apavu un apģērbu veikals “Sapnis”

BIZNESA PLĀNS

SABIEDRĪBA AR IEROBEŽOTU ATBILDĪBU

“Sapnis”

Aiva Āboliņa-Ābola

Saturs

Kopsavilkums
Uzņēmuma apraksts
Preču raksturojums
Tirgus analīze
Mārketinga stratēģija
Uzņēmuma funkcionēšana
Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas
Finansu informācija

Kopsavilkums

Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Sapnis” dibināta 2007. gada 1.janvārī Ērgļos. SIA “Sapnis” pamatdarbības veids ir apģērbu un apavu tirdzniecība.
Uzņēmuma mērķis ir piedāvāt pircējiem tādu apģērbu un apavu sortimentu, kas apmierinātu viņu vēlmes un prasības, no šīs darbības gūstot peļņu.
SIA “Sapnis” nepieciešamie naudas līdzekļi ir 4 500 Ls. Šī summa tiks nodrošināta no personīgajiem līdzekļiem – 2 500 Ls, bezprocentu aizņēmumu no vecākiem 1 000 Ls uz 5 gadiem, kā arī ņemot bankā kredītu 1 000 Ls. Līdzekļi pamatā tiks izlietoti veikala telpu iekārtošanai un preču iegādei.
Ērgļos pieprasījums pēc kvalitatīviem apģērbiem un apaviem ir salīdzinoši liels. Iedzīvotājus nepamierina tirgū pārdoto apģērbu un apavu zemā kvalitāte un milzīgā vienveidība, tas ir, masu produkcija, kā arī mazais sortiments. Iedzīvotāji vēlas iegādāties kvalitatīvu preci par pieņemamu, vidēju cenu, un šīs prasības centīsies apmierināts jaunais apģērbu un apavu veikals “Sapnis”, kurš piedāvās preces atbilstoši šīm prasībām – dažādām vecumu grupām (bērniem, jauniešiem un pieaugušiem cilvēkiem – gan vīriešiem, gan sievietēm) kvalitatīvi un daudzveidīgi, salīdzinoši mazākās tirāžās ražoti apģērbi un apavi par vidusmēra cenu. Veikalā varēs iegādāties arī tādas preces, kā somas, zeķes, zeķubikses, veļu, lietussargus, lakatus, naudas makus, apavu smēres u.c.
Konkurence šajā jomā nav liela. Pilsētā darbojas apģērbu un apavu veikals, “Ceļotājs”, pēc kura piedāvātajiem preču cenas ir salīdzinoši augstas, apaviem pieprasījums ir zems, jo to sortiments pircējiem nav apmierinošs, veikals “Mālkrogs”, kura piedāvāto apģērbu un apavu kvalitāte un aktualitāte ir zema, kā arī pašvaldības tirgus, kurš piedāvā jau minēto masu produkciju.
SIA “Sapnis” piesaistīs klientus galvenokārt ar preču daudzveidību, labo kvalitāti, aktualitāti (moderni apģērbi un apavi) un pieņemamām cenām (atbilstoši vidusslāņa iedzīvotāju pirktspējai). Kā priekšrocību vēl var minēt uzņēmuma izdevīgo atrašanās vietu – pašā pilsētas centrā netālu no autoostas un dzelzceļa stacijas.

SIA “Sapnis” daļu peļņas atvēlēs reklāmai (3 – 5 %). Veikals tiks reklamēts gan vietējos laikrakstos, gan radio, kā arī citos veidos – interesanti noformējot veikala skatlogu, piedaloties un atbalstot pilsētā rīkotos pasākumus, rīkojot apģērbu skates utt.
Potenciālie pircēji pamatā būs Ērgļu iedzīvotāji, kas nosacīti tiks dalīti 3 grupās, galvenokārt ņemot vērā vecumu – bērni, jaunieši un pieaugušie. Ērgļi ir ekonomiski attīstīts pagasts, tajā iedzīvotāju skaits pārsniedz 3 tūkstošus, darbojas vairākas izglītības iestādes utt., līdz ar to bezdarba līmenis ir zems, vidējās algas kopumā pārsniedz valstī noteikto minimālo algu 120Ls un iedzīvotāju pirktspēja ir salīdzinoši augsta. Plānots piesaistīt klientus arī no citiem rajoniem un pilsētām, piemēram, no Jēkabpils, Cēsīm, Pļaviņām u.c. Svarīgs faktors ir tas, ka apģērbi un apavi ir pirmās nepieciešamības preces, pēc kurām pieprasījums būs vienmēr.
SIA “Sapnis” saimnieciskās darbības rezultāts ir peļņa. Pirmajā uzņēmuma darbības gadā vidēji plānots nopelnīt 6 000 Ls. Mēnesī tas veido 500 Ls lielu peļņu. Uzņēmumam augot, attīstoties un paplašinoties peļņu plānots palielināt. Otrajā uzņēmuma darbības gadā plānotā peļņa ir 8 000 Ls, kuru plānots iegūt galvenokārt paplašinot tirgu un piesaistot lielāku pircēju loku. Turpmākajos gados tiek plānots vēl lielāks peļņas pieaugums, jo uzņēmuma veiksmīgas darbības rezultātā tiks atvērta viena vai vairākas uzņēmuma filiāles – tāda paša tipa veikali blakus rajonos.

