Lai mūsdienās varētu nopelnīt ir jārīkojas ļoti gudri, jāizmanto dažādas iespējas ka tikt pie naudas. Veikalu īpašnieki, lai piesaistītu lielāku pircēju daudzumu izmanto atlaides. Dažreiz pat liekas, ka viņi cieš zaudējumus un ka viņiem tas nav izdevīgi. Bet tā nemaz nav, jo neviens nestrādās ar zaudējumiem. Kā īsti darbojas atlaižu sistēma? Kādos laika posmos tiek izmantotas šīs atlaides?
Atlaižu sistēma ietekmē cilvēku psiholoģiski, it īpaši ja parādās atlaides, kādai tajā brīdī populārai un vajadzīgai precei. Pārdevējs jau paredz, ka vēlāk precei tik uzlikta atlaide un tāpēc sākotnējā cena ir daudz lielākā nekā pārdevējs maksā to iepērkot. Vēlāk, kad redz, ka preci par šādu summu nepērk, viņš uzliek atlaidi, kas cilvēkiem liek sarosīties, jo prece tiek piedāvāta gandrīz par pus velti. Pārdevējs vienmēr domā vairākus soļus uz priekšu, kā labāk preci pārdot un par sev izdevīgāku cenu. Lai atlaides parādītu tiek izmantota reklāma, kas arī nenodara pārdevējam nekāda veida zaudējumus, pierādot tikai to, ka preces patiesā vērtība nemaz nav tāda, kādu mēs esam iedomājušies.
Atlaides īpaši iespaido cilvēkus uz sev vajadzīgām precēm. Piemēram, Ziemassvētkos tiek uzlika atlaide daudzām šajā laikā noderīgām lietām – pārtikas izstrādājumiem, eglīšu rotājumiem, dāvanām utt. Tas savukārt piesaista cilvēkus, jo viņi vēlas iegūt vairāk preču par zemāku cenu. Tiek veikta preces cenas salīdzināšana ar iepriekšējo cenu, cena ir daudz zemāka, kāda tā bija sākuma, bet neskatoties uz to pārdevējs tāpat nopelna.
Atlaides tiek izmantotas pircēju piesaistīšanai, tā ir sava veida preces reklāma. Dažreiz pat tiek pirktas ne tik ļoti vajadzīgas preces, tikai tāpēc, ka tai ir atlaide. Ar atlaižu palīdzību ieguvēji tāpat ir pārdevēji, zaudējumi viņiem netiek radīti.