Zelta Zivtiņas produkta reklāmas raksturojums

Untitled

Zelta Zivtiņas produkta reklāmas raksturojums

Autore:

2011.gada __.______________

Rīga 2011

Zelta Zivtiņas reklāma

Lai sasniegtu mērķa auditoriju, katra reklāma ir jāveido ar konkrētu funkciju un mērķi. Zelta Zivtiņa 2005. gadā aizsaka reklāmas kampaņu, kura piedāvā pavisam ko netradicionālu un jaunu – seriālu par jauniešiem, kuri runājot pa mobilo telefonu vai satiekoties risina savas problēmas, noskaidro savstarpējās attiecības, apspriež notikumus un pārdzīvojumus. Pilnīgi dabīgi radās arī nosaukums: “Būs par ko parunāt!”. Reklāmseriālam “Būs par ko parunāt” netika aicināti jau pieredzējuši aktieri, bet gan, interneta portālā draugiem.lv ievietots sludinājums, kurā tika izsludināts konkurss atraktīviem un interesantiem jauniešiem.

Šī reklāma ir neuzbāzīga, kā arī ļoti tuva un saprotama mūsdienu jaunietim, tādā veidā tiek panākts vēlamais efekts – piesaistīta uzmanība. Galvenokārt, tiek izmantota dzeltenā krāsa apvienojumā ar melno krāsu, jo veiksmīgu krāsu un balto laukumu salikums noteikti atstās iespaidu uz patērētāju. Kā jau zināms šis salikums psiholoģiski cilvēkiem asociējas ar graudiem, citroniem un sauli- kaut ko ļoti patīkamu. Ne velti Zelta Zivtiņa (turpmak arī ZZ) tiek popularizēta kā draudzīga un dzīvespriecīga sarunu karte. Tātad varam secināt, ka reklāma kaut kādā mērā vēršas pie sktītājju emocijām.

Šīs reklamas pievērš uzmanību augstajai sakaru kvalitātei, dažādām bonusu programmām, elastīgajiem lietošanas termiņiem un mega lielajam lietotāju skaitam (1 miljons), lai gan netiek pieminēts ļoti būtisks aspekts- problēmas ar pārklājumu visā Latvijas teritorijā un augstajiem tarifiem sazvanoties ar citu operatoru lietotājiem. Iespējams, ka pirmais ark o viņi piesaista ir tas, ka sākuma komplekts ir lēts. Pozitīvi ir tas, ka reklāma vēršas ne tikai pie jaunajiem klientiem, bet arī piedomā par esošajiem klientiem piedāvajot iem izdevīgus bonusus, atjaunošanas kartes, kuru sarunu vērtība ir lielāka nekā cena, un protams arī nulles tarifs.

Mērķauditorija

Lielākoties ZZ mērķauditorija ir jaunieši, kuriem nav stabilu ienākumu, jo ZZ karti var iegādāties, nemaksājot ikmēneša abonēšanas maksu ka arī pats izvelēties par kādu summu papildināt. Tomēr reklāma noteikti uzrunā netikai jauniešus, bet arī cilvēkus, kas sirdī jūtas jauni un sabiedriski. Šī reklāma vēršas pie cilvēka kā pie individualitātes, kas vēlas saglabāt savu neatkarību un unikalitāti, kā arī apgalvo, ka esi foršs cilvēks, ja lieto ZZ, un tev noteikti ir savi mērķi. Ar savu vienkāršību un jautrību ZZ aktieri rada iespaidu, ka varētu būt draugi jebkuram ZZ lietotājam, kā arī šie jaunieši kļuvuši par Latvijas mēroga slavenībām. Viņi ir radījuši tēlu vai pat elku, kuram ikviens Latvijas jaunietis vēlētos līdzināties- tev jābūt jautram, atvērtam un tev patīk daudz runāt pa telefonu, nemaksājot augstus tarifus. Izklaidējošā ZZ “drauguseriāla” izveidošanas mērķis ir stiprināt lojalitāti šai priekšapmaksas karšu markai.