Uzņēmuma apraksts

Uzņēmuma juridiskais statuss
Uzņēmums “Sapnis” ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību. Šāda veida sabiedrība tika dibināta, jo SIA formā ir viskonkrētāk nodalīts uzņēmuma īpašums un īpašnieka kapitāls. Katrs dibinātājs atbild ar to daļu, kuru ir ieguldījis uzņēmumā. Attiecīgi ieguldījumam tiek sadalītas īpašumdaļas. Tā kā dibinātāji ir vairāki (divi), šāda uzņēmējdarbības forma šķita vispiemērotākā. Nozīmīgs ir arī fakts, ka SIA atbildība ir ierobežota.
SIA “Sapnis” reģistrēta 2007. gada 1.janvārī . Reģistrācijas Nr.1706335XX.
SIA “Sapnis” juridiskā adrese:
Rīgas iela 15, Ērgļi, LV – 4840
Tālr. 67792XX
SIA “Sapnis” norēķinu konts atrodas Hansabankas Madonas filiālē, konta Nr.0030-4802XX-0XX
SIA “Sapnis” kapitāls un īpašumdaļas:
SIA “Sapnis” pamatkapitāls 2007. gada 1.janvārī ir 2 500 Ls (divi tūkstoši pieci simti latu), kas dalās 250 daļās, katras daļas vērtība ir 100 Ls (simts latu). Daļu īpašnieki ir divas fiziskas personas.
1. Aiva Āboliņa-Ābola – per.kods 1706xx – 117xx, pases Nr. LF 05496xx, izdota 13.02.19xx. Madonas pasu daļā. Pieder 200 daļas (80%) – 2 000 Ls.
2. Nauris Āboliņš- Ābols – pers.kods 2408xx – 117xx, pases Nr. LF 06496xx, izdota 01.03.19xx. Madonas pasu daļā. Pieder 50 daļas (20%) – 500 Ls.
Tiek ņemts aizņēmums no bankas 1 000 Ls apmērā un bezprocentu aizņēmums no vecākiem 1 000 Ls.
Kopā 4 500 Ls nepieciešamie līdzekļi (dibinātāju ieguldījumi un aizņēmumi).
Aiva Āboliņa -Ābola iegulda sabiedrībā šādas vērtības:
o 2 000 Ls skaidrā naudā
Nauris Āboliņš- Ābols iegulda sabiedrībā šādas vērtības:
o 500Ls skaidrā naudā

Preču raksturojums

1. Uzņēmuma piedāvāto preču raksturojums
SIA “Sapnis” piedāvātās pamata preces būs apģērbi un apavi dažāda vecuma grupu iedzīvotājiem. Tās tiks orientētas uz šādām iedzīvotāju grupām – bērniem ( no 1 – 10 gadu vecumam), pusaudžiem un jauniešiem (10 – 20 gadi) un pieaugušajiem (virs 20 gadiem). Pusaudžiem un jauniešiem piedāvātie apģērbi un apavi tiks īpaši izmeklēti – interesanti, netradicionāli un moderni, tādi, kas spētu piesaistīt šīs grupas pārstāvju uzmanību. Savukārt, apģērbi un apavi pieaugušajiem pārsvarā pārstāvēs klasisko stilu, pēc kura pilsētā ir vislielākais pieprasījums. Būs arī atsevišķi apģērbi un apavi sportiskā stila cienītājiem. Bērnu preču izvēlē pamatnosacījums – ērtums, kvalitāte un dabisks materiāls, pēc iespējas mazāk sintētisku audumu.
Papildus apģērbiem un apaviem tiks piedāvātas šādas preces – somas (mugursomas, rokas somiņas, iepirkumu somas), zeķes un zeķubikses, veļa, lietussargi, naudas maki, lakati un lakatiņi, apavu smēres u.c.
Preču izvēles pamatnosacījumi – augsta kvalitāte, plašs sortiments un vidējas cenas.

