāris |
110 |
440 |
Marts |
100 |
400 |
Aprīlis |
105 |
420 |
Maijs |
115 |
460 |
Jūnijs |
110 |
440 |
Jūlijs |
95 |
380 |
Augusts |
110 |
440 |
Septembris |
110 |
440 |
Oktobris |
110 |
440 |
Novembris |
105 |
420 |
Decembris |
115 |
460 |
Kopā |
1290 |
5160 |
Pamatvērtība |
4231,2 |
|
PVN |
928,8 |
8.1.2. Kopējie ieņēmumi no SIA „KRISTINE” darbība
19. tab. Plānotie kopējie ieņēmumi no SIA “KRISTINE” darbības
Summa gadā |
|
Plānotie ieņēmumi no frizētavas sniegtajiem pakalpojumiem |
25740 |
Plānotie ieņēmumi no kosmētiskā kabineta sniegtajiem pakalpojumiem |
7350 |
Plānotie ieņēmumi no manikīra&pedikīra pakalpojumiem |
5160 |
Kopā |
38250 |
Pamatvērtība |
28052 |
PVN |
9548 |
8.1.3.. Pārdotās produkcijas ražošanas izmaksas
20. tab. Pārdotās produkcijas ražošanas izmaksas
Pamatvērtība (Ls) |
PVN (Ls) |
|
Elektrība |
609 |
109,62 |
Siltums |
660 |
118,8 |
Ūdens |
662 |
119,16 |
Telpu apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem |
218 |
|
Apsardzes firma |
300 |
54 |
Strādnieku algas + 26,09% Valsts sociālās apdrošināšanas nodoklis |
12573,84 |
|
Pamatlīdzekļu nolietojums |
1948,761 |
|
Mazvērtīgie līdzekļi |
1345 |
242,1 |
Preču iepirkšanas izmaksas |
6000 |
|
Kopā |
24316,6 |
643,68 |
8.2.Pārdošanas izmaksas
Pārdošanas izmaksas ir visi reklāmas pasākumi, kurus veic SIA „KRISTINE”
21. tab. SIA “KRISTINE” pārdošanas izmaksas
Reklāmas veids |
Biežums/skaits |
Izmaksas Ls/gab |
Summa, Ls (gadā) |
Reklāmas bukleti |
8000 |
0,20 |
1600 |
Video reklāma televīzijā (LNT) |
1 mēnesi ik pa 1 reizi 3 dienās |
– |
„ti amo” reklāmu atmaksā tās ražotājfirma „TTT” |
Vizītkartes |
10 000 |
0,04 |
400 |
Reklāma sieviešu žurnālā „Santa” un vīriešu žurnālā „Klubs” |
Pirmo pusgadu reklāma tiks ievietota katru mēnesi, pēc tam reizi 3 mēnešos |
60 |
960 |
Kopā |
1960 |
||
Pamtvērtība |
1607,2 |
||
PVN |
352,8 |
8.3 Administrācijas izmaksas
22. tab. administrācijas izmaksas
Pamatvērtība |
PVN |
|
Telefons |
159,9 |
35,1 |
8.4 Kredīta atmaksa 2005.gadā
Uzņēmums 2005. gada janvārī paņēma 5000 LVL lielu kredītu A/S Hansabanka. Kredīts tika izsniegts uz 1 gadu. Kredīts tiek dzēsts ar periodiskiem maksājumiem katra mēneša beigās ar vienādām maksājuma daļām. Procentu likme tika noteikta 9,66% gadā. Kredīta dzēšanas plānu 2006. gadam var aplūkot 23. tabulā. 2005. gadā 4 maksājumi ir jau izdarīti.
23. tab. Kredīta dzēšanas plāns
Maksājuma Nr. |
Kredīta atlikums mēneša sākumā (Ls) |
Procentu maksājumi (Ls) |
Maksājumu daļa pamatsummas segšanai (Ls) |
Kopējā maksājuma lielums (Ls) |
2005. gada maksājumi |
||||
1 |
5000 |
40,25 |
398,46 |
438,71 |
2 |
4601,54 |
37,04 |
401,67 |
438,71 |
3 |
4199,9 |
33,81 |
404,9 |
438,71 |
4 |
3795 |
30,55 |
408,16 |
438,71 |
Kopā |
141,65 |
1613,16 |
||
2006. gada maksājumi |
||||
5 |
3386,84 |
27,26 |
411,45 |
438,71 |
6 |
2975,39 |
23,95 |
414,76 |
438,71 |
7 |
2560,63 |
20,61 |
418,1 |
438,71 |
8 |
2142,53 |
17,25 |
421,46 |
438,71 |
9 |
1721,07 |
13,85 |
424,86 |
438,71 |
10 |
1296,21 |
10,43 |
429,26 |
438,71 |
11 |
867,93 |
6,99 |
431,72 |
438,71 |
12 |
436,21 |
3,51 |
435,2 |
438,71 |
Kopā |
123,85 |
5000 |
8.5 Pārējie nodokļi
Pārējos nodokļus veido nekustamā īpašuma zemes nodokļa un nekustāmā īpašuma ēku nodokļu summa.
