tatjana koke

TATJANA KOĶE
Dzimusi:
1955.gada 9.maijā, Rīgā

Izglītība:
1962.g. – 1973.g. – Rīgas 50.vidusskola
1973.g. – 1978.g. – Latvijas Valsts universitāte (LVU), Svešvalodu fakultāte, angļu valodas un literatūras specialitāte
1983.g. – 1986.g. – LVU, Pedagoģijas un psiholoģijas katedra, pedagoģijas aspirantūra 1991.g. – Stokholmas universitātes Starptautiskais izglītības institūts
1994.g. – 1996.g. – Latvijas Universitāte (LU), Pedagoģijas un psiholoģijas katedra, pedagoģijas doktorantūra
1995.g. – Londonas universitātes Izglītības institūts
Specialitāte, kvalifikācija:
Filoloģe, angļu valodas pasniedzēja

Darba pieredze:
Kopš 2007.g. 20.decembra – LR izglītības un zinātnes ministre
1983.g. – līdz šim laikam – Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas un psiholoģijas katedras, vēlāk – institūta, fakultātes aspirante, vecākā pasniedzēja, docente, asociētā profesore, direktore, profesore
1996.g. – 1997.g. – starptautiskās zinātnieku grupas locekle Ljēžas universitātes Eksperimentālās pedagoģijas institūtā
1999.g.maijs –1999.g.jūlijs – LR augstākās izglītības un zinātnes valsts ministre
1999.g.jūlijs – 1999.novembris – LR izglītības un zinātnes ministra padomniece augstākajā izglītībā un zinātnē
2002.g.augusts – 2003g.janvāris – Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariāts, vadītāja vietniece
2004.g.septembris – 2006.maijs – UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas Konsultatīvās padomes „Izglītība visiem” izpilddirektore
2006.g.aprīlis – 2007.g.decembris LR Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), parlamentārā sekretāre
Pedagoģiskā darbība:
Studiju kursi pedagoģijas maģistra, doktora studiju programmās, tiesību zinību maģistra studiju programmā
• „Pedagoģija” – 32st.
• „Personības teoriju pedagoģiskais aspekts” – 32st.
• „Pieaugušo izglītības sociāli pedagoģiskie pamati” – 32st.
• „Studiju kvalitātes novērtēšana: teorija un prakse” – 32st.
• „Studiju un audzināšanas pedagoģija” – 32st.
Sabiedriskā darbība un profesionālās aktivitātes:
1998.g.janvāris – 1999.g.jūnijs – „Sorosa fonds Latvija”, Izglītības komisijas priekšsēdētāja
2000.g. – līdz šim laikam – UNESCO Latvijas Nacionālās komitejas Izglītības komisijas locekle
2000.g.aprīlis – līdz šim laikam – Vidzemes Augstskolas Padomnieku Konventa locekle
1999.g.oktobris – 2000.g.oktobris – Valsts attīstības stratēģijas plānošanas grupas locekle
2001.g. – līdz šim laikam – Augstākās izglītības kvalitātes novērtēšanas centrs, eksperte
2002.g. – līdz šim laikam – LU Pedagoģijas doktora studiju programmas direktore
2002.g. – 2006.g. – promocijas padomes pedagoģijā priekšsēdētāja
2003.g. – LZA Humanitāro un sociālo zinātņu žurnāla redkolēģijas locekle
2004.g. – līdz šim laikam – LR Saeimas Nākotnes apakškomitejas konsultante
2004.g.novembris – vieslekcijas SOCRATES programmā Vytautas Magnus Kaunas University, Lietuva
2005.g.oktobris – UNESCO Starptautiskā izglītības biroja padomes locekle
2005.g.novembris – Dānijas Pedagoģijas universitāte, vieslekcijas SOCRATES programmā
2006.g.janvāris – 2008.g.janvāris – UNESCO Starptautiskā izglītības biroja padomes vice prezidente, Ženēva
2006.g. – līdz šim laikam – promocijas padomes pedagoģijā locekle
Akadēmiskie nosaukumi, zinātniskie grādi:
1986.g. – pedagoģijas zinātņu kandidāte
1993.g. – pedagoģijas zinātņu doktore,LR doktora grāds pedagoģijas nozarē nostrificēts 1993.gadā ar LU habilitācijas un promocijas padomes lēmumu Nr.58, pamats: PSRS AAK 1986.gadā piešķirtais pedagoģijas zinātņu kandidāta grāds
1997.g. – pedagoģijas un psiholoģijas institūta docente, LU-DOC Nr.0319
1999.g. – pedagoģijas zinātņu habilitētā doktore, C-Dh Nr.000217
2000.g. – Latvijas Zinātņu akadēmijas korespondētājlocekle, Nr.K-222
2002.g. – LU profesore, LU–PR Nr.0181
Pētnieciskās darbības virzieni:
Pieaugušo un mūžizglītība
Izglītības sistēmas demokratizācija
Kvalitātes vadība un vērtēšana
Piedalīšanās pētniecisko darbu veikšanā:
2005.g. – UNESCO projekts „Izglītības visiem mērķu īstenošana Baltijas jūras reģiona valstīs”
2005.g. – LR IZM projekta Nacionālā programma „Mūžizglītības stratēģijas izstrāde un ieviešana” izstrāde, darba grupas locekle
2004.g. – 2006.g. – Latvijas Zinātnes padomes (LZP) projekts „Vidusskolas skolotāju profesionālās kompetences veidošanās Universitātes studiju programmās”, vadītāja
2004.g.februāris – 2004.g.decembris – Pasaules bankas projekts „Augstākā izglītība un inovācijas Latvijā”