2. Preču sortiments
Sieviešu apģērbi
o Bikses (garas un pusgaras, lietišķa un sportiska stila, džinsi, taisniem un paplatinātiem galiem u.c.)
o Žaketes (garās un īsās)
o Svārki (īsi, pusgari, gari)
o Kostīmi (bikses + žakete un svārki + žakete)
o Blūzes (lietišķā un brīvā stila)
o Kleitas (vakarkleitas, kokteiļkleitiņas, brīvā stila kleitas – ikdienai)
o Krekliņi, maiciņas (visdažādākā veida)
o Džemperi, jakas (īsi un gari, dažāda biezuma)
o Virsjakas (atbilstoši sezonai – plānākas un biezākas)
o Mēteļi (pusmēteļi un garie mēteļi)
o Naktstērpi (pidžammas, naktskrekli, halāti)
Vīriešu apģērbi
o Bikses (lietišķā stila – uzvalka auduma, sportiskā stila, džinsi)
o Žaketes
o Uzvalki
o Krekli, džemperi, jakas
o Virsjakas un mētēļi
o Halāti
Bērnu apģērbi
o Visdažādākā sortimenta – krekliņi, bikses, džemperi, jakas, virsjakas, šalles, cimdi, cepures, brunči, kleitiņas u.c.
Citas preces (somas, zeķes, zeķubikses, lietussargi, cepures, lakati u.c.)

3. Vajadzības, kuru apmierināšanai tiek piedāvātas preces
Jebkurā mūsdienu sabiedrībā ir vajadzība pēc apģērba un apaviem. Šodien tās tiek uzskatītas par pirmās nepieciešamības precēm, turklāt strauji augušas ir iedzīvotāju prasības pēc kvalitātes par saprātīgu cenu, bieži pircēji ievēro principu :”Skopais maksā dubultīgi!”, kurš norāda uz to, ka labāk nopirkt mazliet dārgāku, bet kvalitatīvāku preci, nekā lētu un nekvalitatīvu. Lētu un nekvalitatīvu preču iegāde ir nesaprātīga un kopumā izmaksā dārgāk.
Vajadzība, kuru apmierināšanai tiek piedāvātas šīs preces ir vēlme un nepieciešamība ērti, kvalitatīvi un moderni apģērbties par pieņemamu cenu.

4. Faktori, kas ietekmē veikala preču piedāvājumu
o Sezona, klimats un laika apstākļi
o Klientu vēlmes, gaume
o Modes tendences, stils
o Makroekonomiskā vide valstī (piem., augsts bezdarba līmenis un vidējo ienākumu samazināšanās liks uzņēmumam meklēt iespējas piedāvāt preces par zemāku cenu)
o Konkurentu piedāvātās preces
o Piegādātāji (to piedāvāto preču klāsts, izvēles iespējas)

5. Preces dzīves cikls
1. zīm. Preces dzīves cikls

1. Nav pilnībā apzināts tirgus, līdz ar to pieaug pircēju skaits
2. Pārdotais apjoms palielinās
3. Klienti nāk atkārtoti
4. Pieaug peļņa
5. Tirgū ienāk jauni konkurenti

Galvenie uzdevumi:
o Iekarot jaunus tirgus segmentus – paplašināt sortimentu
o Uzlabot reklāmu (informējošā)

Produkcijas raksturojums

Produkcijas nosaukums Kādas pircēja vajadzības apmierina Iesaiņojuma īpašības Dizaina priekšrocības Pārdošanas laiks Kalpošanas ilgums Uzglabāšanas nosacījumi Serviss Piedāvātais apjoms
Bikses
Žaketes
Svārki
Kostīmi
Blūzes
Kleitas
Krekliņi
Džemperi
Virsjakas
Mēteļi
Naktstērpi
Halāti
Šalles
Cimdi
Cepures
Lakati
somas
Zeķes
Zeķubikses
Lietussargi

Tirgus analīze

1. Tirgus vispārējs raksturojums
Veikala apmeklētāji un preču pircēji būs galvenokārt Ērgļu iedzīvotāji – dažādu sociālo slāņu (pamatā vidēji turīgi iedz.) , vecuma grupu un profesiju pārstāvji.
Laika gaitā plānots piesaistīt klientus no Madonas rajona pagastiem, kā arī no blakus esošajiem rajoniem – Cēsīm, Jēkabpils u.c.