Katra ZZ sērija kaut ko reklamē, darot to neuzkrītoši. Katra epizode ir kāds neliels stāsts par to jauniešu ikdienu, kuri piedalās seriālā. Piemēram, 121. epizode rāda kā meitenes stundām ilgi iepērkas lielveikalā. Sākumā nesapratu ko viņi ar to grib „pateikt”, bet reklāmas beigās tiek reklamēts, ka ar ZZ var runāt ar pus Latviju pa brīvu. Tātad stundām ilgā iepirkšanās simbolizē to, ka var runāt ZZ tīklā stundām ilgi, to pat nepamanot un par to nemaksājot ne santīma!

Kampaņas radošais tēls

Sākumā seriāla telpa bija tikai viena – jauniešu kopējais dzīvoklis, kurš piesaista jau ar to, ka ir krāsains un moderns. Tagad jau tiek izmantotas arī plašākas telpas, kā piemēram, garāža, veikals un opera. Seriālā tike izmantoti dažādi komunikācijas līdzekļi, visbiežāk mobilie telefoni, un tas jau ir loģiski, jo reklamēta tiek karte, lai pa mobilo telefonu varētu runāt! Seriāls izdzīvo laiku līdz ar mums visiem, svinot Ziemassvētkus ar mums, ejot uz skolu 1. septembrī un reklamējot arī Dziesmas svētkus. Manuprāt, šī reklāmas kampaņa ir ļoti radoša, jo spēj reklamēt preci, darot to interesantā veidā. Šo reklāmu cilvēki skatās, viņi nepārslēdz TV kanālu, viņi ar interesi vēro jauniešu savstarpējās attiecības, jokus, randiņus un daudz ko citu.. Vienīgais mīnus varētu būt šai reklāmai, tas pats, kas ir plus, t.i., reklāma ir interesanta un aizraujoša, to vairāk uztver kā izklaidi nevis kā reklāmu, kas reklamē preci. Piemēram, es, atceros reklāmas epizodes, bet neatceros ko katra epizode centās pateikt – izreklamēt un bieži vien, seriāla epizodi ir grūti savienot ar reklāmas vēstījumu, t.i., nevar saprast ko īsti šoreiz seriāls reklamē. Kā piemēram, 123. epizodē, kur Aleksis pamostas operas izrādes laikā no miega. Īsti neizprotu, kāds tam sakars ar to, ka internets ZZ tīklā maksā tikai 0,09 santīmi minūtē. Tā ir ar vairākām šī seriāla sērijām.

Manuprāt, šī reklāmas kampaņa ir izdevusies ļoti veiksmīga, neskatoties uz dažiem mīnusiem. Katrā ziņā, tā ir daudz veiksmīgāka par parastajām reklāmām, kuras ir uzbāzīgas un neinteresantas, citreiz pat absurdas tiktāl, ka dēļ reklāmas tiek pārslēgts kanāls. Šī seriāla veidotāji ir atraduši lielisku piejamu tam kā reklamēt preci un pakalpojumu, plus vēl cilvēki par tērē naudu, lai viņiem mājās būtu DVD disks ar šī seriāla epizodēm.

Citi reklamēšanās pasākumi

Lai gan ZZ līdz šim ir jau 184 reklāmu epizodes, lai veicinātu savu popolaritāti, pie savas merķauditorijas tiecas netikai caur TV ekrāniem. Gribu pieminēt, ka šīs pašas epizodes reklame arī caur radio, tikai uzlabojot speju uztvert galveno lomu tikai cair dzirdēto. ZZ ir sapratuši, ka ne tikai laba un acij patīkam reklām pievilinās klientu, bet ir svarīgi veidot arī uzņēmuma veidolu, kas ne tikai palidzes klientu “pārvilināšanai” no citu priekšapmaksas karšu piedāvājošajiem uzņēmumiem, bet arī gūs lojalitāti savos esošajos klientos.