2003.g.februāris – 2003.g.novembris – IZM lietišķais pētījums „Skolotāja profesijas standarts”, darba grupas vadītāja
2003.g.februāris – 2003.g.decebris – Līdzdalība IZM un Pasaules Bankas projektā „Augstākā izglītība: mainīgie apstākļi, problēmas, uzdevumi un politikas risinājumi”
2001.g. – 2003.g. – LZP projekts „Nepārtrauktās izglītības sociāli pedagoģiskie pamati globalizācijas kontekstā”, vadītāja
2000.g. – 2003.g. – Starptautiskais projekts ar Ziemeļvalstīm „New Module- based Teacher Training Education for Baltic Adult Educators”, kritēriju grupas vadītāja
Paralēli veiktajiem pētījumiem, patlaban tiek vadīta 7 doktora disertāciju un vairāku desmitu maģistru darbu izstrāde. 1998.g.-2007.g. 9, t.sk. – 3 ārvalstu doktoranti ieguvuši LR doktora grādu pedagoģijas nozarē
Jaunās izglītības un zinātnes ministres Tatjanas Koķes prioritātes ministra amatā ir valsts attīstības mērķiem atbilstošas visu pakāpju izglītības sistēmas pilnveide, lai izglītība kļūtu par instrumentu, kas pilnībā nodrošina Latvijas Nacionālās attīstības plānā minēto mērķu sasniegšanu. Proti, sekmēt līdzsvarotu un ilgtspējīgu valsts attīstību, nodrošināt ikviena iedzīvotāja labklājību un veicināt Latvijas konkurētspēju.
T.Koķe: „Būtiski nodrošināt sasaisti un sadarbību starp visām izglītības pakāpēm, veicinot sistēmas pēctecību”. Viņa piebilst, ka sākotnēji stratēģiski svarīga ir ar izglītības sistēmu saistīto uzskaites mehānismu pilnveide un ar izglītību saistītais finansējums, kā arī tāda vispārējās vidējās izglītības satura nodrošināšana, kas ļautu skolēniem ne tikai iegūt zināšanas, bet arī prast tās izmantot.
Ministre piebilst, ka vienlaikus būtiski turpināt attīstīt visas Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošās jomas (izglītība, zinātne, valsts valoda un sports); nodrošināt sekmīgu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļu apguvi; kā arī turpināt Latvijas dalību starptautiskajos izglītības un zinātnes procesos.
Izglītības un zinātnes ministre: Latvijas neatkarības ceļš un izglītības ceļš ir cieši savijušies kopā
„Veltīsim spēkus tam, lai vēsturiski savijušies tautas attīstības ceļi – izglītības ceļš un valstiskās neatkarības ceļš vienmēr kopā vestu Latviju straujas izaugsmes virzienā. Gan vēstures liecības, gan ikdienas darbs apstiprina – šie divi ceļi cieši savijas kopā pateicoties ikdienas rūpīgam skolotāja darbam” – uzsvēra izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe, vakar, 17.novembrī atklājot visas Latvijas skolēnu svētku koncertu „Tu esi Latvija” un sveicot tā dalībniekus valsts jubilejā. Šis Latvijas Nacionālajā operā notikušais koncerts noslēdza Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts jaunatnes iniciatīvu centra divu gadu garumā organizēto skolēnu patriotiskās un pilsoniskās audzināšanas pasākumu ciklu „Tu esi Latvija”.
Ministre uzsvēra, ka mēs ikkatrs un visi kopā esam Latvija, un pats būtiskākais, ko arī apliecināja šis koncerts – ka jaunā paaudze līdzdarbojas paši savas valsts svētku sagatavošanā un piedalās to svinēšanā. Izkopti bērnu un jauniešu talanti – dziedāt, dejot, sportot, domāt un mācīties – ir un būs drošs pamats Latvijas valstiskuma stiprināšanai. Noslēgumā T.Koķe aicināja ikvienu netaupīt savu prāta gudrību, sirds siltumu un dvēseles atsaucību valsts izaugsmei.
Pasākumu cikla „Tu esi Latvija” ietvaros bērni un jaunieši iesaistījās Latvijas 90.gadskārtas sagaidīšanā un svētku svinēšanā, piedaloties daudzveidīgās aktivitātēs ar moto „Skani, Latvija!”, „Zaļo, Latvija!”, „Izzini Latviju!”. Koncertā LNO piedalījās skolēni no visas Latvijas – dažādu konkursu laureāti, labākie individuālie izpildītāji un kolektīvi – skatuves runas konkursa laureāti, jaunie pianisti, vijolnieki, ģitāristi un vokālisti, labākie skolu zēnu, meiteņu un jauktie kori, kā arī tautas deju, mūsdienu deju un baleta studijas kolektīvi, vokālie ansambļi un koklētāju apvienotais ansamblis. Pirmo reizi operā uzstājās bērnu simfoniskais orķestris kopā ar maestro Raimondu Paulu.

Referāts

Izglītības un zinātnes
ministre
Tatjana Koķe

Lielplatones pamatskolas
8.klases skolnieces
Leldes Šulcas
Referāts
Vitoldam Kučinam

Pielikums

Saturs

Tatjanas personas dati………………………….1
Sabiedriskā darbība un profesionālās aktivitātes:………………………………………..2
Piedalīšanās pētniecisko darbu veikšanā…3
Izglītības un zinātnes ministre: Latvijas neatkarības ceļš un izglītības ceļš ir cieši savijušies kopā…………………………………..4