2. Klienti
Potenciālie pircēji – Ērgļu iedzīvotāji galvenokārt vecumā no 16 – 60 gadiem.
Piedāvāto preču priekšrocības, kas piesaistīs pircējus – kvalitāte, plašs sortiments, modernas, mūsdienīgas preces, salīdzinoši mazas tirāžas, vidusmēra iedzīvotājam pieņemama cena.
Kopumā visa gada laikā īpašas pieprasījuma maiņas pa sezonām nav plānotas, jo apģērbs un apavi ir vajadzīgi vienmēr – neatkarīgi no sezonas, gadalaika. Lai arī pieprasīto preču daudzums atkarībā no sezonas strauji nemainās, tomēr ir ļoti svarīgi laicīgi reaģēt uz gadalaika maiņu, jo jāmaina piedāvāto preču sortiments – vasarā attiecīgi vasaras apģērbi un apavi, ziemā – ziemas utt. Būtiski ir mainīt sezonai atbilstošās preces laicīgi, tajā brīdī, kas pircēji sāk interesēties par jaunās sezonas precēm un apsvērt to iegādi.
Lēmumu pirkt veikala piedāvāto preci galvenokārt pieņem pats patērētājs – tā persona, kas attiecīgo preci lietos pēc iegādes, bet tas neattiecas uz bērniem un jauniešiem – to patērētāju segmentu, kuriem nav pastāvīgu ienākumu, viņu vietā lēmumu par preču iegādi vairumā gadījumu pieņems vecāki (īpaši bērniem no 1 – 10 gadiem), līdz ar to tas jānovērtē un, piedāvājot preces šai tirgus daļai, jāņem vērā pieaugušo gaume.
Pēc aptaujas datiem un prognozēm tipiskais pirkums un visvairāk pieprasītās preces būs apavi, virsjakas, bikses un lietišķie sieviešu kostīmi.

Starp visām klientu prasībām noteicošā ir prasība pēc kvalitātes par saprātīgu cenu. Šo prasību uzņēmums savā darbībā ņems vērā kā pirmo un svarīgāko.
Klientu lēmumu pieņemšanu noteikti ir iespējams ietekmēt un turklāt lielā mērā, jo apģērbu un apavu iegāde lielai iedzīvotāju daļai ir ne tikai pirmās nepieciešamības vajadzību apmierināšana, bet gan sava veida izprieca un atpūta. Daudziem neizsakāmu prieku sagādā jaunu apģērbu pielaikošana un iegāde, svarīga ir vēlme sagādāt sev prieku. Neapšaubāmi tas vairumā attiecas uz sievietēm. Attiecīgi šo tirgus segmenta daļu ir viegli ietekmēt un rosināt preču iegādei. Jāizmanto laba reklāma, pirmkārt, pārdevēju neuzbāzīga laipnība un padomi. Liela nozīme ir apkalpojošā personāla izvēlei.

3. Tirgus rādītāji
a. Makroekonomiskie
Sociālā un kultūrvide
Sākot ar 90–tajiem gadiem Latvijā ir vērojama iedzīvotāju skaita samazināšanās, kas samazina gan potenciālo pircēju skaitu, gan darbaspēka tirgu. Pēc CSP datiem Latvijā vērojama tendence palielināties pilsētā dzīvojošo cilvēku skaitam (šobrīd apmēram 69% no visiem Latvijas iedzīvotājiem).

Tā kā SIA “Sapnis” preces tiks realizētas pilsētās, tad šī tendence palielinās pieprasījumu.
Liela nozīme ir vecuma struktūrai, jo SIA “Sapnis” piedāvāto preču pircēji ir galvenokārt darbaspējīga vecuma iedzīvotāji, kas veido 60% no visiem Latvijas iedzīvotājiem.

Svarīga ir arī kultūrvide, caur kuru izpaužas iedzīvotāju dzīvesveids, tradīcijas un gaume, kas vistiešāk ietekmē preču pieprasījumu.