Nekustāmā īpašuma zemes nodoklis
Kadastrālā vērtība * 1,5% = nekustāmā īpašuma nodoklis
29750 * 1,5% = 446,25 Ls
Nekustāmā īpašuma ēku nodoklis
Pamatvērtība – nolietojums = 94300 – 943 = 93357
(94300 + 93357)/2 * 1,5% = 1407,43 Ls
Pārējie nodokļi = nek.īp.zemes nodoklis + nek.īp.ēku nodoklis =
= 446,25 + 1407,43 = 1853,68 Ls
8.6 Uzņēmuma ienākuma nodoklis par pārskata gadu
Uzņ.ien. nodoklis = (Peļņa – pārējie nodokļi) * 19% = (21 844,45 – 1 853,68) * 0,19 =
= 3798,25 Ls
8.7 Pamatlīdzekļi
24. tab. Pamatlīdzekļi
Pamatlīdzekļa nosaukums |
Marka |
Skaits |
Vērtība (Ls) |
PVN (Ls) |
Pamat-vērtība (Ls) |
Nolieto-jums % |
Nolieto-jums gadā (Ls) |
Zeme |
29 750 |
||||||
Ēka Tērbatas ielā 32, Rīgā |
1 |
115 000 |
20700 |
94300 |
1 |
943 |
|
Automašīna |
Citroen Berlingo |
1 |
3690 |
664,2 |
3025,8 |
12,5 |
378,225 |
Dators |
IBM |
2 |
486 |
87,48 |
398,52 |
20 |
79,704 |
Aparatūra kosmētiskajam kabinetam |
BLC |
1 |
1376 |
247,68 |
1128,32 |
20 |
225,664 |
Veļas mazgājamā mašīna |
Philips |
1 |
265 |
47,7 |
217,3 |
20 |
43,46 |
Muzikālais centrs |
Pioneer |
1 |
279 |
50,22 |
228,78 |
20 |
45,756 |
Kases aparāts |
Canon |
1 |
123 |
22,14 |
100,86 |
20 |
20,172 |
Matu žāvētājs |
KLIMAZON |
1 |
156 |
28,08 |
127,92 |
25 |
31,98 |
Mazgājamais krēsls ar izlietni |
WET |
1 |
299 |
53,82 |
245,18 |
17 |
41,48 |
Mobilais tefefons |
Nokia |
2 |
250 |
45 |
205 |
25 |
51,25 |
Stūra dīvāns |
KATE |
1 |
165 |
29,7 |
135,3 |
20 |
27,06 |
Tirdzniecības iekārta |
KATE |
1 |
537 |
96,66 |
440,34 |
20 |
88.07 |
Kopā |
152375 |
22072,68 |
130303,32 |
1948,76 |
8.8 Apgrozāmie līdzekļi
25. tab. Apgrozāmie līdzekļi (Ls)
Apgrozāmā līdzekļa nosaukums |
Vērtība (Ls) |
Nauda norēķinu kontā bankā un kasē |
4291 |
Krājumi |
2643 |
Kopā |
6934 |
8.9 Citi finansu aprēķini
8.9.1 Mazvērtīgie līdzekļi
26. tab. Mazvērtīgie līdzekļi
Mazvērtīgā līdzekļa nosaukums |
Vērtība (Ls) |
Pamatvērtība (Ls) |
PVN (Ls) |
Atpūtas krēsli |
145 |
118,9 |
26,1 |
Žurnālu galdiņš |
69 |
56,58 |
12,42 |
Citas mēbeles |
487 |
399,34 |
87,66 |
Dvieļi |
115 |
94,3 |
20,7 |
Pirmās medicīniskās palīdzības komplekts |
21 |
17,22 |
3,78 |
Kancelejas piederumi |
243 |
199,26 |
43,74 |
Fēni |
125 |
102,5 |
22,5 |
Skapīši ar riteņiem |
140 |
114,8 |
25,2 |
Kopā |
1345 |
1102,9 |
242,1 |
8.9.2. Algu aprēķini
Skat. pielikumu
8.10. Sākuma bilance (2005. gads)
27. tab. Sākuma bilance
Aktīva |
Pārskata perioda sākumā |
Pasīvs |
Pārskata perioda sākumā |
Pamatlīdzekļi |
Pašu kapitāls |
133850,48 |
|
1. Zemes gabali, ēkas, būves un ilggadīgie stādījumi |
124050 |
1. Daļu kapitāls (pamatkapitāls) |
5000 |
2. Pārējie pamatlīdzekļi un inventārs |
6253,32 |
Kreditori |
|
Kopā |
130303,32 |
1. Aizņēmumi no kredītiestādēm |
3386,84 |
Krājumi |
Kopā |
3386,84 |
|
1. Gatavie ražojumi un preces pārdošanai |
2643 |
||
Kopā |
2643 |
||
Naudas līdzekļi |
9291 |
||
Kopā |
4291 |
||
BILANCE |
142237,32 |
BILANCE |
142237,32 |