Tā kā ZZ mērķauditorija ir jaunieši daudz reklāmas aktivitāšu tiek attiecinātas uz studentiem (kā mēs zinam student ir aktīvi, atvērti un vienmēr piedzīvojumu alkās), piemēram: ZZ Stipendijas- Projekts ZZ Stipendijas ik gadu visā Latvijā meklē talantīgākos, radošākos, sociāli aktīvākos jauniešus, lai izceltu tos un palīdzētu ar finansiālu atbalstu. Jaunietim šāds atbalsts ļauj noticēt sev, dod plašākas iespējas turpināt trenēties, mācīties vai praktizēties. Šogad ZZ Stipendijas tika piešķirtas foto, video, sporta, mūzikas un dizaina-mākslas nominācijās.

Lai veidotu pozitīvu uzņēmuma tēlu ir veiktas divas akcijas, ka devušas labumu netikai uzņemumam, bet arī visai sabiedrībai kopumā. Kā pirmo minēšu ZZ tuneli.

0x01 graphic

2008. gada 16. oktobrī, pēc remonta un ievērojamām vizuālajām pārvērtībām
Rīgā tika atklāts Zelta Zivtiņas tunelis, iepriekš pazīstams kā 13.
janvāra ielas tunelis. Atkal kopīga postitīva rezultāta veidosana tika iesaistīti studenti- makslinieki. Tunelis ir gaišs, stilīgs un dzeltens- tads ar ko mums visiem asocējas ZZ. Jāpiemin, ka neviens no konkurentiem nav īstenojis šādu reklāmas pasākumu.

Kā otru sabiedrībai doto labumu varu minēt ZZ tramvaju.

0x01 graphic
0x01 graphic

ZZ tramvajs ir atjaunots vecais tramvajs, tikai tas ir veidots pēc seriāla varoņu dzīvokļa līdzības. Tajā ir gan virtuve un dušas telpa, gan ērta atpūtas zona ar galdiņiem, klubkrēsliem, lampām, istabas augiem un galvenais – ekrānu, kurā var redzēt ZZ seriāla jaunākās sērijas. Tas ir kā mobils dzīvoklis uz sliedēm. Atšķirībā no iepriekšējā tramvaja-dzīvokļa, šinī interjers ir ne tikai uzlabots, bet arī papildināts ar interesantiem faktiem, ko brauciena laikā izlasīt- šeit vairs nav runa par stila izjūtu, bet par darbu sabiedrības labā.

Pati ZZ majaslapa arī uzskatāma par rekāmu, jo mājas lapu patstāvīgi apmeklē ZZ lietotāji.

0x01 graphic

Nobeigums

Kampaņas mērķis:Savdabīgā un netradicionālā veidā, „neuzbāžoties” izreklamēt preci un pakalpojumu, pastāstīt par zīmola priekšrocībām un piedāvājumiem.

Izcelt produktu no pārējo līdzīgo produktu vidus, individualizēt „Zelta zivtiņu” starp pārējām Latvijā piedāvātajām priekšapmaksas mobilo sakaru sarunu kartēm.

Kampaņas mērķauditorija: Lielākoties jaunieši, kas tiecas pēc visa jaunā, ir draudzīgi un dzīvespriecīgi savā starpā un, kuriem nav svešas ikdienas problēmas. Tāpat arī jebkurš, kam patīk vērot sevi un citus „no malas” un, kas prot par to pasmieties!

Galvenie vēstījumi: Būt atvērtiem un izmantojot Zelta zivtiņas un draugu palīdzību, rast risinājumu jebkurās situācijās!

Galvenaissauklis: Būs par ko parunāt!

Mediju kanāli: televīzija; radio; internets- mājas lapa www.zeltazivtina.lv, internet baneti; vides reklama; kinoteātris;

[tiešsaiste] http://www.zeltazivtina.lv/lv/series/play/35

[tiessaiste] http://www.zeltazivtina.lv/lv/series/play/39

baba