Tiesiskā vide
Uzņēmuma darbību zināmā mērā ietekmēs jaunā komerclikuma pieņemšana, jo tas var ietekmēt piegādātāju, kā arī pircēju darbību un ekonomisko stāvokli, tas varētu izpausties kā nespēja pārstrukturēt savu uzņēmumu attiecīgi komerclikuma prasībām, kas sliktākajā gadījumā novestu atsevišķus partneruzņēmumus līdz bankrotam.
Nodokļu lielums arī ietekmē SIA “Sapnis” darbību, jo, piem., uzņēmuma ienākuma nodokļa lielais apjoms priekš mazā uzņēmuma ir ekonomiski kavējošs. SIA “Sapnis” valstij maksā uzņēmuma ienākuma, PVN un sociālo nodokli.

Tehnoloģiskā vide
Katrs jaunatklājums tehnoloģiju jomā var būtiski ietekmēt piedāvāto preču sortimentu un cenas, piemēram, jaunu audumu ieviešana tirgū, jaunas audumu un apavu apstrādes tehnoloģijas, šūšanas tehnoloģijas u.c.

Ekonomiskā vide
1. Bezdarba līmenis – pēc CSP datiem bezdarba līmenim ir tendence samazināties, kā rezultātā pieaug to iedzīvotāju skaits, kas nodrošināti ar pastāvīgiem ienākumiem, līdz ar to palielinās potenciālo klientu skaits.
2. Ienākumu līmenis – SIA “Sapnis” produkcija ir orientēta uz iedzīvotājiem ar vidējiem ienākumiem (120 – 300Ls), kas veido 70% no visiem iedzīvotājiem.
3. Inflācija – pēdējos gados Latvijā inflācijai ir tendence samazināties. 2000. gadā inflācija bija 1,8, līdz ar to liela cenu līmeņa paaugstināšanās nav vērojama un pieprasījuma svārstības neizraisīs.
4. Kredītu procenti – SIA “Sapnis” izmanto bankas kredītu 1 000 Ls apmērā un tas galvenokārt tiks izlietots veikala aprīkošanai un preču iegādei. Tā kā kredīta summa nav liela un termiņš pietiekoši ilgs (5 gadi), tad naudas atdošana, kas vienmērīgi sadalīta pa mēnešiem, lielas grūtības nesagādās.

Makroekonomiskie

Darbinieki – veiksmīga vadības struktūra un sadarbība ar padotajiem veicinās uzņēmuma darbību. Svarīgi ir noteikt katra darbinieka pienākumus, lai nerastos lieki konflikti un pārpratumi.
Ja uzņēmums vēlas pilnveidoties, katram darbiniekam jābūt iesaistītam, darbinieku potenciāls jācenšas izmantot maksimāli, bet, protams, ievērojot nepieciešamās atpūtas normas un citas prasības. Darbinieku prasme un kompetence ir ļoti būtiska, tāpēc iespēju robežās uzņēmumam tā jācenšas paaugstināt.
Piegādātāji – uzņēmuma vadībai vērīgi jāseko līdzi preču piegādei, jāskatās, lai nenotiktu kādi pārpratumi, negodīgas rīcības u.c. lietas, kas ietekmē preču kvalitāti, sortimentu. Apģērbu un apavu industrijā vēlams piegādātājus ik pa laikam mainīt, lai mainītos preču sortiments, protams, respektējot pircēju vēlmes.
Konkurenti – SIA “Sapnis” darbojas pilnīgas konkurences tirgū, kur notiek pietiekoši liela cīņa par tirgus daļu un klientiem. Konkurence nosaka gan cenu, gan klientu skaitu, tāpēc nozīmīga vieta ir mārketinga politikai un preču diferenciācijai.
Kontaktauditorijas – tās galvenokārt ir bankas – finanšu līdzekļi, masu informācijas līdzekļi, valsts un pašvaldības iestādes – kvalitātes uzraudzība. Gan uzņēmums pats, gan šīs kontaktauditorijas spēj radīt pozitīvu tēlu par uzņēmumu.

4. Konkurence
Uzņēmuma konkurenti ir apģērbu un apavu veikals “Ceļotājs”, apģērbu un “Mālkrogs”, kā arī vietējais pašvaldības tirgus.

Zināmā mērā jāņem vērā arī konkurējošie uzņēmumi kaimiņrajonos, kā arī Rīgā, jo daļa iedzīvotāju šad tad mēdz iepirkties ārpus Ērgļiem, bet kavējošs faktors ir attālums.
Konkurentu vērtējums“

Nr. Produkcijas veids Konkurenta nosaukums Atrašanās vieta Konkurenta raksturojums
1. Apģērbi un apavi Ceļotājs centrā,pasta tuvumā mazas telpas, šaurs sortiments
2. Apģērbi un apavi Mālkrogi centrā plašas telpas, šaurs sortiments
3. Apģērbi un apavi Pašvaldības tirgus netālu no centra, pasta un skolas tuvumā telpu nav, ir teritorija

Kopumā konkurējošo uzņēmumu galvenais tirgus ir pilsētas iedzīvotāji. Veikals “Ceļotājs” vairāk ir vērsts uz turīgāku iedzīvotāju slāni, virs vidējā slāņa, kurš Ērgļos ir ļoti neliels. Turklāt pašvaldības tirgū tirgotāju piedāvātās preces vairāk piemērotas iedzīvotājiem ar ienākumiem zem vidējā līmeņa, kādu Ērgļos arī ir salīdzinoši maz.
Konkurentu priekšrocības un trūkumi (5 ballu skalā)
Konkurētspējas faktori “Ceļotājs” “Mālkrogs” Pašvaldības tirgus
Kvalitāte 5 4 1
Sortiments 5 3 4
Cena 2 5 4
Apkalpojošais personāls 4 5 1
Klientu daudzums 3 5 3

SIA “Sapnis” stiprās puses attiecībā uz konkurenci – izdevīga atrašanās vieta, mājīgs un plašs telpu iekārtojums, augts apkalpošanas līmenis, kvalitatīvas preces par pieņemamu un vidēji augstu cenu, plašs preču sortiments, elastīga reaģēšana un sezonas maiņu un pircēju gaumes izmaiņām, modernu un aktuālu preču piedāvāšana saviem klientiem, reklāma, izstrādāta atlaižu sistēma, klientu kartes u.c.
Iespējamā konkurentu atbildes reakcija uz SIA “Sapnis” darbības uzsākšanu un nākotnes plāniem nevar būt īpaši ietekmīga, jo konkurenti ir ierobežoti savos resursos un iespējās. Iespējamā reakcija – cenu samazināšana, lielāka līdzekļu ieguldīšana reklāmā, apkalpojošā personāla maiņa.

SIA “Sapnis” SVID analīze

Mārketinga stratēģija

1. Teritorija, kurā uzņēmums plāno darboties
Galvenokārt tie ir Ērgļi, Madonas rajons un citas rajona pilsētas, blakus esošie rajoni, to pilsētas un pagasti.

2. Uzņēmuma cenu politika
Cenas veidošanās problēmas uzņēmumos pastāv vienmēr. Galvenās no tām ir, kā noteikt sākotnējo cenu, kā to modificēt pēc zināma laika, kā reaģēt, ja konkurents maina preces cenu.
SIA “Sapnis” cenu politika ir atkarīga no tirgus tipa, kurā darbojas uzņēmums – tīrās konkurences tirgū, jo vairāki pārdevēji pārdod ļoti līdzīgas vai pat vienādas preces, tādēļ arī cenas ir ļoti līdzīgas.
Veiksmīgas cenu politikas īstenošanas pamatā ir nekļūdīgi noteikts uzņēmuma darbības mērķis, no kura būs atkarīga pieeja cenu veidošanā – SIA “Sapnis” mērķis ir maksimālas peļņas gūšana, saglabājot stabilas pozīcijas tirgū.
Cenu politika galvenokārt būs pamatota uz izmaksām. Svarīga būs preču pašizmaksa, piegādātāju piedāvātās cenas. Uzcenojums būs atkarīgs no preces veida un pašizmaksas, attiecīgi, piem., biksēm, uzvalkiem, žaketēm, apaviem – augstāks, zeķēm, somām, lakatiem – zemāks. Vidējais uzcenojums 35%.
Cenas atkarībā no pieprasījuma mainītas netiks. Pieaugot pieprasījumam, palielināsies pārdoto preču skaits, ienākumi, bet speciāli cena palielināta netiks.

3. Noieta veicināšanas pasākumi
Reklāma
Katrs uzņēmums atkarībā no savām iespējām izmanto dažādus reklāmdarbības veidus. Ar reklāmu parasti nodarbojas mārketinga speciālists, bet šos pienākumus SIA “Sapnis” uzņemas pildīt uzņēmuma vadība.
SIA “Sapnis” reklāmdarbības vadīšanas gaitā jāpieņem šādi lēmumi:
o Jānosaka reklāmas mērķis

o Jāplāno reklāmdarbības budžets
SIA “Sapnis” reklāmai veltīs vidēji 3 – 5 % no uzņēmuma peļņas, līdz ar to reklāmas izmaksas, tāpat kā citas izmaksas, būs proporcionālas ieņēmumiem.
o Jāizvēlas reklamēšanas veids
Uzņēmums darbības sākumposmā galvenokārt plāno izmantot informatīvo reklāmu, jo ir ļoti būtiski iepazīstināt potenciālos klientus ar savu uzņēmumu, tā atrašanās vietu un piedāvātajām precēm, to cenām. Paredzēts veikt šādus reklāmas pasākumus:
o Ievietot reklāmas vietējos laikrakstos (“Stars” un “Ērgļu ziņas”)
o Ievietot reklāmu radio
o Izgatavot veikalam izkārtni, kā arī attiecīgi noformēt veikala skatlogu (skatloga noformējumu ik pa laikam mainīt, tādējādi pievēršot iedzīvotāju uzmanību)
o Sagatavot reklāmbukletus un izplatīt tos tuvākajā apkārtnē
o Organizēt apģērbu un apavu modes skates, iesaistot skolu audzēkņus
o Atbalstīt pilsētā organizētos pasākumus, kā arī vēl citi reklāmpasākumi

Noietu veicinoši pasākumi:
o Nelielas dāvaniņas pircējiem, kuru pirkuma vērtība pārsniedz 40 Ls
o Atlaides noteiktām precēm svētkos
o Konkursi un izlozes, kurās piedalās pircēji (tas ir, iepirkumu čeki)
o Klientu karšu izsniegšana regulāriem pircējiem, kas ļauj turpmāk iepirkties ar nelielām atlaidēm

Uzņēmuma darbība

1. Uzņēmuma atrašanās vietas raksturojums
Uzņēmumam ir ļoti izdevīga atrašanās vieta – pašā pilsētas centrā, vietā, kur apgrozās liels cilvēku skaits, blakus atrodas valsts iestādes, autoosta, dzelzceļa stacija, lielākie pārtikas veikali, netālu izglītības iestādes un pilsētas domes ēka. Juridiskā adrese ir Rīgas iela 15, Ērgļi, LV – 4840.
Ērgļu centru bieži apmeklē arī tūristu grupas, jo te atrodas pāris vēsturiskas celtnes, muzeji. Uzņēmumā izmantojamie resursi
o Elektrība – veikals nepatērē elektroenerģiju lielos apmēros, bet tas ir svarīgs uzņēmuma funkcionēšanas resurss, kas nepieciešams telpu apgaismojumam, kases aparātam un signalizācijai. Vidēji mēnesī elektrības izmaksas ir 12 Ls, gadā tas attiecīgi veido 144 Ls.
o Sakaru līdzekļi – uzņēmuma rīcībā ir īpašnieces mobilais telefons maksa par kuru mēnesī vidēji ir 20 Ls, gadā 240 Ls.
3. Pamatlīdzekļi un apgrozāmie līdzekļi
Pamatlīdzekļi Apgrozāmie līdzekļi
Nosaukums Vērtība latos

Kases aparāts 280
Pārdevēju sertifikāti (2) 24
Mazās vitrīnas (2) 100
Stikla vitrīnas (2) 140
Apģērbu pakaramie 800
Apavu palikņi 200
Apkures krāsniņa 200
Paklāji un putekļu sūcējs 180
Citi izdevumi 76
KOPĀ 2 000

Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas

1. Uzņēmuma vadības struktūra
Ņemot vērā to, ka SIA “Sapnis” ir mazs uzņēmums, tam ir lineāra vadības struktūra, kas ļauj sadalīt funkcijas un atbildību atbilstoši pienākumiem, kā arī ļauj izvairīties no pārpratumiem. Visus uzdevumus un pienākumus nosaka uzņēmuma galvenā īpašniece, kas ir arī uzņēmuma vadītāja un grāmatvede.

2. Nodarbinātās personas
Uzņēmumā bez veikala vadītājas darbosies divas pārdevējas, no kurām viena ir arī veikala līdzīpašniece (20%). Tā kā SIA “Sapnis” ir mazs uzņēmums, darbiniekiem jāuzņemas papildpienākumi. Vadītājai – grāmatvedes, šofera un preču piegādātāja pienākumi. Pārdevējām jāveic arī apkopējas pienākumi, tas ir, jāuzkopj veikala telpas.
Pārdevēju pienākumus nosaka uzņēmuma vadītāja.
3. Atalgojums
Uzņēmumā nodarbinātajām personām algu aprēķina kā mēnešalgu – noteikta darba līgumā.
Vadītājai 140 Ls
Pārdevējām 120 Ls

Galvenie kritēriji, kas tiek ievēroti, pieņemot darbā jaunu darbinieku:
o Kompetence šajā jomā (apģērbu un apavu industrija)
o Izglītība (vēlams vidējā, vidējā speciālā)
o Darba pieredze (vēlams tirdzniecībā)
o Valodas zināšanas (valsts valoda perfekti, vēlams krievu, angļu)

Finansu informācija

1. Projekta sākotnējās izmaksas

Nr. Nosaukums Daudzums Mērvienība Cena par mērvienību Summa (Ls)
1. Kases aparāts 1 gab. 280 280
2. Sertifikāts pārdevējām 2 gab. 12 24
3. Mazā vitrīna 2 gab. 50 100
4. Stikla vitrīna 2 gab. 70 140
5. Pakaramie 1 komplekts 800 800
6. Apavu palikņi 1 komplekts 200 200
7. Apkures krāsns 1 gab. 200 200
8. Paklāji 2 gab. 50 100
9. Putekļu sūcējs 1 gab. 80 80
10. Līdzekļi preču iegādei 2 500
11. Citi izdevumi 76
12. KOPĀ 4 500

2. Plānotais preču apgrozījums mēnesī latos

Nr. Preces nosaukums Summa latos
1. Apavi (kopā visi) 2 000
2. Bērnu apģērbi 320
3. Jauniešu apģērbi 500
4. Pieaugušo apģērbi:
sieviešu 1000
vīriešu 500
KOPĀ 4 320

3. Pamatlīdzekļu nolietojums

Vienība Vērtība latos Skaits Derīguma laiks Nolietojuma summa mēnesī
Kases aparāts 280 1 gab. 60 mēn. 4,67
Mazās vitrīnas (2) 100 2 gab. 60 mēn. 1,67
Stikla vitrīnas (2) 140 2 gab. 60 mēn. 2,33
Apģērbu pakaramie 800 1 kompl. 36 mēn. 22,2
Apavu paliktņi 200 1 kompl. 36 mēn. 5,56
Apkures krāsniņa 200 1 gab. 60 mēn. 3,33
Paklāji (2) 100 2 gab. 36 mēn. 2,78
Putekļu sūcējs 80 1 gab. 36 mēn. 2,22
KOPĀ 1900 44,76

PL nosaukums Skaits Sākuma vērtība, Ls Amortizācija % Gada amortizācijas summa, Ls Atlikusī vērtība, Ls
Kases aparāts 1 280 25 70 210
Mazās vitrīnas (2) 2 100 20 20 80
Stikla vitrīnas (2) 2 140 20 28 112
Apģērbu pakaramie Kompl. 800 10 80 720
Apavu paliktņi Kompl. 200 10 20 180
Apkures krāsniņa 1 200 25 50 150
Paklāji (2) 2 100 10 10 90
Putekļu sūcējs 1 80 25 20 60
KOPĀ 11 1900 298 1602

4. Plānotie vidējie izdevumi mēnesī

Nr. Izdevumu veids Summa latos
1. Telpu noma (88 m2 ) 100
2. Elektrība 12
3. Apkure 37
4. Algas 260
5. Sociālais nodoklis (24,09%) 62,63
6. Benzīns 40
7. Sakaru līdzekļi 15
8. Apsardze 50
9. Reklāma 15
10. Apdrošināšana 20
11. PL nolietojums 44,76
12. Kredīta % atmaksa 18
13. Citi izdevumi 10
14. Preču iegādei 2808
15. KOPĀ 3492,39

5. Bankas kredīta apmaksas grafiks

2007.gads

Mēneši 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Kopā
Pamatsumma 0
Procentu maksājumi 18 18 18 18 18 18 18 18 18 18 18 198

2008.gads

Mēneši 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Kopā
Pamatsumma 83,33 83,33 83,33 83,33 83,33 83,33 83,33 83,33 83,33 83,33 83,33 83,33 1000
Procentu maksājumi 16.50 15 13.50 12 10.5 9 7.5 6 4.5 3 1.5 0 99

6.Bilance 2007. gada beigās Ls
Aktīvs Pasīvs
Pamatlīdzekļi 1408 Ls Pamatkapitāls 2500 Ls
Preču atlikums 1320 Ls Aizņēmumi 2000 Ls
Nauda 3000 Ls Peļņa 1228 Ls
Kopā 5728 Ls Kopā 5728 Ls